Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp gervraagd voor vragen ivm werken in de garage-sector ???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hulp gervraagd voor vragen ivm werken in de garage-sector ???

Een vriend heeft uitnodigging voor selectiegesprek gekregen om in een grote garage ve sportwagenmerk te gaan werken .

Er was keuze uit volgende jobs : mechanieker , werkplaatsverantwoordelijke , autowasser .

Hij is meest ge-interesseerd in de jobs v mechanieker en autowasser (werkplaats verantwoordelijke zegt hem iets minder omdat hij liever de handen uit de mouwen steekt ipv hoofdzakelijk aan een bureautje te werken en omdat hij ook aan de wagens wil werken ipv ze hooguit v ver te zien ) .

In de vacature is men zeer algemeen over het aanbod (Afwisselende , toffe job in goede sfeer en moderene infrastructuur en concurrentieel salaris ) .

Nu is de vraag : aan welk salaris mag hij zich dan verwachten ?

Want tijdens een selectiegesprek kan men verwachten dat de werkgever aan de kandidaten de vraag stelt : "Hoeveel zou U hier willen verdienen voor die job ?" .

Dan is het aan de kandidaat om daar een passend cijfer op te plakken , te laag of te hoog komen slecht over bij de werkgever .

Kunnen jullie daar een cijfer op plakken ?

Want vooral ivm die job v autowasser heb ik geen idee hoeveel ik hem daarvoor moet advisseren .

Dus graag richtcijfers .
    ?
    Last edited by ; 14/11/2006, 19:39.

Was dat lettertype nu de bedoeling?

Edith heeft geen idee over het loon. Maar ik zou dat ook gewoon zeggen als ze het vragen. Wilde gokken zijn ook niet nodig. Ik zou dat gerust voor weinig geld willen doen als het over mooie wagens gaat..
    Last edited by ; 14/11/2006, 19:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Thomaso Bekijk Berichten
      Was dat lettertype nu de bedoeling?
      Is ondertussen aangepast
      Last edited by ; 14/11/2006, 19:29.

Comment

Die loonvraag is idd een vrij standaardvraag

Grappig wat sommige sollicitanten daarop antwoorden

Wat is zijn opleiding ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Thomaso Bekijk Berichten

Edith heeft geen idee over het loon. Maar ik zou dat ook gewoon zeggen als ze het vragen. Wilde gokken zijn ook niet nodig. Ik zou dat gerust voor weinig geld willen doen als het over mooie wagens gaat..

Tja , het zijn zeker mooie & snelle bolides , maar ik weet ook niet wat hij v plan is , hij heeft momenteel een andere (vaste ?) job , of hij dat als bij-beroep of full-time job wil gaan doen .

Comment

Ik vraag toch ook niet om mij te helpen met mijn werk

edith zegt dat ik beter de openingspost gelezen had

Last edited by ; 14/11/2006, 19:47. Reden: Neuken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
              Tja , het zijn zeker mooie & snelle bolides , maar ik weet ook niet wat hij v plan is , hij heeft momenteel een andere (vaste ?) job , of hij dat als bij-beroep of full-time job wil gaan doen .
              Als hij dat als full-time wil gaan doen is het simpel he, moet hij gewoon antwoorden dat hij meer wil hebben dan wat hij nu krijgt

Comment

autowasser moet ik daarvoor studeren???

Comment

Ik heb geleerd dat je dan moet zeggen dat het loon niet van belang is, maar dat je die job wilt omdat je het graag zou doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                    autowasser moet ik daarvoor studeren???
                    Jij wel.

Comment

Ik denk dat een mecanicien bij porsche toch wat meer verdient dan één bij een algemene carrossier, intresseert me eigenlijk wel om daar een idee van te krijgen dus cijfers graag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                        Jij wel.

maar daar gebruiken ze toch studenten voor of niet soms?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                          Ik denk dat een mecanicien bij porsche toch wat meer verdient dan één bij een algemene carrossier, intresseert me eigenlijk wel om daar een idee van te krijgen dus cijfers graag

Ik heb onderstaande gevonden voor de garagesector :

PS : heb gezien dat in de petrochemische sector /brandstoffen er veel beter betaald wordt (de productie dan hé , tankstations zijn blijkbaar quassi gelijk kwa minimumlonen als garages ) .

.
                          Last edited by ; 14/11/2006, 21:34.

Comment

voor werkplaatsverantwoordelijke zal hij ook minstens vijf jaar praktijkervaring moeten kunnen voorleggen. je kan immers geen werkplaats leiden zonder enige relevante ervaring.

autosector betaald niet supergoed maar mits overuren en ervaring valt er een aardige duit in te rapen.

Ik ben begonnen als graduaat automechanica aan iets van een 11 euro per uur (=hongerloon). Nu verdien ik "net" iets meer, doe minder uren en blijf in principe volledig proper.

Comment

Voor degenen die eens met andere sectoren willen vergelijken kwa minimumlonen :

Comment

Working...
                              X