De vraag is duidelijk. Ik heb nu een donkerblauwe auto, die flink opwarmt in de zon.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wordt een zwarte auto veel warmer in de zon dan een witte ?
Collapse
X
-
zwart absorbeert de warmte.
Ik rij zelf met een zwarte auto en die kan soms echt een sauna zijn als die enkele uren in de zon gestaan heeft op een parking.
Vroeger met mijn zilveren had ik daar veel minder last van.
Net zoals je in een zwarte t-shirt in de zon veel warmer zal hebben dan in een witte.2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk BerichtenIn België heb je daar toch geen last van.
Mn huidige witte is op dat vlak veel beter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenLang leve de zwarte cabrio!
Comment
-
zon + zwarte leren zetels en een zwart leren stuur, dat is pas doodgaan....
"Aaaarrrggh hot hot hot hot"
Comment
-
ja, scheelt serieus
als de mijne in de vlakke zon blijft staan dan zet ik het schuifdak op kantelstand, dan maakt het kleur niet veel meer uit zeker
Comment
-
wat het meest invloed heeft is de oppervlakte aan glas...
bekijk een moderne wagen van boven, en je kan zien dat het deel van de cabine dat geschilderd is in vele gevallen kleiner is dat de voor, zij en achterruit samengeteld (uiteraard ook met panodak rekening houden ;-)) )
dus maakt de kleur van de wagen minder verschil dan men zou denken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichtenzon + zwarte leren zetels en een zwart leren stuur, dat is pas doodgaan....
"Aaaarrrggh hot hot hot hot"BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichtenzon + zwarte leren zetels en een zwart leren stuur, dat is pas doodgaan....
"Aaaarrrggh hot hot hot hot")))
GF heeft er wel meer last van dan ik met haar rokskes, altijd grappig zicht, lolHier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenwat het meest invloed heeft is de oppervlakte aan glas...
bekijk een moderne wagen van boven, en je kan zien dat het deel van de cabine dat geschilderd is in vele gevallen kleiner is dat de voor, zij en achterruit samengeteld (uiteraard ook met panodak rekening houden ;-)) )
dus maakt de kleur van de wagen minder verschil dan men zou denkenZelfs in de winter warmt die al op bij de minste zon, gelukkig kan het dak open. De airco heeft veel werk vooraleer de hele auto deftig gekoeld is.
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Bij bijna alle recente auto's gaan alle ruiten automatisch naar beneden indien je de 'open' knop op je sleutel enkele seconden blijft induwen. Er zijn nog heel veel mensen die dit niet weten. Nochtans ideaal om de grootste hitte te laten ontsnappen wanneer je richting je wagen aan het wandelen bent.MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenBij bijna alle recente auto's gaan alle ruiten automatisch naar beneden indien je de 'open' knop op je sleutel enkele seconden blijft induwen. Er zijn nog heel veel mensen die dit niet weten. Nochtans ideaal om de grootste hitte te laten ontsnappen wanneer je richting je wagen aan het wandelen bent.
Dat klopt, ik doe dat ook altijd.
Comment
Comment