Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke verzekeraar?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
    Als je enkel BA en rechtsbijstand neemt, kan je volgens mij wel de goedkoopste nemen. Je advokaat kan je toch vrij kiezen en je schade moet betaald worden door de andere partij dan...
    Jouw schade moet inderdaad door de andere partij vergoed worden indien deze moet opdraaien voor de kosten, maar tot een bepaald bedrag zal jouw verzekering dit voorschieten en dan zelf terugvorderen van de andere maatschappij, dit noemen ze de RDR (of directe regeling). Het grensbedrag voor zo'n regeling is dacht ik € 8.500.

...
    Ik heb zelf ooit voor een nieuwe wagen omnium genomen, na 3 weken vlamde er ééntje aan een opgehaalde brug in m'n 'gat'. De 'schuldige' deed moeilijk en heb ferm veel problemen gehad om m'n centen te krijgen om de herstelling uit te laten voeren.
    Enkele maanden later was het opnieuw 'prijs'. Een glazenwasser had het gekunnen om mijn wagen te "kussen". Eén van z'n ladders was niet goed vastgelegd en schoof naar voor en belandde net niet in m'n kofferruimte, maar had wel lakschade.
    Hier is het vlot verlopen met de chauffeur maar ook zijn verzekering deed moeilijk. Uiteindelijk heeft die persoon zelf de schade betaald en niet zijn verzekering omdat de zaak bleef aanslepen. Ik heb hem een tijd nadien nog eens gesproken en hij was verlegd van maatschappij omdat hij er problemen mee had in zijn zaak....
    Hier wordt je verhaal nog wat troebelder want ingeval je een omnium hebt zal jouw verzekering eerst betalen in ominium (min de eventuele franchise) mocht er reden zijn om aan te nemen dat de tegenpartij niet volledig verantwoordelijk is, en pas dan een burgelijke vordering instellen tegen de tegenpartij. In het geval waarbij er geen sprake van betwisting kan zijn (bijvoorbeeld achteraan aangereden terwijl je al stilstond) zul je zelfs de franchise normaal gezien niet eerst zelf moeten betalen.

....

Ik heb ondertussen geleerd, iedere euro die ge geeft aan verzekeringen is er één teveel. Als verzekeringsmaatschappijen je moeten uitbetalen is het ook altijd 'teveel'.
    Iedere euro die je moet betalen voor de verzekering is er inderdaad één teveel want als jij als voorzichtige chauffeur nooit brokken gemaakt hebt betaal je enkel maar om het risico van contact met andere brokkenpiloten te vergoeden... maar als je zelf ooit eens brokken rijdt moet je maar eens kijken hoelang je BA kunt betalen voordat de schade volledig vergoed zou zijn (dus in feite hoeveel er geen brokken mogen rijden omdat de verzekering nog wat winst zou kunnen maken). Nu zal er wel een verschil zijn tussen maatschappijen en makelaars hoe gemakkelijk een dossier kan afgehandeld worden, maar afgaande op wat je hierboven geschreven hebt, dan had je het toch wel heel wat beter kunnen treffen...
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Maar we gaan nu ook een andere maatschappij/makelaar uitzoeken. Deze week de factuur ontvangen voor ons buske. en we zijn terug een goed stukske opgeslagen van prijs. Dat is voor onze 20 ongevalvrije jaren denk ik met beide wagens, als dank denk ik.

Comment

Ik wilde mijn verzekering veranderen omdat deze weer duurder werd, ik opteerde voor Optimco omdat ik daar reeds andere verzekeringen heb. Als goede klant dacht ik dat dit geen probleem was om daar een omnium van 1300 euro per jaar te nemen voor mijn wagen, mis dus. Ze willen me een omnium geven maar zonder de optie glasbreuk omdat ik bij mijn vorige omnium bij een andere verzekeraar 3 maal op 4 jaar tijd een glasschade had van 99 euro dus in totaal voor 297 euro aan schade gedurende 4 jaar met een totaal betaalde verzekerings premie van 4400 euro, dus ze hadden niet slecht verdiend aan mij. Dus daar gaat de klantvriendelijkheid van OPTIMCO. Resultaat: ik ga alle verzekeringen opzeggen en met alles naar een andere verzekeringnemer, bye bye OPTIMCO voor de klantvriendelijkheid. Ik kan me al voorstellen wat er gebeurd als je een schade oploopt en OPTIMCO moet betalen :-(

Comment

Mijn verzekeringspremie is dit jaar met meer dan 100 euro gezakt tov vorig jaar!
          Heb nu wel nog een aanpassing laten doorvoeren omdat ik kilometerbeperking had van 10000 km per jaar, dat is nu opgetrokken naar de volgende schaal. Maar betaal nog steeds dikke 50 euro minder dan vorig jaar.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Heeft er iemand ervaring met Touring?

Ik ben van plan me een nieuwe Opel Astra (1.4T 88kw) te kopen één dezer dagen en was beetje aan het rondkijken voor verzekeringen:

- DVV: 2.200 euro/jaar (mijn huidige verzekeraar waar mijn vader al 20 jaar bijzit met alle verzekeringen! enorm in teleurgesteld dus maar ga er geen moeite voor doen)
            - Argenta: 1.400 euro/jaar
            - ING: 1.350-1.450 euro/jaar afhankelijk van de keuze franchise
            - Touring: 1.160 euro/jaar

Touring: BA + volledige omnium (brand, diefstal, glasschade, natuurkrachten, aanrijding dieren, eigen schade met overeengekomen afschrijving) + rechtsbijstand + lichamelijke schade bestuurder

Ik vraag me dus af hoe die 1000 euro goedkoper kunnen zijn dan mijn huidige verzekeraar. Ik krijg een korting omdat ik minder dan 15k km doe per jaar, maar zelfs zonder die korting is het verschil groot.
            Last edited by Ronin; 11/09/2013, 19:48.

Comment

Een makelaar moet ook zijn boterham verdienen... ING doet de verkoop online en via zijn bankkantoren en heeft een totaal andere concept en visie op hun autoverzekering, Touring handelt alles rechtstreeks af (met andere woorden geen fysiek aanspreekpersoon), Argenta is een ander paar mouwen (de ervaring die ik met hun schadedienst heb, zijn niet bepaald OK te noemen.

Met andere woorden: een persoonlijke service heeft zijn prijs.
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

volgens test-aankoop is ING het goedkoopst , maar de op één na goedkoopste ( corona direct ) is de beste koop
                1991 Audi S2 coupe
                2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

Wat de meesten niet weten is stel dat je ergens een kantoor binnenstapt en enkel je auto wil verzekeren...veel kans op hoge bedragen.
                  Maar stap eens binnen met als jullie mijn wagen verzekeren tegen een correcte prijs stap ik over met brand en familiale ook kan gerust al 50% goedkoper zijn.

Ik geef maar een voorbeeld
                  Ik ben 21j aantal offertes gevraagd voor een auto met 240kw 320pk 2200, 1900, 1600 bij een van de ouders hun maatschappij.
                  Veel te duur ondanks dat ik maar 21 ben met BM8.....op een paar makelaars afgestapt met als jullie die auto verzekeren voor een mooi bedrag komen er nog 2 brand en 1 familiale bij + nog een "gewone" auto => plots was het nog €699.
                  Polo 6n 1.4

Comment

Hier ook : goedkoper op een ander tot ik die prijs gaf aan m'n eigen verzekering .
                    Betaal nu evenveel als bij die goedkoopste en dit tot 10.000 km ..............dat waren ze eerder zogezegd vergeten bij hun eigen berekening.

Bij die goedkoopste was het maar tot 5000 km ............hoefden ze niet te weten bij mijn bank

Er was ook sprake van brandverzekering, familiale enz.........maar omdat onze 1e auto reeds omnium verzekerd is , was het oké .

( KBC )

Comment

Mijn vrouw werkt bij KBC verzekeringen (auto schade, dus niet het verkopen van verzekeringen) en die goedkope verzekeringen zijn allemaal goed, zolang alles klaar en duidelijk is bij ongeval.
                      Vanaf er een reden tot betwisting is (wat ze bij de grote verzekeringen ook direct doen als ze zien dat ze met één van de goedkopere verzekeringsmaatschappijen te maken hebben) trek je altijd aan het kortste eind.
                      2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                      2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                      2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                      2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                      2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

@Vlammenbaareg : ik vrees dat je wat kort door de bocht gaat. KBC Verzekeringen zijn inderdaad goed, al is de service sterk afhankelijk van hoeveel zin jouw makelaar er in heeft, maar de schade-afhandeling van de andere bankverzekeraars is zeker niet slechter omdat ze goedkoper zijn, en veel rechtstreeks met de cliënt/garage afhandelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jlsoundlover Bekijk Berichten
                          volgens test-aankoop is ING het goedkoopst , maar de op één na goedkoopste ( corona direct ) is de beste koop
                          Ik ben vorig jaar bij ING weggegaan nadat ze mij niet wilde helpen terwijl ik er recht op had. Ze zijn niet de goedkoopste. Het eerste jaar dat ik de verzekering bij ING afsloot was het de goedkoopste. Daarna verhoogde ze hun prijzen stelselmatig. Dit is niet het geval bij de verzekeringsmaatschappij waar ik nu bij ben. Het is nog altijd dezelfde prijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronin Bekijk Berichten
                            Heeft er iemand ervaring met Touring?

Ik ben van plan me een nieuwe Opel Astra (1.4T 88kw) te kopen één dezer dagen en was beetje aan het rondkijken voor verzekeringen:

- DVV: 2.200 euro/jaar (mijn huidige verzekeraar waar mijn vader al 20 jaar bijzit met alle verzekeringen! enorm in teleurgesteld dus maar ga er geen moeite voor doen)
                            - Argenta: 1.400 euro/jaar
                            - ING: 1.350-1.450 euro/jaar afhankelijk van de keuze franchise
                            - Touring: 1.160 euro/jaar

Touring: BA + volledige omnium (brand, diefstal, glasschade, natuurkrachten, aanrijding dieren, eigen schade met overeengekomen afschrijving) + rechtsbijstand + lichamelijke schade bestuurder

Ik vraag me dus af hoe die 1000 euro goedkoper kunnen zijn dan mijn huidige verzekeraar. Ik krijg een korting omdat ik minder dan 15k km doe per jaar, maar zelfs zonder die korting is het verschil groot.
                            Afhankelijk van je BM/leeftijd en te verzekeren wagen lijkt me dat een correcte prijs.
                            Hoe DVV aan dat bedrag komt is me een raadsel... ik betaal voor een omnium + BA bij mijn A6 avant met 3 liter motor en catalogusprijs van ruim 58k excl btw een pak minder .
                            Ik werk voor al mijn verzekeringen via m'n zelfde makelaar ( ik heb beroepshalve wel één en ander lopen dat wel ) en dan kun je echt veel betere prijzen krijgen in vergelijking met als je in veel verschillende maatschappijen zit heb ik al gemerkt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                              @Vlammenbaareg : ik vrees dat je wat kort door de bocht gaat. KBC Verzekeringen zijn inderdaad goed, al is de service sterk afhankelijk van hoeveel zin jouw makelaar er in heeft, maar de schade-afhandeling van de andere bankverzekeraars is zeker niet slechter omdat ze goedkoper zijn, en veel rechtstreeks met de cliënt/garage afhandelen.

Ik heb het niet zo zeer over KBC in het bijzonder en ook niet over de andere bankverzekeraars, ik heb het over de verzekeraars die buiten de conventie vallen, waaronder de "goedkopere" internetverzekeringen.
                              Laat je daar niet aan vangen.
                              Een makelaar is slechts een tussenpersoon en is volledig afhankelijk van het advies van de dossierbeheerders of als het nog een stapje hoger gaat, de beslissers (da doe mijn vrouw).
                              Natuurlijk een goede makelaar zal meer gedaan krijgen als een slechte maar toch. (In sommige gevallen worden er commerciele toegevingen gedaan aan goede klanten/makelaars)
                              Voor de premie ook even een leuk weetje, een makelaar pakt hier standaard 30% op....

Comment

van die commissie: be sure, I knew allready .

En die verzekeraars die buiten de conventie vallen: inderdaad een ramp al je hiervan iets gedaan moet krijgen (zowel als cliënt, als als tegenpartij)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                  van die commissie: be sure, I knew allready .

En die verzekeraars die buiten de conventie vallen: inderdaad een ramp al je hiervan iets gedaan moet krijgen (zowel als cliënt, als als tegenpartij)

Voila, dan zijn we het eens

Comment

Working...
                                  X