Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto sporadisch gebruiken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto sporadisch gebruiken

Ik heb vandaag beslist om met mijn kamionet van het werk privé te gaan rijden omdat het me goedkoper uit zal komen kwa benzine na afhouding op mijn loon. Ook omdat mijn buren klagen dat ik hier altijd met 2 auto's sta Nu wil ik mijn auto nog niet wegdoen omdat het mijn eerste auto is en mijn vriendin binnen hier en een half jaar ermee zal rijden. Om hem nu weg te doen en dan een 2ehands onbekende auto te kopen zie ik niet zitten. Ook zal mijn huidige auto niet zoveel meer opleveren(3ehands zou het worden)

Nu zal dat wel betekenen dat mijn eigen auto totaal niet veel km's meer zal maken en had ik graag wat tips gehad van hoe frequent er nog mee te rijden zodanig dat hij toch nog wil blijven starten. Hij staat nu niet meer bij mij, maar terug bij mijn ouders.

Ik had gedacht om 1 keer in de 2 weken een ritje te maken van 25 km heen en 25 terug ofzo(familiebezoekjes enzo). Ritjes tot vandaag waren aantal keren per week 20 km heen en terug(100 km per week ofzo) omdat ik hem niet gebruikte om te gaan werken. Zou dit voldoende zijn of toch nog te weinig? Zeker met aankomende winter...

specs auto:

vw polo 6n2 bouwjaar 2001
    87000 km(6000 km laatste jaar)
    Nieuwe batterij van september 2009
    Achterbanden juli 2010, voorbanden september 2009
    Benzine!(diesel zou moordend zijn met zo weinig km's denk ik...)

ik begrijp niet dat je buren moeten klagen, of sta je op hun eigendom?
    om op straat te staan betaal je toch taks, evenveel als iemand die veel rijdt ?

en waarom vind jij dat grappig?

Comment

Ik zou toch proberen er minstens één keer per week en indien mogelijk twee keer mee rijden. Zeker als hij buitenstaat in de winter zal zelfs dat kantje boordje zijn. Ideaal om een wagen langere tijd te laten stilstaan: in een verluchte garage, niet vochtig, aan een druppellader en met overdruk in de banden.
      2016 PEUGEOT 308sw GT-line 1.6 BlueHdi bleu magnetique
      2016 PEUGEOT 2008 allure 1.2 cleartec 110 gris artense

Comment

Als de batterij nog goed is is dat zeker geen probleem. In de zomerperiode zou je gerust die zelfs een maand of langer kunnen laten stilstaan.

Echter, persoonlijk vind ik dat je beter je verzekering stopzet voor dat half jaar. Zorg dat je hem ergens kan zetten dat niemand zich eraan stoort (hoewel, de buren ambeteren kan soms leuk zijn ), en haal de batterij eruit en zet die ergens warm binnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fstsven Bekijk Berichten
          Ik zou toch proberen er minstens één keer per week en indien mogelijk twee keer mee rijden. Zeker als hij buitenstaat in de winter zal zelfs dat kantje boordje zijn. Ideaal om een wagen langere tijd te laten stilstaan: in een verluchte garage, niet vochtig, aan een druppellader en met overdruk in de banden.
          Als de batterij nog goed is, moet die daar perfect tegen kunnen om 2 weken stil te staan, zelfs als het erg zou vriezen

Comment

Momenteel wordt er ook maar 3 keer per week mee gereden en het is nog geen probleem geweest.

Waar staat dat ik dat grappig vind? Ik ga juist expres privé rijden met de auto van het werk zodat ik hen minder lastigval door parkeerplaats in te nemen... Het is een gedeelde parking met de buren en de leegstaande appartementen worden meer en meer bewoond, waardoor het dus ook moeilijker wordt om te parkeren. Ik sta niet op straat omdat ik dicht bij een uitgaansbuurt woon en er vaak op de auto's gekrast wordt enzo...

Batterij van 2 jaar oud is neem ik aan wel nog goed genoeg. Nu ik zal het wel zien, sta ik eens met een platte batterij na 2 weken niet rijden, zal ik er wat vaker mee rijden of hem uithalen en aan de druppellader hangen.

Verzekering stopzetten is niet echt een mogelijkheid: Hij staat bij mijn ouders wel op de oprit, maar daar moet je ook voor verzekerd zijn. Ik zou niet weten waar ik hem anders moet zetten. Ook is het handig om af en toe eens een gewone personenwagen te gebruiken als we met meerdere ergens wegwillen.

Verzekering loopt trouwens nog tot maart en kan dus niet stopzetten. Tegen dan zal ik hem wel weer nodig hebben.

Comment

Working...
            X