Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG - LPI: welke auto geschikt?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• LPG - LPI: welke auto geschikt?

Hallo,

ik heb reeds verscheidene garages aangeschreven welke hun beste auto is voor LPG-LPI te installeren maar ik krijg van iedereen een NO GO door?!

Kan er iemand me zeggen welke auto best geschikt is voor inbouw van een gasinstallatie?
    Ik zou graag bij de VAG of PSA-groep gaan shoppen maar alternatieven zijn uiteraard welkom. Ik weet dat de VW Golf beschikbaar is maar dat is een oude motor (1600cc - 98 pk) en ik zoek eerder een break met toch iets meer vermogen.

Iemand?
    Misschien kan er eindelijk eens een onderzoek in het magazine opgenomen worden want ik denk dat ik niet alleen zit met mijn vragen....

Oorspronkelijk geplaatst door testedoene Bekijk Berichten
    hallo,

ik heb reeds verscheidene garages aangeschreven welke hun beste auto is voor lpg-lpi te installeren maar ik krijg van iedereen een no go door?!

Kan er iemand me zeggen welke auto best geschikt is voor inbouw van een gasinstallatie?
    ... Motor (1600cc - 98 pk) en ik zoek eerder een break met toch iets meer vermogen.

Iemand?
    Misschien kan er eindelijk eens een onderzoek in het magazine opgenomen worden want ik denk dat ik niet alleen zit met mijn vragen....

volvo v70 !!!

Comment

Collega rijdt al 30.000 km of meer met een Honda accord 2.0 rond. Buiten ecu van de lpi stuk, rijdt hij perfect. Ik zou wel kopsmering nemen, bij elk merk
      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

hoe simpeler de motor hoe beter het gaat.
        Beemers en honda schijnen wel zowat de lastigste te zijn.
        volvo, mercedes en GM gaan redelijk goed.
        Ford heb ik gemengde dingen gehoord.

Comment

nogthans vind je wel bmw en honda's te koop met lpg, denk dat t vooral aan de rijstijl ligt, veel toeren en de lpi installatie kan niet volgenen en loopt te arm , of ben ik mis? Al aan Dodge ram gedacht? of andere pick up, geen biv, lage taks, lpi Ik heb verleden week met een hemi gereden en was toch verschoten, wel veel hard plastiek in interieur
          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Testedoene Bekijk Berichten
            Hallo,

ik heb reeds verscheidene garages aangeschreven welke hun beste auto is voor LPG-LPI te installeren maar ik krijg van iedereen een NO GO door?!

Ik zou graag bij de VAG of PSA-groep gaan shoppen maar alternatieven zijn uiteraard welkom. Ik weet dat de VW Golf beschikbaar is maar dat is een oude motor (1600cc - 98 pk) en ik zoek eerder een break met toch iets meer vermogen.

Iemand?
            In principe komen heel veel wagens in aanmerking voor gas. Volvo heeft idd een goeie reputatie.

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
            Collega rijdt al 30.000 km of meer met een Honda accord 2.0 rond. Buiten ecu van de lpi stuk, rijdt hij perfect. Ik zou wel kopsmering nemen, bij elk merk
            Kopsmering zit vooral tussen de oren
            Ik heb 140.000 km op gas gereden zonder kopsmering en zonder enige reparatiekost!
            Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

LPG-installatie : welk soort?

De klassieke (antieke) verdamper of een gas-injectiesysteem?

Stel die vraag van je gas-installatie eens aan verschillende inbouwers : die zullen hopelijk ook wel iets kunnen zeggen welke auto's een betere reputatie hebben dan andere.

Comment

Ik rijd ondertussen al 71.000km met een e46 320i op gas zonder noemenswaardige problemen.
                Als er een probleem is met de auto (bvb motorlampje dat brandt) schuiven garagisten dat wel soms snel door naar het lpg systeem. Bij mij bleek het uiteindelijk een kapotte nokkenassensor te zijn..

Maar tis leuk om de liters sneller vooruit te zien gaan dan de euro's als je tankt
                BMW E61 525d LCI '09
                Suzuki Bandit 1250NA /07
                Fiesta Red Edition '16

Comment

heb het in meerdere Fiat's gehad: LPI van vialle in een Bravo GT van 97 (verkocht bij 120000 km, reed nog gelijk nieuw VAB keuring) en nu hebben we nog een Fiat Coupe van 2000 met een BRC installatie, auto heeft nu 150000 km. Was iets moeilijker om die installatie stabiel te krijgen, maar auto heeft nu toch ook al 150000 km. Nu ja, de Fiat Coupe is sowieso een in de gaten te houden auto ivm onderhoud (niet geschikt als je een goedkope auto dus zoekt )

Comment

Subaru hebben een tijdje af fabriek hun Legacy en Outback op LPG geleverd dus dat zal ook wel snor zitten. Idem Volvo met de bi-fuel S60 en V70. Saab is ook een lpg klassieker, vooral de oudere 9-5 modellen. Ik ken ook iemand die al 8 jaar met een Vectra GTS 3.2 V6 op gas rijdt.
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Chrysler en Chevrolet boden/bieden ook wagens aan af fabriek op LPI.

En voor de rest: elke atmosferische benzinemotor is gemakkelijk om te bouwen op LPI. Alleen hebben sommige meer last van klepslijtage dan andere.
                      1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                      2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                      2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                      -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

Heb lang met een calibra opel, bmw e36 , mitsubischi l300 en bmw e39 6 cyl op lpg gereden.

Comment

Working...
                        X