Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Elektrische koelbox/koeltas voor in wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Elektrische koelbox/koeltas voor in wagen

Heeft er iemand van jullie ervaring met een electrische koelbox of -tas die je in het 12V stopcontact van de wagen kan pluggen?

-Hoe zit het met de geluidsproductie van de ventilator? Dit is een zeer belangrijk aspect voor mij.
    -Hoe zit het met het stroomverbruik? Slaat dit af bij te lage batterijspanning?
    -Hoe zit het met het effectieve koelvermogen en hoe snel raakt het gekoeld?

Ik heb interesse in de koeltas (inhoud 14liter) van BMW. Kost wel een 130 euro...

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

ik heb zo'n mercedes koelbox (tas)

-die ventilator hoor je niet als de wagen draait
    -dat trekt uw batterij leeg aangezien de 12v stekker bij de meeste wagens rechtstreekse voeding is vermoed ik.
    -en dat koelt goed en snel, maar ik steek er altijd nog een gewoon koelelement bij zodat ik die veel minder moet aanleggen

Comment

Ik heb er zo eentje.

Ik gebruik hem enkel als we wat verder rijden, op verlof of een verre uitstap. Ik steek alles er wel fris in, en dat blijft lekker fris.
      Werkt goed, wel enkel als het contact aan staat of de motor draait, dus trekt de batterij niet leeg.
      Geluid is onhoorbaar in een rijdende auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
        Heeft er iemand van jullie ervaring met een electrische koelbox of -tas die je in het 12V stopcontact van de wagen kan pluggen?

-Hoe zit het met de geluidsproductie van de ventilator? Dit is een zeer belangrijk aspect voor mij.

Ik heb interesse in de koeltas (inhoud 14liter) van BMW. Kost wel een 130 euro...

Die moeten goedkoper te vinden zijn als het merk geen rol speelt, me dunkt!

Ik heb een vrij grote koelbox die ik destijds bij een 2-jarig abo op AutoWereld cadeau gekregen heb. Ik gebruik hem bij een dagje Nurburgring ofzo, stop alles er 's morgens ijskoud in en steek dat in als ik rij, en tegen dat ik weer thuis ben is alles nog fris.
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Bedankt voor jullie reacties!

Comment

Ik heb er eentje van de makro, is al een jaar of 20 oud. Koelt (nog altijd) super en je hoort het niet in een rijdende auto.

Comment

stond een weekje of 2 geleden in auto5 in reclame.
              29 liter inhoud voor 40 euro.
              Als ik mijn contact afzet, vallen ook al mijn 12v zonder spanning.
              Qua geluid kan ik niet zeggen dat je hem niet hoort. Zeker in een stille auto, zonder radio ga je hem, als hij niet in de koffer staat, horen draaien.
              KLIK |&| KLAK

Comment

Voor 130 euro zou ik die koeltas zeker niet kopen, er zijn veel betere opties.

Als je een budget van rond de 100 euro uittrekt, dan zit je met een thermo-elektrische koelboxen. Deze hebben allen een ventilator en die produceert uiteraard geluid. In een rijdende auto valt dit allemaal nogal mee, maar als het stil is, zal je dit uiteraard horen.
                Als je meer dan 200 euro wil betalen, dan kan je naar een absorptie koelbox uitkijken. Deze werken met een chemisch proces zonder bewegende delen, en maakt bijgevolg geen geluid.
                De duurdere koelboxen zouden allen een batterijbeschermingssysteem moeten hebben dat afslaat als de batterijspanning onder een bepaald niveau komt. Altijd goed navragen of het erbij zit. Want zo 12v koelbox kan gemakkelijk je batterij leegtrekken als je hem in de auto vergeet.
                Thermo-elektrisch is meestal een 15 tot 18 graden onder de omgevingstemperatuur. En koelt vrij traag, en hoe warmer het buiten is, hoe warmer het binnenin de koelbox is. Veel mensen steken nog extra koelelementen in zo een koelbox om hem sneller koel te maken.
                Absorptie (en compressor) koelboxen kunnen meestal vriezen bij buitentemperatuur van 30 graden. De binnentemperatuur hier is (grotendeels) onafhankelijk van de buitentemperatuur.

Comment

We hebben blijkbaar een nieuwe koelboxen kenner in ons midden die graag antwoord op 4 jaar oude vragen
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Ik krijg hier stilaan de indruk dat Demian zich geregistreerd heeft om reclame te maken over koelboxen ( zie ook zijn onderschrift). In andere topics waar hij een reply geeft, net hetzelfde...
                    Tijd voor de moderators om hier iets aan te doen.
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                      Ik krijg hier stilaan de indruk dat Demian zich geregistreerd heeft om reclame te maken over koelboxen ( zie ook zijn onderschrift). In andere topics waar hij een reply geeft, net hetzelfde...
                      Tijd voor de moderators om hier iets aan te doen.
                      jij ziet dingen die ik niet zie.
                      De man gaat een leuke reis maken en bereidt zich goed voor en deelt zijn opgedane kennis.
                      Het topic koelboxen is dan nog aangeraakt door anderen.
                      De link is in de eerste plaats informatief.
                      Gebeurt wel meer dat er gereageerd wordt op oude items, zeker door nieuwe leden. Geen probleem toch, zeker als de info relevant is ?
                      enz.

Straks kunnen meer leden zich hier al zorgen beginnen maken ..

Comment

Ik heb er nog ene uit 1995.
                        Die kan koelen en verwarmen en doet het nog steeds uitstekend.
                        Was ook niet goedkoop destijds maar als beroepschauffeur had ik dit nodig.
                        Slaat af bij lage spanning en kan op 12 en 24 volt gebruikt worden.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Zo een onderwerpen kunnen toch geen kwaad dat ze weer open gaan?
                          Beter dan eenzelfde 10x aan te maken omdat ze eerst niet eens gezocht hebben.
                          Reageren op een verkoop topic van jaren geleden is dan weer iets anders.
                          den borre

Int3x0r

Comment

Er zijn ook al twee topics over koelboxen.
                            Nodig?

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Vreemd toch imo.

en

3 verschillende topics, zou ze dan toch maar 1 maken
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                Er zijn ook al twee topics over koelboxen.
                                Nodig?

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                Lol, er is hier nog veel werk.
                                den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                  Lol, er is hier nog veel werk.
                                  Ze wachten waarschijnlijk op het nieuwe forum (?) om er eindelijk in te vliegen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten

is nooit de bedoeling om iets te koelen maar wel zaken die uit diepvries of frigo komen een tijd fris blijven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                      is nooit de bedoeling om iets te koelen maar wel zaken die uit diepvries of frigo komen een tijd fris blijven!
                                      Klopt, fris of warm houden is de bedoeling ervan.
                                      den borre

Int3x0r

Comment

de pintjes gingen er toch warm in bij een hittegolf en kwamen er fris uit...de dag het cheap spel die job niet doet moet ik zo'n duurdere aanschaffen

Comment

Working...
                                        X