Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roze kaart mee geven?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Roze kaart mee geven?

Moet ik mijn roze doorprikte kaart mee geven bij de verkoop van mijn auto?

als de auto gekeurd is voor verkoop word deze in het keuringsstation doorprikt en moet je die meegeven aan de koper
    sigpic
    Seat Ibiza 1.9 TDI Sport 100 pk 2006

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door white ibiza Bekijk Berichten
      Moet ik mijn roze doorprikte kaart mee geven bij de verkoop van mijn auto?
      Dat mag maar hoeft niet,,, in beide gevallen ben je er ook niets meer als voor jezelf een aandenken dat je dit voertuig hebt gehad.
      Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

indien voor export: meegeven of ze krijgen de auto niet meer ingeschreven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
          indien voor export: meegeven of ze krijgen de auto niet meer ingeschreven
          Dan ga je meestal niet naar de keuring voor verkoop.
          I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk Berichten
            Dan ga je meestal niet naar de keuring voor verkoop.
            nee, maar gebeurt soms wel

spreek uit ervaring. Wagen gekeurd voor verkoop. Uiteindelijk verkocht aan Nederlander. Belde mij 3 dagen later op dat hij hem niet ingevoerd kreeg, omdat hij het roze formulier niet had. Had het gelukkig nog niet weggegooid

Comment

Voila onze ibiza verkocht en heb roze kaart bij mij gehouden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door white ibiza Bekijk Berichten
                Voila onze ibiza verkocht en heb roze kaart bij mij gehouden
                Normaal MOET je die meegeven hoor... Als ik me niet vergis moet je die afgeven aan de DIV bij inschrijving.
                ----------------------------------------------------------------------------------
                2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                Pictures here: BMW 7 Series
                1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                It might need half a starsystem to turn around,
                but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                  Normaal MOET je die meegeven hoor... Als ik me niet vergis moet je die afgeven aan de DIV bij inschrijving.
                  ?????????????????? waarom dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten

Totaal fout!! je mag ze houden enkel als de wagen als export word verkocht zoals hier eerder is gemeld...

Eventueel kan je ze ook terugzenden naar de DIV samen met je oude nr-plaat want die moet je zowieso toch terugsturen indien het een vorig model is...
                    Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
                      nee, maar gebeurt soms wel

spreek uit ervaring. Wagen gekeurd voor verkoop. Uiteindelijk verkocht aan Nederlander. Belde mij 3 dagen later op dat hij hem niet ingevoerd kreeg, omdat hij het roze formulier niet had. Had het gelukkig nog niet weggegooid
                      Dat begrijp ik dus niet, dat is dan toch een overbodige kost
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

idd, is samen met carpass, en pvg een verplicht over te dragen document bij verkoop ....

Comment

I stand corrected.

de technische controle is niet verplicht als u uw voertuig aan een garagist verkoopt of indien het voor export dient. In dat geval moet u wel het inschrijvingsbewijs van het voertuig aan de koper afgeven en op de factuur vermelden "technische controle ten laste van de koper".
                          Dus als de keuring voor verkoop in orde is en je hebt een formulier om een inschrijvinbg aan te vragen dan moet je dit niet meegeven.

Als je verkoopt zonder keuring of voor export dan is het wel verplicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                            Als je verkoopt zonder keuring of voor export dan is het wel verplicht.
                            Ik heb mijn vorige wagen (ook een E30 318is) gekocht zonder keuring voor verkoop omdat hij al een tijdje uitgeschreven was en de verkoper de moeite er niet meer voor wou doen.
                            Had hem toen we de papieren tekende maar ik nog om de wagen moest komen (was alleen) had ik hem al gezegd om de roze kaart zeker bij te houden omdat ik die nog nodig had voor de keuring voor verkoop.

Hij was daar weigerachtig tegenover omdat hij 'ooit eens een verhaal had gehoord' van iemand die de roze kaart had meegegeven en de verkoper had platen laten maken daarmee en was geflitst..
                            Nuja, ik drukte hem op het hart dat dat niet kon etc (en dat ikhet ook niet ging doen), maar toch had hij de dag erop de nummerplaat die op de roze kaart stond helemaal doorschrapt
                            Ben nog via de politie en DIV mogen gaan om 'verlies of beschadiging van inschrijving voertuig', wat een rompslomp...
                            Honda S2000 2002
                            BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

Gewoon altijd ...

* het laatste inschrijvingsbewijs
                              * het laatste keuringsbewijs
                              * het gelijkvormigheidsattest

... bij de wagen houden en er zijn nooit problemen

anders altijd die verhalen van "zonder papieren" , "voertuig in goede staat, alleen papieren kwijt" etc.

Comment

Ik heb al enkele wagens verkocht (nooit voor export) en telkens het roze formulier gehouden (als aandenken). De koper is hier niets mee!
                                Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                  Ik heb al enkele wagens verkocht (nooit voor export) en telkens het roze formulier gehouden (als aandenken). De koper is hier niets mee!
                                  Als het voertuig nadien nog dient gekeurd te worden door de koper zelf heeft hij dit weldegelijk nodig voor de keuring.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                    Als het voertuig nadien nog dient gekeurd te worden door de koper zelf heeft hij dit weldegelijk nodig voor de keuring.
                                    Klopt, maar de wagens die ik verkocht heb waren allen gekeurd voor verkoop. Nu goed als verkoper heb je het roze formulier ook niet meer nodig als de wagen verkocht is.
                                    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                      Klopt, maar de wagens die ik verkocht heb waren allen gekeurd voor verkoop. Nu goed als verkoper heb je het roze formulier ook niet meer nodig als de wagen verkocht is.
                                      Stel dat die koper de wagen niet inschrijft binnen de twee maanden, de keuring voor verkoop dus vervallen is en de wagen nog eens van eigenaar veranderd, dan komen ze wel terug bij u uit voor dat laatste inschrijvingsbewijs

Gewoon altijd meegeven met de wagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                        Stel dat die koper de wagen niet inschrijft binnen de twee maanden, de keuring voor verkoop dus vervallen is en de wagen nog eens van eigenaar veranderd, dan komen ze wel terug bij u uit voor dat laatste inschrijvingsbewijs

Gewoon altijd meegeven met de wagen
                                        Klopt niet!! Uw rose formulier dat je meekrijgt op de keuring vervangt dan het inschrijvingsform..

Comment

Working...
                                        X