Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Professionele verkoper van tweedehandswagen vraagt voorschot voor keuring; normaal?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door wheels2base Bekijk Berichten
    Waarom? Als een wagen gekeurd wordt en daarna 4 maanden niet gebruikt, dan kan ik er toch van uit gaan dat die wagen nog steeds in dezelfde staat is?
    Omdat een keuring voor verkoop slechts 3!!! maanden geldig is.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

kopen of niet :

Ik heb begrepen dat de TS de wagen wil kopen en zelfs de kosten van de keuring wil betalen ALS deze in orde is .....en dat de verkoper dit niet ziet zitten :

Neem dan maar aan dat er iets niet klopt aan de auto (wat weet ik niet , maar ik denk dat je al heel naïef moet zijn om dan deze toch te kopen!! )

Kijk gewoon uit naar een andere auto die wel gekeurd is (of was) en dan ben je volgens mij ALTIJD beter af !!
      Last edited by ; 07/02/2012, 19:51.

Comment

Toen ik mijne Citroën C4 gekocht heb ben ik eerst een uitgebreide testrit gaan doen, dan voorschot betaald.
        Dan zijn ze ermee naar de keuring geweest en enkele dagen later hebben ze hem hier thuis gebracht met alle papieren d'r bij.
        Alle papieren eerst bekeken en dan de rest betaald.

Bij mijn Saxo jaren terug juist hetzelfde, met één klein verschil, die ben ik zelf gaan halen.

Wat ik in dit verhaal hier niet geod snap is dat de topicstarter een auto wilt kopen via telefoon zonder deze nog maar gezien te hebben of een testrit mee gedaan te hebben.
        Maar over een voorschot wel moeilijk doet
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Stel 'm dat dan voor eh...

Moeilijke mens...
          Heb ik, hij moest er niet van weten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Omdat een keuring voor verkoop slechts 3!!! maanden geldig is.
            Het gaat mij er niet om dat ik niet meer zelf naar de keuring moet met de wagen, maar dat ik een extra zekerheid heb dat die wagen in orde is. Nu als een garagist een wagen onderhoudt en laat keuren, dan is er een attest van dat die in orde is. En als die dan zelfs een half jaar te koop staat zonder dat er mee gereden wordt, dan is die nog steeds in orde.

Comment

Wat ik in dit verhaal hier niet geod snap is dat de topicstarter een auto wilt kopen via telefoon zonder deze nog maar gezien te hebben of een testrit mee gedaan te hebben.
              Maar over een voorschot wel moeilijk doet
              Ik koop ook geen wagen via de telefoon. Ik heb de garagist enkel gevraagd of er een keuringsattest voorligt. Geen attest -> ik ga me niet verplaatsen. En natuurlijk koop ik die wagen niet zonder hem in het echt gezien te hebben.

Comment

Het gaat mij er niet om dat ik niet meer zelf naar de keuring moet met de wagen, maar dat ik een extra zekerheid heb dat die wagen in orde is. Nu als een garagist een wagen onderhoudt en laat keuren, dan is er een attest van dat die in orde is. En als die dan zelfs een half jaar te koop staat zonder dat er mee gereden wordt, dan is die nog steeds in orde.
                Ten eerste ze zijn verplicht die te laten keuren als ze hem verkopen, anders kan de verkoop ontbonden worden. Maar dekken ze zich dan natuurlijk voor in door dat expliciet in het contract te zetten dat je daarmee accoord was en het gevolg is dan, geen keuring ook geen garantie.

Ten tweede dat een auto door de keuring geraakt wil niet zeggen dat die ook daarwerkelijk in orde is, zeker niet als het om een garagist gaat die ermee naar de keuring gaat. Die mannen kennen mekaar immers veel te goed.

En tot slot, een auto die na keuring een half jaar stil staat is zeker niet meer in dezelfde staat als een half jaar daarvoor.

Comment

Ik koop ook geen wagen via de telefoon. Ik heb de garagist enkel gevraagd of er een keuringsattest voorligt. Geen attest -> ik ga me niet verplaatsen. En natuurlijk koop ik die wagen niet zonder hem in het echt gezien te hebben.
                  Wel, ga er naar zien, doe een uitgebreide testrit en onderhandel dan met die man. Van man tot man zijn er altijd betere deals te sluiten dan via de telefoon.
                  Via de telefoon kent die man u niet eens, hij weet totaal niet wie ge zijt.

Comment

Jonge jonge jonge , het is toch simpel ? Die mens wilt de auto keuren voor verkoop . Wat is het probleem ? Hij wilt een voorschot om zeker te zijn dat je hem koopt als die gekeurd is ; Zeg hem dat je hem alleen koopt als hij er blanco door is en zet het op papier als je geen voorschot wilt geven . Dan heb je beiden een contract ; Blanco OK , niet blanco gaat de koop niet door . Wilt hij dit niet , geef hem dan een voorschot en zet alsnog in het contract dat je je voorschot terugkrijgt als hij er niet blanco door is . Als hij dan zegt "nee" , ok , dan begrijp ik jouw punt van wantrouwen .

Comment

Wel, ga er naar zien, doe een uitgebreide testrit en onderhandel dan met die man. Van man tot man zijn er altijd betere deals te sluiten dan via de telefoon.
                      Via de telefoon kent die man u niet eens, hij weet totaal niet wie ge zijt.
                      Inderdaad , je bent er nog niet geweest ? Ga eens kijken en vraag hem naar de vorige keuringskaart en kijk wanneer die was . Dan heb je toch een idee, was die vorig jaar blanco en er zijn sindsdien maar 5000km's bij is de kans groot dat die dat nog is .

Comment

Working...
                      X