Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Thuiskomertje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Thuiskomertje

Hallo,

Ik heb net voor mijn honda jazz hybride een tweedehands (nooit gebruikt ) ' thuiskomertje' gekocht. De band past perfekt. Enkel : de diameter van thuiskomertje is iets kleiner dan de diameter van mijn origineel wiel ( ik schat 2a 3 cm verschil in diameter ) Ik hoop dat dit geen rol speelt??
    Iemand ervaring met zo'n iets kleiner reservewiel??

Bedankt voor het antwoord

mvg

Sowieso dient zo'n thuiskomertje enkel om in noodsituaties thuis te geraken. Doordat de band veel smaller is dan de andere drie, gaat je auto bij een bruusk rem- of uitwijkmaneuver heel onvoorspelbaar reageren. Vandaar dat je met zo'n thuiskomertje maximum 80 per uur mag rijden, en het zo snel mogelijk moet vervangen door een normale band. Die paar cm verschil maken het niet gevaarlijker dan het al is
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

In het Brusselse rijden ze soms rond op 4 thuiskomertjes.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Niet alleen in Brussel. Hier rijden 2CV's ook zo rond

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
          Niet alleen in Brussel. Hier rijden 2CV's ook zo rond

Comment

het enige is dat als je een electronisch systeem aan boord hebt dat rekening houdt met de omwentelingssnelheid van het wiel, je dat systeem zult moeten afzetten als dat kan.
            Meer specifiek: tractiecontrole, anti-spincontrole.
            Maar normaal gezien staat dat in uw handleiding, dat is dat boekje dat niemand leest

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

dus als ik het goed begrijp speelt het geen rol dat mijn reservewiel in diameter 2 a 3 cm kleiner is dan mijn origineel wiel? Maar ik moet wel de ESP uitschakelen?

mvg

Comment

Of je zou de moeite moeten doen om het thuiskomertje op een niet aangedreven wiel te monteren. Dan gaat ESP nog aanspringen bij momenten maar het gaat geen gevaarlijke situaties opleveren.

Comment

Ik was er gewoon van overtuigd dat de 2 wielen van dezelfde as, identiek dezelfde omtrek of diameter moesten hebben

Comment

esp meet toch ook op de onaangedreven wielen?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

En dat is toch ook wat ik zei?

Comment

aaaaaah jaaaaaaa

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                          In het Brusselse rijden ze soms rond op 4 thuiskomertjes.
                          Kan je daar sneller dan 80 dan?

Comment

In Molenbeek, Anderlecht en Schaarbeek wel ja...Lawless zones van het Brusselse...
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ik heb bij mijn C4 een volwaardig reservewiel.
                              Wel klein detail, reservewiel is 15 inch, de wielen onder de auto zijn 16 inch
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Op mijn vorige wagen mocht ik dat ook niet vooraan monteren (de aangedreven as). maw als je plaate voorband hebt kan je eerst je achterwiel losmaken daar thuiskomer opzetten. Dan platte voorwiel afdoen en vervangen, door het achterwiel.

Heb nooit het nut van die dingen gesnapt want als je dan je platte wiel in de ruimte van die thuiskomer wil leggen geraakt die daar niet in. Indien je met 5 man en bagage in de auto zit heb je wel probleemke

Comment

Mijn vader heeft zijn thuiskomer weg geworpen.
                                  In de zomer ligt er nu een winterwiel+ band in als reservewiel, in de winter net andersom.

In veel auto's past wel een groot reservwiel als de piepschuim bak eruit haalt maar constructeurs kiezen voor een thuiskomer of zelfs niets voor minder gewicht = minder co...

Comment

Zelfs bij mijn auto die 10 jaar oud is had ik een opvulkit ipv een reservewiel.

Comment

Working...
                                    X