Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opleiding hoger onderwijs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Opleiding hoger onderwijs

    Hallo! Ik ben Boon, 15 jaar en zit in het 6de jaar wetenschappen-wiskunde 8uurs.
    Graag had ik een opleiding in de autosector gehad, maar wel in de zin van het verder ontwikkelen ( niet vermaken ofzo) en nog beter bij sportauto's.
    Ik vind het redelijk moeilijk te kiezen wat ik zal doen aangezien ik weinig overzicht heb op de verschillende richtingen.
    Kheb hier wel al gelezen dat er 2 opties voor de hand ligge: ofwel burgerlijk ingenieur afwerken in de elektromechanica ofwel industrieel doen en dan na een schakeljaar nog een jaar burgerlijk ofzo doen.
    Wat denken jullie dat het beste is?
    Wat houdt dat schakeljaar en dat laatste jaar dan in?
    Wat hebben die mannen aan de pitmuur allemaal geleerd?
    Without heart, we are mere machines.

  • #2
    15, 6de jaar, 8 uur wiskunde.
    Genie? D:

    OT: Deze vraag is al wat vaker gesteld hier, ken de Belgische scholen niet goed, maar in NL heb je iig. het IVA. Maar niet heengaan tenzij je een bal wilt worden..
    1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
    2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
    2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer

    Comment


    • #3
      autotechnologie doen en dan schakelen naar ingenieur elektromechanica.

      Comment


      • #4
        Ik ben 16 en zit maar in mijn 5de jaar. En nee ik ben niet blijven zitten.
        Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
        Current:
        1987 Mercedes-Benz W124 200D
        1979 Mercedes-Benz W123 280E
        1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
        Ex:
        1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
        1976 Mercedes-Benz W123 250
        1987 Mercedes-Benz W124 230E

        1979 Mercedes-Benz W123 300d
        1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
        1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
        1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
        2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

        1990 Mercedes-Benz C124 300CE
        1980 Mercedes-Benz W123 280
        1989 Mercedes-Benz W124 230E

        Comment


        • #5
          Wat wil je precies doen?
          versnellingsbakverhoudingen berekenen?
          Of concepten uitdenken?
          Klassieke burgerlijk ingenieur lijkt mij als startpunt toch ideaal.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Bwlian
            15, 6de jaar, 8 uur wiskunde.
            Genie?
            nee, geen genie, wel een jaar overgeslaan, maar kverjaar nog in november...
            Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak
            Ik ben 16 en zit maar in mijn 5de jaar. En nee ik ben niet blijven zitten.
            lijkt me normaal :p
            Oorspronkelijk geplaatst door stebenz
            Wat wil je precies doen?
            versnellingsbakverhoudingen berekenen?
            Of concepten uitdenken?
            Klassieke burgerlijk ingenieur lijkt mij als startpunt toch ideaal.
            beide!
            maar brugelijk, dat lijkt me uiteindelijk toch de juiste oplossing, khoop wel dat ik dat aankan

            Wel opvallend dat er hier zo snel geantwoord wordt!
            Last edited by AresII; 12/10/2011, 17:38.
            Without heart, we are mere machines.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door AresII Bekijk Berichten
              beide!
              maar brugelijk, dat lijkt me uiteindelijk toch de juiste oplossing, khoop wel dat ik dat aankan
              gezien je "CV" op jonge leeftijd denk ik het wel ja.
              Maar gebruik dan in het publieke leven buiten autoforum wat meer "herstellen" ipv "vermaken" enzo. Koester je West-Vlaams, maar niet tijdens de examens.

              Comment


              • #8
                Burgerlijk ingenieur vliegtuigbouw (daar zul je composieten en wat aërodynamica studeren) en dan aerodynamics gaan volgen in Cambridge. Met dat op je cv mag je wel in een F1 team gaan denken.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door AresII Bekijk Berichten
                  Wel opvallend dat er hier zo snel geantwoord wordt!
                  Dat komt omdat wij commissie krijgen wanneer wij u de juiste studierichting hebben aangeraden. Dus bij deze sta ik mee op de lijst
                  Ik raad u ook autotechnologie aan.

                  Comment


                  • #10
                    Ik ben zelf II electromechanica. Veel van mijn vrienden doen nog een schakeljaar tot burgie. Dat schakeljaar is zwaar (verzwaard omdat het voordien echt wel makkelijk was, zelfs ik zou het gekunnen hebben ).

                    Het voordeel van eerst II gedaan te hebben is dat je ook praktijk ziet, wat labotjes. Dat helpt echt een flink stuk om inzicht te krijgen in de theorie. Verwacht wel niet dat je dan kan lassen (je leert het wel, maar ik durf niet zeggen dat ik het kan, het plakt aan elkaar dat wel).

                    Bij de buries is er zo goed als geen praktijk, dus veel theorie. Ik heb zelf een cursus motoren en verbrandingstechnieken gekregen van de burgies en ik moet zeggen dat een turbo daarin herleid was tot iets abstracts met een hele hoop formules, ik heb aan verschillende nog mogen uitleggen hoe een turbo er nu precies uitziet en wat het doet , maar dat laatste stond wel in de cursus

                    Het hangt er ook allemaal vanaf wat je precies wil gaan doen. Want ze hebben beiden nodig


                    Electromechanica is een ruime opleiding, zoals de naam al zegt : het gaat van elektriciteit tot zuivere mechanica en alles wat daar tussenin zit. Hydraulica, koeltechnieken, electromotoren, automatisering, materiaalkennis, ... het zit er allemaal in.

                    Comment


                    • #11
                      Het hangt af van wat je wil gaan doen.
                      Als je wagens wil gaan ontwikkelen moet je niet kunnen lassen.
                      In een bandencentrale zijn formules omtrent potentiele turbulenties in een turbo niet veel waard.

                      Comment


                      • #12
                        Dat is wel overzichtelijk geformuleerd. Dan denk ik dat ik beter zelf nog overweeg wat mij het meest interesseert.
                        Dat zul je later (morgen?) wel horen.
                        Wel een goed idee om hier iets te posten. Ik heb hier in 2 dagen al meer geleerd dan in de afgelopen 2 jaar!
                        Without heart, we are mere machines.

                        Comment


                        • #13
                          Ik kan er voor mezelf bij zetten (en vermoedelijk ook voor alle indus en burgies electromechanica) een goede, degelijke basisopleiding krijgt. Daarna ga je je toch moeten gaan specialiseren in een onderdeel. Of je gaat het ruimer en minder in detail gaan bekijken.

                          Goed kijken voor je eindwerk : als daar een stage aan verbonden is in hetgeen wat je wilt doen : GAAAAAN! Zo heb ik het gedaan en dikke fun! Wel maritiem : efjes reclame maken (omdat ze het zelf niet doen) : maritieme technieken te volgen aan KAHO Sint-Lieven.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door a fond Bekijk Berichten
                            Burgerlijk ingenieur vliegtuigbouw (daar zul je composieten en wat aërodynamica studeren) en dan aerodynamics gaan volgen in Cambridge. Met dat op je cv mag je wel in een F1 team gaan denken.
                            Het beste raad tot nu toe denk ik.

                            Als je in onderzoek of ontwikkeling wil werken kan je best een doctoraat hebben.

                            Eerst je burgerlijk ingenieur behalen in Belgie terwijl je aan je engels werkt, daarna een doctoraat in aerodynamica, indien mogelijk bij Cambridge of Imperial, als je ambities hebt om de volgende Adrian Newey te worden.

                            Om bij zulke jonge leeftijd in 6e te zitten moet je een slimmerik zijn dus hoog mikken is de boodschap. Je gaat je waarschijnlijk vreselijk vervelen bij iets zoals een prof. bachelor autotechnologie.

                            Als je eerder in de ontwikkeling wil werken bij een autofabrikant dan kan je voor een doctoraat gaan bij een ontwikkelingscentra van een van de Duitse constructeurs. Je onderzoek kan dan ook in Engels zijn als duits niet jouw ding is.

                            Als je in Belgie wil blijven is het moeilijker, want Ford Lommel is mischien de enige grote ontwikkelingscentra. Toyota heeft ook een kleine ontwikkelingscentra in Zaventem maar alletwee veel kleiner dan wat je in Duitsland zou vinden.

                            Conclusie: om in de racerij te werken moet je in Engeland of Duitsland zijn, om bij een constructeur te werken Duitsland.
                            Last edited by ; 14/10/2011, 17:22.

                            Comment


                            • #15
                              Eventjes reclame maken voor mijn (ex) school:



                              en



                              2 race teams, waarvan het solarteam echt wel hoog aangeschreven staat. Over 2 dagen begint de race in australië trouwens !!

                              Als je effectief iets wilt ontwerpen, en sleutelen aan een prototype, dan moet je industrieel ingenieur doen. Als je eerder theoretisch wilt werken (en een iets hoger aangeschreven diploma wilt), moet je burgie gaan studeren. Nog één tip, de toekomst van de automobiel (en luchtvaart) ligt in de composietmaterialen.

                              Comment


                              • #16
                                edit.

                                Comment


                                • #17
                                  Het valt mij eigenlijk op dat de studie Automotive Engineering aan de TU/e van Eindhoven hier vrijwel onbekend is. Dit is een universitaire studie, dus ook opgebouwd uit een bachelor (die pas vanaf 2011 van start is gegaan) en een master. Ik ben namelijk zeer geïneresseerd om deze studie te volgen, ik zit namelijk nu op het laatste jaar Latijn-Wiskunde. Nu, het is wel zo dat ze niet alle diploma's uit België toelaten. De vereisten zijn: minstens 5 à 6 uur wiskunde per week én een ASO-diploma.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door shiyan Bekijk Berichten
                                    Als je eerder in de ontwikkeling wil werken bij een autofabrikant dan kan je voor een doctoraat gaan bij een ontwikkelingscentra van een van de Duitse constructeurs. Je onderzoek kan dan ook in Engels zijn als duits niet jouw ding is.

                                    Als je in Belgie wil blijven is het moeilijker, want Ford Lommel is mischien de enige grote ontwikkelingscentra. Toyota heeft ook een kleine ontwikkelingscentra in Zaventem maar alletwee veel kleiner dan wat je in Duitsland zou vinden.

                                    Conclusie: om in de racerij te werken moet je in Engeland of Duitsland zijn, om bij een constructeur te werken Duitsland.
                                    Duits zal het alleszins niet worden, maar engels is geen probleem. Dan wordt het wel Cambridge. Ik heb er ook wel aan gedacht om in Rijsel te gaan studeren omdat dit maar 30 km van mijn huis is en dat Frankrijk ook wel een autoland is. Maar dat zullen we zien binnen 5 jaar, want de balans ligt hier weer naar BI.
                                    Without heart, we are mere machines.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X