Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto binnen 1,5 maand, nu nog naar de keuring met oude wagen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe auto binnen 1,5 maand, nu nog naar de keuring met oude wagen?

Beste forumleden,

zoals de topictitel reeds weergeeft wordt mijn nieuwe wagen in april geleverd. Echter, ik ontvang nu nog een keuringsaanvraag voor mijn huidige wagen. Mag ik dit gewoon laten verlopen? Kan dit zware gevolgen hebben? Of zouden jullie wel nog gaan? Ik vind het een beetje weggegooid geld, de garage neemt mijn wagen immers over, kans dat ik een groene kaart heb is ook klein, problemen met de koppeling nl.

Bedankt

Waarom zou je met een onveilige wagen mogen blijven rondrijden? Dus laten keuren, indien afgekeurd: Helaas en laten herstellen. Allemaal goed en wel als je zonder keuring rijdt en niks meemaakt. Maar als je een ongeluk hebt met gewonden/doden dan is het betalen voor de rest van je leven! En dat omdat je 40€ wilt uitsparen. Geen keuring hebben is ook direct politierechtbank en daar zal u boete ook hoger oplopen!
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

je hebt je nickname niet willekeurig gekozen....
      Strafbepaling, zie artikel 4 van de Wet 21/06/1985 : 60 -60.000 euro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
        Geen keuring hebben is ook direct politierechtbank en daar zal u boete ook hoger oplopen!
        Mijn keuring was ook een goei maand verlopen. Opgemerkt door patrouille toen die mij als foutparkeerder opschreven.
        €75 euro boete gekregen, ben wel direct na ontvangst van het PV naar de keuring geweest en keuringsbewijs gaan tonen op lokaal politiekantoor.
        Nog een verklaring of 2 moeten afleggen en de kous was af.
        Boete werd wel bepaald door het parket, dus kan variëren.

Maar met al die nummerplaatscanners en risico op ongevallen zou ik het mij niet riskeren.

NB: met een versleten koppeling raak je perfect door de keuring hoor. Ik heb zelfs al eens één van m'n auto's moeten duwen door de keuring en had ook groene kaart
        1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
        2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
        2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
        -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

De uitnodiging om je wagen te laten keuren krijg je meestal ruimschoots op voorhand (2 maand dacht ik).

Nu zijn er een aantal mogelijke scenario's
          Je nieuwe wagen wordt geleverd op 15/4 en je oude keuring loopt tot 16/4 of later geen probleem je moet niet naar de keuring, idem met een eerste keuring eerste inschrijving op 16/4/2008 of later en je nieuwe wagen wordt geleverd op 15/4 of vroeger geen probleem je moet niet naar de keuring.

Omgekeerd indien je nieuwe wagen pas later komt dan de oude keuringsdatum (of later dan 1ste inschrijving + 4 jaar) dan moet je helaas wel naar de keuring...

Dus kijken tot wanneer het vorige keuringsverslag geldig is (of 1ste inschrijvingsdatum voertuig) is de boodschap, en indien de nieuwe wagen laattijdig geleverd wordt proberen een afspraak met de verkoper van de nieuwe wagen te maken dat hij het voertuig laat keuren.....
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Met je oude wagen rijden tot het keuringsbewijs vervalt en daarna met de fiets, zo kan je zeker wat besparen

Comment

Naar de keuring gaan, als hij afgekeurd wordt krijg je weer extra tijd voor herkeuring (1 maand ofzo?). Zo ben je eigenlijk nog in orde.

Boete om zonder keuring te rijden is iets van een 60€ dacht ik, dus dat is niet zo erg. Maar een ongeval krijgen met een ongekeurde wagen kan toch nare gevolgen hebben. Ik zou het alleszins niet riskeren
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Zoals 96gr reeds zegt, de belangrijke vraagen zijn.
                Hoe lang is de huidige keuring van dat voertuig nog geldig?
                en
                Wanneer zal de nieuwe d'r zijn?
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                  Naar de keuring gaan, als hij afgekeurd wordt krijg je weer extra tijd voor herkeuring (1 maand ofzo?)
                  15 dagen staat op dat van mij dat ik juist gekregen heb

Comment

Working...
                  X