Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X3 of 320

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW X3 of 320

Hallo,

Momenteel heb ik een BMW 320d van 7 jaar oud, 232000 km op de teller. Tot hiertoe heb ik met deze auto nog nooit een probleem noch kosten gehad. Nu ga ik stilaan uitkijken voor een nieuwe en ik twijfel enorm. Ik ga ofwel voor een nieuwe 320d of anders een X3 20d. Ik heb al redelijk wat klachten gehoord over de X3 (kinderziekten?). Ook wordt deze wagen in de USA gemaakt wat ik niet echt voor de volle 100% vertrouw. Wat is jullie mening hierover? Terug voor een echte Duitser (320d) of toch de X3?

Graag jullie reactie.

ps: als er mensen zijn die tevreden zijn over de huidige X3, probeer me dan zeker te overtuigen

Ik zou eerder de 320d prefereren. Ben geen liefhebber van suv'kes.

Comment

Ze rijden ook gans anders he, dus het lijkt me logisch dat je na een testritje duidelijk kan zeggen welke van de 2 je voorkeur geniet...

Ik zou steeds gaan voor de 320!

Comment

Mijn vorige was een 320d(e46) die ik twee jaar geleden omgewisseld heb voor een X3 2.0d.
        van mijn 320 was ik zeer tevreden, nooit geen problemen mee gehad, de X3 rijdt heel anders, is harder verbruikt iets meer en heeft verleden jaar een nieuwe turbo gekregen, want die was ineens kapot.
        voor de rest een fijne wagen, maar als ik nu en andere zou kopen zou ik teruggaan naar een 3-reeks, omdat die veel zachter rijden. Voordeel van de X3? grotere koffer, ge zit iets hoger.
        Nadeel? verbruik ligt hoger, meer inkomend geluid,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer e46 Bekijk Berichten
          Mijn vorige was een 320d(e46) die ik twee jaar geleden omgewisseld heb voor een X3 2.0d.
          van mijn 320 was ik zeer tevreden, nooit geen problemen mee gehad, de X3 rijdt heel anders, is harder verbruikt iets meer en heeft verleden jaar een nieuwe turbo gekregen, want die was ineens kapot.
          voor de rest een fijne wagen, maar als ik nu en andere zou kopen zou ik teruggaan naar een 3-reeks, omdat die veel zachter rijden. Voordeel van de X3? grotere koffer, ge zit iets hoger.
          Nadeel? verbruik ligt hoger, meer inkomend geluid,
          Wat bedoel je juist met meer inkomend geluid? Wind bijvoorbeeld? Is dit typisch voor een SUV of heeft enkel de X3 hier last van?

Comment

windgeruis, inderdaad, en wat meer bandenruis, maar dat kan ook komen door de bredere banden tov de 320(x3=235 , 320 was 205),
            windgeruis, heb ik ook al gehoord van andere niet bmw rijders die een SUV hebben nu. Voor de rest ben ik zeer tevreden van de mijne en hoop ik er toch een paar jaar mee te rijden.

Comment

Wij zijn tot op heden zeer tevreden over de X3 (xDrive20d met automaat). Na 11 maanden en ongeveer 22000 km hebben we nagenoeg geen enkel probleem gehad met de wagen. Zeker in combinatie met de automaat is dit in mijn ogen de beste wagen in zijn segment. De wegligging is fenomenaal, mede dankzij het xDrive systeem, al twijfel ik geen seconde aan de dynamische kwaliteiten van een F30. De zogenaamde kinderziektes van de X3 zijn misschien ook terug te vinden bij de F30 die nog niet zo heel lang te verkrijgen is. Al moet ik zeggen dat wij ook een vrij vroeg model hebben en helemaal geen last hebben van die problemen. Wij hebben getwijfeld tussen wagens zoals een Volvo XC60, een Mercedes-Benz GLK en een BMW X3 en voor de X3 gekozen omwille van zijn binnenruimte (koffer en achterbank -> drie grote kinderen), zijn uiterlijk (smaken verschillen natuurlijk) en zijn rijkwaliteiten en prestaties (xDrive20d). Na een testrit was de beslissing echter snel gevallen. Een 3 reeks daarentegen blijft zowat een sportwagen in berline-verpakking en is en blijft een BMW pur sang, mét achterwielaandrijving. Ik weet niet aan welke noden de wagen moet voldoen maar een BMW X3 xDrive20d is in mijn ogen absoluut geen slechte keuze. De verhalen over de schabouwelijke interieurkwaliteit lijken mij ook totaal overdreven. Het interieur bestaat inderdaad voor een gedeelte uit harde plastics, maar het geheel voelt degelijk aan en zit stevig in elkaar (zonder piepjes en kraakjes).
              Al weet ik niet wat de levertermijn momenteel is. Toen wij in januari 2011 bestelden, hebben we moeten wachten tot begin mei. De dealer zei dat we geluk hadden en sprak zelfs over een levertermijn van 10 à 12 maanden als we een week later hadden besteld. Indien dat nu nog het geval is en bij een 3 niet, zou ik eerder een 3 overwegen, die er zeker mag zijn op alle vlak. Kortom een X3 lijkt me een goede keuze, als je echt nood hebt aan de ruimte en de xDrive. Als je echter graag wil zweren bij het concept van achterwielaandrijving en geen nood hebt aan een SUV, zou ik misschien eerder kiezen voor de 3 reeks.

Comment

De BMW X3 is een fantastische wagen. Een van de beste keuzes in dat segment. Na klachten over de vorige X3 heeft BMW dat nu volledig weggewerkt. Eén iets wordt wel aangeraden om ten volle van deze wagen te genieten wordt wel een 3 liter motor aangeraden. Ik zou het persoonlijk ook doen. en anders zou ik gaan voor een nieuwe 3-serie. Ik heb al een testritje gemaakt met een Q5 met een tweeliter motorisatie en de prestaties waren pover te noemen. De tweeliter motorisatie met 184 paarden is waarschijnlijk verre van slecht, maar het toch over een wagen met een gewicht van meer dan 1800 kg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tomellen Bekijk Berichten
                  Ook wordt deze wagen in de USA gemaakt wat ik niet echt voor de volle 100% vertrouw.
                  Auto's gemaakt in de USA, bijna iedereen heeft er een mening over, maar weinig hebben er daadwerkelijk één gehad.

Dit gezegd zijn, een X3 is een BMW, bouwplaats doet er niet zoveel toe.

Comment

Tjah, waar de auto's gemaakt zijn. De luxe modellen worden tegenwoordig overal ter wereld gebouwd (lees landen waar arbeid spotgoedkoop is). Ik vind dat geen positieve evolutie, maar of dit de kwaliteit niet ten goede komt betwijfel ik. Ik heb nog nooit klachten gehad over mijn wagens. Hier staat de wagen op naam van de zaak. Moest dat niet mogelijk zijn zou ik geen zo'n dure wagen kopen. Want als al die wagens in die landen worden geproduceerd is de winstmarge waarschijnlijk enorm.

Comment

Productieplaats zou mij in feite niet zoveel uitmaken, alleen is het wel zo dat voor mij wel geldt, "hoe korter het transport hoe liever". Als je tegenwoordig de cowboyverhalen hoort wat er al niet gebeurd met je nieuwe wagen voor hij als 'nieuw' aan de garage wordt geleverd.. dan heb ik liefst van al zo weinig mogelijk transportfirma's.. :-)

ps: ik zou voor de 3 berline/touring gaan tenzij je echt hoger wil gaan zitten!

Comment

Working...
                      X