Ik ben aan het overwegen om hier thuis een tank te laten zetten om dan goedkoper te kunnen tanken maar is dit wel mogelijk voor benzine? Kun je met andere woorden benzine bestellen voor thuis in een tank zoals je dat zou doen voor mazout? Of zal ik op zoek moeten naar een diesel?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Thuis benzine tanken
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door renegadEEE Bekijk BerichtenIk ben aan het overwegen om hier thuis een tank te laten zetten om dan goedkoper te kunnen tanken maar is dit wel mogelijk voor benzine? Kun je met andere woorden benzine bestellen voor thuis in een tank zoals je dat zou doen voor mazout? Of zal ik op zoek moeten naar een diesel?
Best even navragen bij de milieuambtenaar van uw gemeente.
Comment
-
Als je het legaal (met vergunning enzo) wil doen: niet aan beginnen als particulier!
Zelfs voor kleine kmo's loont het via de legale manier nog niet de moeite om een tankinstallatie te voorzien
Dat is toch wat een kameraad mij heeft verteld nadat ze zich hadden geïnformeerd daarvoor..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenIk denk dat hij het eerder zo ziet. Een grote bidon van 1000l en dan met de kraan en slang zijn auto vullen.
Mijn vraag is of je die tank kan laten vullen met benzine net zoals je je tank voor de kachel met stookolie laat vullen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door renegadEEE Bekijk BerichtenHet gaat inderdaad meer om een kleine tank van 1200l die perfect in de garage past
Mijn vraag is of je die tank kan laten vullen met benzine net zoals je je tank voor de kachel met stookolie laat vullen?
Al eens aan je brandverzekering gedacht ?
Comment
-
Die 1200 liter in uw garage is even "gevaarlijk" als die 60 liter achterin de koffer van uw wagen, waar de 2 Maxi-Cosi's op de achterbank staan.
Mits een paar veiligheidsregels is daar perfect mee om te gaan.
De grotere brandstofhandelaars kunnen perfect benzine leveren, ze hebben meerdere tankwagens bollen waarvan er wel ergens een compartimentje benzine op voorraad is. Jef Fuel om de hoek met 1 tankwagen zal niet zo snel op de kar springen, hij moet waarschijnlijk z'n enige tankwagen eerst laten spoelen, dan benzine tanken en terug spoelen voor huisbrandolie.
Daar is allemaal perfect een legaal strikje rond, uw tank moet wel gekeurd zijn volgens VLAREM II.
Rendabiliteit is een andere zaak, een dieseltank rendeert ook enkel als je met een paar mensen erin stapt.
Comment
-
De schoonouders van mijn zus hebben jarenlang thuis een tankinstallatie gehad en nu doen ze zelfs de moeite niet meer om een vrachtwagen te laten langskomen om die tank te vullen. 2000 liter per keer is trouwens ook een serieuze bijkomende kost om in 1 keer te betalen. Als je je geld goed belegt denk ik dat je van die 2500 euro meer winst gaat overhouden dan wat je aan de pomp uitspaart.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk BerichtenBOEM!+ YouTube Video
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
Comment