Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Automaat staat op D met 600 toeren is dat niet te laag?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Automaat staat op D met 600 toeren is dat niet te laag?

Beste lezers,

Zoals jullie wellicht weten rijd ik in een automaat.
    Nou heb ik een probleem (dat heb ik altijd met auto's)
    Als ik bij een stoplicht sta en hij staat op D dan draait de auto op 600 toeren.
    Waardoor de auto heel suf reageert mijn vraag is;
    Moet de auto niet op 900-1000 toeren draaien als stil sta bij een stoplicht ipv 600 toeren?

Moet de gasklep misschien bijgesteld worden?

Gr

de mijne (diesel, ook automaat) draait ook amper meer hoor. Ik heb daar niet echt een probleem mee

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

hangt van auto tot auto af.
      dus gelieve merk, type en motorisatie te posten

mijne draait eens warm ook op 600rpm in drive.
      en 700 in neutraal.

het suf reageren kan vanalles zijn, van een cilinder die niet meewerkt, een boite die slipt, tot gewoon een te kleine en tamme motor TOV de wagen.

Comment

Mijne draait ook op 600, soms zelfs 550/500.
        is zescilinder.

Welke motor heb je?

Comment

Hoe meer cilinders hoe lager de rolantie. Een viercilinder zou toch een 800-900 toeren moeten draaien.
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
            Hoe meer cilinders hoe lager de rolantie. Een viercilinder zou toch een 800-900 toeren moeten draaien.
            koud wel ja
            700-750 warm is normaal

Comment

aha, ik heb een mitsubitsi colt 1.3 4 cilinders benzine onlangs heb ik de bougies plus accu nieuw vervangen. En in de ochtend als ik de auto start (koud) dan wil de auto uitvallen. En om dat te voorkomen
              Geef ik een klein stukje gas tegelijkertijd als ik de motor start. En ik kan dan ook niet gelijk weg rijden anders valt de motor uit dus w8 ik 2minuten dan rijd ik pas weg want dan pas doet de auto normaal.

Comment

ok, voor zo een motortje is 600 weinig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                  ok, voor zo een motortje is 600 weinig
                  Dacht ik al.
                  Bedankt ik ga die gasklep effe bijstellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gerbesh Bekijk Berichten
                    aha, ik heb een mitsubitsi colt 1.3 4 cilinders benzine onlangs heb ik de bougies plus accu nieuw vervangen. En in de ochtend als ik de auto start (koud) dan wil de auto uitvallen. En om dat te voorkomen
                    Geef ik een klein stukje gas tegelijkertijd als ik de motor start. En ik kan dan ook niet gelijk weg rijden anders valt de motor uit dus w8 ik 2minuten dan rijd ik pas weg want dan pas doet de auto normaal.
                    idd niet normaal, hier 2.7tdi V6 multi-tronic en draait ook 600-700 toeren

Comment

De Citroën C4 draait hier 800 à 900 toeren.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                        idd niet normaal, hier 2.7tdi V6 multi-tronic en draait ook 600-700 toeren
                        Tjien...dat is hoger dan de mijne.....
                        Ik draai warm op 500 toeren...koud 550, maar kom zeker niet aan de 600......

Alleen als de Hill-Hold opstaat draait ie op 650, en als je dan stilstaand op je rem drukt zakt ie zelfs terug naar 500....

Raar, dat er soms toch zo'n kleine verschillen opzitten...

Comment

Working...
                        X