Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Export - zonder roze formulier - naar frankrijk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Export - zonder roze formulier - naar frankrijk

Ik zit met een groot probleem

Ik heb een wagen verkocht aan een Fransman.

Documenten die ik zou overhandigen:
    - Keuringsattest
    - Carpass
    - Gelijkvormigheidsattest
    - Aanvraag tot inschrijving voertuig ( het blad dat je krijgt bij keuring voor verkoop)

Nu vraagt de Fransman om het originele roze formulier met daarop de naam van de vorige eigenaar, zonder kan hij hem niet inschrijven in Frankrijk.

Dit heb ik niet, en als je een wagen koopt bij een garage krijg je dit ook nooit, want uiteindelijk wordt dit ongeldig gemaakt bij een "keuring voor verkoop" en krijg je een aanvraag tot inschrijving in de plaats.

Ik kan de vorige eigenaar niet contacteren, want de garage geeft die gegevens niet vrij (Privacy) Trouwens die mens heeft dat ongeldig formulier waarschijnlijk al lang weggegooid.

Nu zoek ik dus iemand die een oplossing kan bieden. Iemand die een Frans document ofzo weet staan, waarop staat dat dit inschrijvingsdocument ook telt, of die uit ervaring hier iets aan bij te dragen heeft.

Kan je op de DIV oid geen kopie vragen ? Of het MOET origineel zijn ? Het probleem is dat je hem met keuring hebt verkocht eigenlijk ?

Comment

Inderdaad, het probleem is dat ik hem met keuring voor verkoop verkocht heb.

Ik kan geen duplicaat aanvragen, aangezien ik niet de vorige eigenaar ben. Ik heb hem zelf gekocht met keuring voor verkoop en niet ingeschreven. Nu verkoop ik hem op mijn beurt door.
      De wagen is picobello in orde, niets op aan te merken. En de koper was super enthousiast, maar het roze formulier dreigt de koop ongedaan te maken.

Moet geen origineel zijn, een duplicaat is ook goed, maar een duplicaat van iets dat niet meer bestaat? Is moeilijk volgens mij.

Comment

Daar is geen oplossing voor. Voor export MOET je inderdaad het roze formulier hebben...

Comment

Je moet de vorige eigenaar niet contacteren. Maar je garagist, hij heeft het waarschijnlijk zonder keuring gekocht. Dit betekent dat hij de inschrijvingsbewijs ook meekrijgt van de particulier verkoper.
          Last edited by ; 05/10/2011, 00:04.

Comment

Working...
          X