Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wordt een zwarte auto veel warmer in de zon dan een witte ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wordt een zwarte auto veel warmer in de zon dan een witte ?

De vraag is duidelijk. Ik heb nu een donkerblauwe auto, die flink opwarmt in de zon.
    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

zwart absorbeert de warmte.
    Ik rij zelf met een zwarte auto en die kan soms echt een sauna zijn als die enkele uren in de zon gestaan heeft op een parking.
    Vroeger met mijn zilveren had ik daar veel minder last van.
    Net zoals je in een zwarte t-shirt in de zon veel warmer zal hebben dan in een witte.
    2013- Volvo V60 D3 R-Design
    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Wat denk je nu zelf?
      Voor die witte hype begon een jaar of 5 geleden had hier bijna niemand een witte, enkel in Zuid-Europa zag je dat.

Zwart of wit scheelt makkelijk 10-20 gr. in volle zon.
      2.0 JTDm

Comment

Ik rij nu met een zwarte wagen en die wordt echt wel warmer in de zon.
        Heb ook al een witte wagen gehad en die bleef toch koeler.

Comment

Zwart is doodgaan! Zeker als je geen airco hebt! Maar als je de ramen openzet of de airco op zet dan is het snel gekoeld!

Grtz Nick

Comment

In België heb je daar toch geen last van.

Comment

Lang leve de zwarte cabrio!

2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                In België heb je daar toch geen last van.
                Je zou dat denken maar niets is minder waar. Mn vorige zwarte was zelfs in de winter ren sauna als er genoeg zon scheen. Lang leve airco in februarie
                Mn huidige witte is op dat vlak veel beter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                  Lang leve de zwarte cabrio!
                  Gelukkig is mijn kap bleek

Comment

zon + zwarte leren zetels en een zwart leren stuur, dat is pas doodgaan....

"Aaaarrrggh hot hot hot hot"

Comment

ja, scheelt serieus
                      als de mijne in de vlakke zon blijft staan dan zet ik het schuifdak op kantelstand, dan maakt het kleur niet veel meer uit zeker
                      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

wat het meest invloed heeft is de oppervlakte aan glas...
                        bekijk een moderne wagen van boven, en je kan zien dat het deel van de cabine dat geschilderd is in vele gevallen kleiner is dat de voor, zij en achterruit samengeteld (uiteraard ook met panodak rekening houden ;-)) )
                        dus maakt de kleur van de wagen minder verschil dan men zou denken

Comment

Maakt getint glas ook verschil?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten

know the feeling
                            BMW X5 45e

Comment

Vrees van niet, tenzij met reflecterende metaalfilm zoals op de Espace (maar dan problemen met de tomtom ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten

same here, lol )))

GF heeft er wel meer last van dan ik met haar rokskes, altijd grappig zicht, lol
                                Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  wat het meest invloed heeft is de oppervlakte aan glas...
                                  bekijk een moderne wagen van boven, en je kan zien dat het deel van de cabine dat geschilderd is in vele gevallen kleiner is dat de voor, zij en achterruit samengeteld (uiteraard ook met panodak rekening houden ;-)) )
                                  dus maakt de kleur van de wagen minder verschil dan men zou denken
                                  Inderdaad mijn Touran met panodak is eigenlijk een serre Zelfs in de winter warmt die al op bij de minste zon, gelukkig kan het dak open. De airco heeft veel werk vooraleer de hele auto deftig gekoeld is.
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Het was toch wreed warm in de mijne daarstraks. Ramen open om de warmte buiten te laten en daarna de airco aan. Lederen stuur was ook lekker heet.

Comment

Bij bijna alle recente auto's gaan alle ruiten automatisch naar beneden indien je de 'open' knop op je sleutel enkele seconden blijft induwen. Er zijn nog heel veel mensen die dit niet weten. Nochtans ideaal om de grootste hitte te laten ontsnappen wanneer je richting je wagen aan het wandelen bent.
                                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                        Bij bijna alle recente auto's gaan alle ruiten automatisch naar beneden indien je de 'open' knop op je sleutel enkele seconden blijft induwen. Er zijn nog heel veel mensen die dit niet weten. Nochtans ideaal om de grootste hitte te laten ontsnappen wanneer je richting je wagen aan het wandelen bent.

Dat klopt, ik doe dat ook altijd.

Comment

Working...
                                        X