Moet ik mijn roze doorprikte kaart mee geven bij de verkoop van mijn auto?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Roze kaart mee geven?
Collapse
X
-
als de auto gekeurd is voor verkoop word deze in het keuringsstation doorprikt en moet je die meegeven aan de koper
-
Oorspronkelijk geplaatst door white ibiza Bekijk BerichtenMoet ik mijn roze doorprikte kaart mee geven bij de verkoop van mijn auto?Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichtenindien voor export: meegeven of ze krijgen de auto niet meer ingeschreven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk BerichtenDan ga je meestal niet naar de keuring voor verkoop.
spreek uit ervaring. Wagen gekeurd voor verkoop. Uiteindelijk verkocht aan Nederlander. Belde mij 3 dagen later op dat hij hem niet ingevoerd kreeg, omdat hij het roze formulier niet had. Had het gelukkig nog niet weggegooid
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door white ibiza Bekijk BerichtenVoila onze ibiza verkocht en heb roze kaart bij mij gehouden----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Pictures here: Diablo
--------------------------------------------------------------------------------------------
It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk BerichtenNormaal MOET je die meegeven hoor... Als ik me niet vergis moet je die afgeven aan de DIV bij inschrijving.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk BerichtenNormaal MOET je die meegeven hoor... Als ik me niet vergis moet je die afgeven aan de DIV bij inschrijving.
Totaal fout!! je mag ze houden enkel als de wagen als export word verkocht zoals hier eerder is gemeld...
Eventueel kan je ze ook terugzenden naar de DIV samen met je oude nr-plaat want die moet je zowieso toch terugsturen indien het een vorig model is...Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichtennee, maar gebeurt soms wel
spreek uit ervaring. Wagen gekeurd voor verkoop. Uiteindelijk verkocht aan Nederlander. Belde mij 3 dagen later op dat hij hem niet ingevoerd kreeg, omdat hij het roze formulier niet had. Had het gelukkig nog niet weggegooidOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
I stand corrected.
de technische controle is niet verplicht als u uw voertuig aan een garagist verkoopt of indien het voor export dient. In dat geval moet u wel het inschrijvingsbewijs van het voertuig aan de koper afgeven en op de factuur vermelden "technische controle ten laste van de koper".
Als je verkoopt zonder keuring of voor export dan is het wel verplicht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenAls je verkoopt zonder keuring of voor export dan is het wel verplicht.
Had hem toen we de papieren tekende maar ik nog om de wagen moest komen (was alleen) had ik hem al gezegd om de roze kaart zeker bij te houden omdat ik die nog nodig had voor de keuring voor verkoop.
Hij was daar weigerachtig tegenover omdat hij 'ooit eens een verhaal had gehoord' van iemand die de roze kaart had meegegeven en de verkoper had platen laten maken daarmee en was geflitst..
Nuja, ik drukte hem op het hart dat dat niet kon etc (en dat ikhet ook niet ging doen), maar toch had hij de dag erop de nummerplaat die op de roze kaart stond helemaal doorschrapt
Ben nog via de politie en DIV mogen gaan om 'verlies of beschadiging van inschrijving voertuig', wat een rompslomp...
Comment
-
Gewoon altijd ...
* het laatste inschrijvingsbewijs
* het laatste keuringsbewijs
* het gelijkvormigheidsattest
... bij de wagen houden en er zijn nooit problemen
anders altijd die verhalen van "zonder papieren" , "voertuig in goede staat, alleen papieren kwijt" etc.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk BerichtenIk heb al enkele wagens verkocht (nooit voor export) en telkens het roze formulier gehouden (als aandenken). De koper is hier niets mee!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenAls het voertuig nadien nog dient gekeurd te worden door de koper zelf heeft hij dit weldegelijk nodig voor de keuring.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk BerichtenKlopt, maar de wagens die ik verkocht heb waren allen gekeurd voor verkoop. Nu goed als verkoper heb je het roze formulier ook niet meer nodig als de wagen verkocht is.
Gewoon altijd meegeven met de wagen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenStel dat die koper de wagen niet inschrijft binnen de twee maanden, de keuring voor verkoop dus vervallen is en de wagen nog eens van eigenaar veranderd, dan komen ze wel terug bij u uit voor dat laatste inschrijvingsbewijs
Gewoon altijd meegeven met de wagenEen goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
Comment