Strikt juridisch is het hebben van een factuur van groot belang.
Indien je een factuur kunt voorleggen geldt dit als het bewijs dat er aannemingsovereenkomst is gesloten tussen de garage en de eigenaar van de auto, fouten hieruit resulterend vallen derhalve onder de contractuele aansprakelijkheid zodat je recht hebt op "herstel in de oorspronkelijke" situatie als je de fout kunt aantonen, alle rechtsmiddelen zijn daarvoor goed, zolang de fout van de garagist aannemelijk is.
Indien je geen factuur kunt voorleggen kun je de garagist enkel aanspreken in buitencontractuele aansprakelijkheid. Deze kent een zwaardere bewijslast vermits je het causaal verband moet kunnen aantonen tussen de handeling en de schade. Vermits de garagist gaat aanvoeren dat het loskomen van de dop een veelvoud aan oorzaken kan hebben, acht ik de kans op slagen miniem. Het zou me nog niets verbazen als ze gaan beweren "mijnheer heeft er zelf aan geprutst en probeert dat nu op ons af te wentelen."
veel succes maar reken er niet te sterk op
Indien je een factuur kunt voorleggen geldt dit als het bewijs dat er aannemingsovereenkomst is gesloten tussen de garage en de eigenaar van de auto, fouten hieruit resulterend vallen derhalve onder de contractuele aansprakelijkheid zodat je recht hebt op "herstel in de oorspronkelijke" situatie als je de fout kunt aantonen, alle rechtsmiddelen zijn daarvoor goed, zolang de fout van de garagist aannemelijk is.
Indien je geen factuur kunt voorleggen kun je de garagist enkel aanspreken in buitencontractuele aansprakelijkheid. Deze kent een zwaardere bewijslast vermits je het causaal verband moet kunnen aantonen tussen de handeling en de schade. Vermits de garagist gaat aanvoeren dat het loskomen van de dop een veelvoud aan oorzaken kan hebben, acht ik de kans op slagen miniem. Het zou me nog niets verbazen als ze gaan beweren "mijnheer heeft er zelf aan geprutst en probeert dat nu op ons af te wentelen."
veel succes maar reken er niet te sterk op
Comment