Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi R8 Gulf

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi R8 Gulf

Weet niet of er al iets over op het forum staat.

Misschien nog die het gelezen of gehoord hebben.
    Heb hem zelf al een 2 tal keer gespot.

Al bij al wat een slimmerik.

Gaat dus om deze...

BORNEM/TEMSE - Met zijn exclusieve sportwagen, een peperdure lichtblauw-oranje Audi R8, heeft een dronken jongeman(21) uit Bornem met hoge snelheid een andere wagen aangereden. De bestuurster van die auto raakte zwaargewond, maar de jonge snelheidsduivel pleegde vluchtmisdrijf. Meer zelfs, hij verstopte zijn wagen en verzon een ongeloofwaardig verhaal over een carjacking. De jongeman werd aangehouden en verschijnt vandaag voor de raadkamer. Een cadeautje van zijn vader was het. Een peperdure Audi R8-sportwagen, gekleurd in lichtblauw-oranje met daarop het klassieke Gulf-logo en gepersonaliseerde nummerplaten. Een wagen waarvan er in België maar eentje rijdt.

De meeste autoliefhebbers kunnen daar alleen maar van dromen. Maar niet de 21-jarige Benjamin D.C. uit Bornem: al bijna twee jaar reed hij vrolijk rond met zijn exclusieve karretje.

Zware klap

Het minste wat je kan zeggen, is dat hij er apetrots op was. Op de videowebsite YouTube bulkt het van de filmpjes waarop de jonge bestuurder met plezier demonstreert - onder meer op de Lippenslaan in Knokke - 'welk prachtig lawaai' zijn ronkende motor maakt en hoe snel hij ermee kan optrekken. Het lijkt een wonder dat hij niet eerder een ernstig ongeval veroorzaakte, als je hem op een van de filmpjes in het donker met een rotvaart ziet wegscheuren in een bocht waar je de tegenliggers niet ziet komen.

In de nacht van maandag op dinsdag liep het wél ernstig fout. Benjamin D.C. kwam rond middernacht terug van een etentje op restaurant met wat vrienden. Hij had enkele glazen wijn gedronken, maar wilde toch zelf terug naar huis rijden. Op de E17 in Temse ging het evenwel mis toen hij met een hoge snelheid achteraan op een Seat Ibiza inreed. Door de zware klap werd de Seat op de pechstrook geslingerd. De bestuurster zat gekneld in het wrak tot de hulpdiensten haar konden bevrijden. De 50-jarige vrouw werd met zware verwondingen, voornamelijk breuken, naar het ziekenhuis in Sint-Niklaas gebracht. Ze is door het oog van de naald gekropen, want nadat ze was bevrijd, vloog het wrak van haar auto in brand.

Ongeloofwaardig verhaal

Op hulp van Benjamin D.C. moest ze in elk geval niet rekenen, want hij was met zijn Audi R8 - zonder stoppen - doorgereden. Aan het eerstvolgende tankstation in Sint-Niklaas belde hij in paniek naar zijn vader, die thuis lag te slapen. Niet om te zeggen dat hij een ongeval had veroorzaakt en daarenboven vluchtmisdrijf had gepleegd, wel om hem voor te liegen dat hij het slachtoffer van een carjacking was geworden.

Zijn ouders sprongen meteen in de wagen om hun zoon op te halen. Intussen belden ze naar de politie met de melding dat de wagen van hun zoon was gestolen. Maar eenmaal thuis viel Benjamin D.C vrij snel door de mand. De agenten legden de link met het ongeval in Temse. En het was ook duidelijk dat de jongeman gedronken had. 'Er waren genoeg elementen die erop wezen dat zijn verhaal verzonnen was om het ongeval met vluchtmisdrijf te verdoezelen', zegt Caroline Jonckers van het Dendermondse parket.

Benjamin D.C. werd meegenomen naar het politiekantoor voor verder verhoor. De politie ging intussen op zoek naar de 'gecarjackte' wagen. Agenten doorzochten de woning van het gezin in Bornem, en ook het tuinhuisbedrijf van zijn vader in Puurs, waar Benjamin al vijf jaar werkt als timmerman. De verstopte Audi R8 werd uiteindelijk teruggevonden aan een carwash, niet ver van het tankstation vanwaar hij zijn ouders belde.

Verwarde verklaringen

De jongeman werd voorgeleid bij de onderzoeksrechter in Dendermonde, die besliste om hem aan te houden. Omdat hij dronken achter het stuur zat, werd zijn rijbewijs ook voor vijftien dagen ingetrokken. Echte bekentenissen over het vluchtmisdrijf en het verzonnen verhaal legde Benjamin D.C. evenwel nog niet af. 'Hij geeft verwarde verklaringen, maar uiteindelijk beweert mijn cliënt dat hij achtervolgd werd door mogelijke carjackers. Hij heeft dan een manoeuvre uitgevoerd en daarbij de wagen van de vrouw geraakt. Maar hij wist niet dat ze er zo erg aan toe was. De wagen heeft hij dan verstopt in een paniekreactie wegens het vluchtmisdrijf', zegt advocaat Tim Smet.

Vandaag beslist de raadkamer of Benjamin D.C. langer in de cel moet blijven. Zijn advocaten én zijn ouders gaan hem vooral vragen om eerlijk te zijn over wat er gebeurd is.

De Audi R8 werd in beslag genomen.
    Last edited by ; 18/05/2012, 13:46.

Is een vriend van me, was echt raar om te horen..
    Vooral omdat ik de zondag voor het ongeluk nog met hem, zijn familie en nog wat vrienden naar de Porsche days in Spa-Franco gegaan ben..
    Het valt nooit goed te praten wat hij gedaan heeft, gelukkig leeft de vrouw nog en zijn de verwondingen heelbaar..
    Ik hoop ook dat hij de waarheid spreekt en zijn fout inziet..
    De straf zal zwaar zijn en terecht, maar het is en blijft jammer dat het gebeurt is.

Comment

Hij zal veel tuinhuisjes mogen timmeren om zijn auto en de schade terug te betalen.

Comment

Door zo'n kerels die dronken in een wagen stappen moet de rest onder de 23 altijd dure verzekeringen betalen. Een spijtige zaak.

Comment

dat de pa zoits koopt voor zen 22 jarige zoon gaat er al over . en zijn verantwoordelijkheid willen ontlopen . Ik hoop dat ze hem niet te mild behandelen .
          Nooit discussueren met idioten, ze trekken u naar beneden op hun niveau en dan verslagen ze u.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
            Door zo'n kerels die dronken in een wagen stappen moet de rest onder de 23 altijd dure verzekeringen betalen. Een spijtige zaak.
            +1 Waarom worden de "goede" altijd gestraft door de "slechte"?

Comment

Ik vraag mij af hoe die gast nog vluchtmisdrijf kon plegen? Die Seat ibiza zit 3dubbel toe, kan me dan echt niet inbeelden dat die R8 nog kan rijden?!

Comment

Het zal misschien wel deels een paniekreactie zijn geweest, maar dan nog valt het niet goed te praten dat je iemand zo achterlaat. Voor hetzelfde geld was die Seat eerder in brand gevlogen...
                Ik ken de bestuurder totaal niet, maar het verhaal over de carjacking vind ik toch wat sterk.
                Last edited by SToRM81; 18/05/2012, 15:04.
                '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                  Ik vraag mij af hoe die gast nog vluchtmisdrijf kon plegen? Die Seat ibiza zit 3dubbel toe, kan me dan echt niet inbeelden dat die R8 nog kan rijden?!
                  motor licht in het midden, maar echt ver zal die idd niet geraakt zijn.
                  Heb er nogal verhalen over gehoord. Dat hem zijn blok al bekan in de soep heeft gereden (foto staat ook online) op een trackday, en dat hij daar niet echt de skills voor heeft om met zo'n bak te rijden.

Hopelijk wordt hij hard gestraft en mag dit een voorbeeld zijn voor andere jongeren of volwassenen die ervandoor sjeezen na een ongeluk.
                  BMW X5 45e

Comment

Hij gaat bovendien mogen voorkomen bij politierechter D'Hondt als ik me niet vergis, en dat is geen malse kerel!

Comment

Wie koopt er nu in godsnaam zo'n auto voor z'n 20 jarig kind? Enige verantwoordelijkheidszin is de ouders blijkbaar ook vreemd.

Comment

Lol, heb die eens los gereden met de 1M de amateur. Zat heel de tijd te duwen. Toen het me beu was. Was ik hem na 3 bochten al kwijt. Planken op een rechtstuk kan een kind van 5 maar deftig met zo een machine rijden vergt toch een beetje skill.
                        U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Jammer.

Ergens zijn we allemaal en beetje medeschuldige. We praten zoveel over het voertuig, maar veel te weinig over de kunst van het rijden. En dan hen ik het niet enkel over voertuigcontrole - ne bocht kunnen pakken, maar over het inschatten van verkeer en het verantwoord genieten van een sportieve wagen. Dat laatste is iets wat ik de laatste tijd steeds meer inzie als problematisch zonder dat er velen door de mand vallen. De combinatie jonge kerel die graag indruk wil maken en een quasi supercar had daar dan ook een heel groot risico voor. Hopelijk komt de vrouw ervanaf zonder permanent letsel. Moest ik familie van haar zijn, ik zou heel boos zijn.

Misschien moeten er toch maar regels komen gelijkwaardig aan die van de motorrijders met een begrensd vermogen/gewicht voor beginners. Voor bescherming tegen zichzelf en voor ieder die zich in het verkeer begeeft. Had ik zelf iets veel krachtiger gehad als beginnende chauffeur dan was dat niet goed geweest en dan hoor ik nog tot de voorzichtige soort met snelheidsinzicht...
                          ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Onehp, ik houd van uw onderschrift!

Comment

Zo'n begrenzing kan ik begrijpen, maar het is meer een mentaliteitswijziging die in zo'n geval nodig is.
                              Ik keek eens rap op youtube en zag hem (denk toch dat hij het was) al bellend met gsm aan het oor zich op een gehandicaptenplaats parkeren. Zegt toch wel iets over iemand zijn karakter of ingesteldheid, toch?
                              Dikke bak, jong, snel rijden, iedereen droomt ervan en daar is absoluut niets mis mee als het voor iemand werkelijkheid wordt, maar sommige dingen doe je gewoon niet, zoals bijvoorbeeld wat ik hierboven schrijf. Dat zijn de details waarop ik me baseer als ik een mening vorm over iemand.
                              Maar goed, hij zal de gevolgen wel moeten dragen zeker en inderdaad, hopelijk houdt die vrouw er fysisch niks aan over. Dikwijls lees je in artikels dat een chauffeur het overleeft, maar in welke mate die volledig revalideert daar wordt nooit iets over gezegd.

Comment

Achterlijk kereltje...Laat deze plaatsen aan de mensen die ze nodig hebben!
                                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

arm slachtoffer, hopelijk komt alles goed

Comment

warmrijden hebben die precies ook nog nooit van gehoord

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                      Lol, heb die eens los gereden met de 1M de amateur. Zat heel de tijd te duwen. Toen het me beu was. Was ik hem na 3 bochten al kwijt. Planken op een rechtstuk kan een kind van 5 maar deftig met zo een machine rijden vergt toch een beetje skill.

maar zelfs planken is blijkbaar niet zo simpel voor een 21 jarige op een rechte autostrade

Comment

Ik denk alleen aan het slachtoffer, hopelijk komt alles goed.
                                        truth is in the eye of the beholder

Comment

Working...
                                        X