Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Thuis benzine tanken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Thuis benzine tanken

Ik ben aan het overwegen om hier thuis een tank te laten zetten om dan goedkoper te kunnen tanken maar is dit wel mogelijk voor benzine? Kun je met andere woorden benzine bestellen voor thuis in een tank zoals je dat zou doen voor mazout? Of zal ik op zoek moeten naar een diesel?

Zo'n tank is toch ook wel een investering vermoed ik... Veel goedkoper ga je daar uiteindelijk niet mee af zijn.

Comment

Wij tanken thuis diesel en per tankbeurt is dat gemiddeld 2.5 euro minder dan aan de pomp

Comment

Diesel kopen en zelf tanken van de huisbrandolie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door renegadEEE Bekijk Berichten
          Ik ben aan het overwegen om hier thuis een tank te laten zetten om dan goedkoper te kunnen tanken maar is dit wel mogelijk voor benzine? Kun je met andere woorden benzine bestellen voor thuis in een tank zoals je dat zou doen voor mazout? Of zal ik op zoek moeten naar een diesel?
          Een vergunning krijgen zal niet makkelijk zijn denk ik.
          Best even navragen bij de milieuambtenaar van uw gemeente.

Comment

Als je het legaal (met vergunning enzo) wil doen: niet aan beginnen als particulier!

Zelfs voor kleine kmo's loont het via de legale manier nog niet de moeite om een tankinstallatie te voorzien

Dat is toch wat een kameraad mij heeft verteld nadat ze zich hadden geïnformeerd daarvoor..

Comment

Ik denk dat hij het eerder zo ziet. Een grote bidon van 1000l en dan met de kraan en slang zijn auto vullen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                Ik denk dat hij het eerder zo ziet. Een grote bidon van 1000l en dan met de kraan en slang zijn auto vullen.
                Het gaat inderdaad meer om een kleine tank van 1200l die perfect in de garage past

Mijn vraag is of je die tank kan laten vullen met benzine net zoals je je tank voor de kachel met stookolie laat vullen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door renegadEEE Bekijk Berichten
                  Het gaat inderdaad meer om een kleine tank van 1200l die perfect in de garage past

Mijn vraag is of je die tank kan laten vullen met benzine net zoals je je tank voor de kachel met stookolie laat vullen?
                  1200 liter benzine in je garage ?
                  Al eens aan je brandverzekering gedacht ?

Comment

en aan het risico.
                    De dampen zijn redelijk ontvlambaar.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

BOEM!

Comment

1200 l in een garage stockeren in een vat? denk maar is aan de veiligheid
                        2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

Die 1200 liter in uw garage is even "gevaarlijk" als die 60 liter achterin de koffer van uw wagen, waar de 2 Maxi-Cosi's op de achterbank staan.
                          Mits een paar veiligheidsregels is daar perfect mee om te gaan.
                          De grotere brandstofhandelaars kunnen perfect benzine leveren, ze hebben meerdere tankwagens bollen waarvan er wel ergens een compartimentje benzine op voorraad is. Jef Fuel om de hoek met 1 tankwagen zal niet zo snel op de kar springen, hij moet waarschijnlijk z'n enige tankwagen eerst laten spoelen, dan benzine tanken en terug spoelen voor huisbrandolie.
                          Daar is allemaal perfect een legaal strikje rond, uw tank moet wel gekeurd zijn volgens VLAREM II.
                          Rendabiliteit is een andere zaak, een dieseltank rendeert ook enkel als je met een paar mensen erin stapt.

Comment

?

"Die 1200 liter in uw garage is even "gevaarlijk" als die 60 liter achterin de koffer van uw wagen"

Had je een vlaag van verstandsverbijstering ofzo toen je dat schreef ?

B.

Comment

epic topic weer.

serieus antwoord: ga aub geen 1200 liter in een vat stockeren in je garage.

Comment

als je de beluchting van de tank naar buiten leidt, is het niet zo gevaarlijk

maar ik zou't toch ook niet in mijn kot moeten hebben en liefst mijn buren ook niet

Comment

De schoonouders van mijn zus hebben jarenlang thuis een tankinstallatie gehad en nu doen ze zelfs de moeite niet meer om een vrachtwagen te laten langskomen om die tank te vullen. 2000 liter per keer is trouwens ook een serieuze bijkomende kost om in 1 keer te betalen. Als je je geld goed belegt denk ik dat je van die 2500 euro meer winst gaat overhouden dan wat je aan de pomp uitspaart.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                                    BOEM!
                                    + YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

E30SHOP.be
                                    - Alles voor uw BMW E30.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Working...
                                    X