Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Leasecontract en banden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Leasecontract en banden

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en ben hier terechtgekomen daar ik geen antwoord krijg op volgende vraag:
    Weet iemand hoeveel banden er berekend worden in een leasecontract met vermelding "banden onbeperkt bij normale slijtage"

Hoe zit dit bij
    KBC lease
    Arval
    Direct lease?

MVG

RM

Ik dacht 2 banden per 25000 Km... normale slijtage.

Comment

In mijn geval (Leaseplan), 1 band per 10.000 km met 2 extra winterbanden over 4 jaar

Comment

Moh. Ik doe toch wel iets meer km met een band hoor. Bij ons is er geen beperking op km's maar wel op aantal banden over het hele contract.
        American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
          Moh. Ik doe toch wel iets meer km met een band hoor. Bij ons is er geen beperking op km's maar wel op aantal banden over het hele contract.
          Over hoeveel banden spreken jullie dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            In mijn geval (Leaseplan), 1 band per 10.000 km met 2 extra winterbanden over 4 jaar
            You must be kidding?, ik kan echt niet geloven dat Leaseplan 1 band/10.000 km gaat beschouwen als normale slijtage en al zeker niet als je winterbanden hebt (reken voor elk setje ongeveer 6 maanden)...

Men setjes hebben nu elk 10.000 km gebold en daar is amper iets aan te zien...

Oh ja ik zit ook bij Leaseplan (en ook met winterbanden)...

Comment

Mijn pa zit nu aan 90000km met zijn eerste paar banden, maar hij heeft wel winterbanden in zijn contract staan. Als de X3 buitengaat zal hij dus 1 paar zomerbanden en 1 paar winterbanden er doorgereden hebben want ze hebben beiden nog meer dan genoeg profiel.
              Vroeger toen er geen winterbanden in zijn contract stonden heeft hij 3 paar zomerbanden gehad op 120.000km (Volvo S60)
              Dat is allemaal bij Athlon car lease
              Last edited by C'Mon; 16/06/2011, 13:42.

Comment

Onze A3 gaat volgende week binnen met zijn eerste set zomerbanden er nog op na 4 jaar en 3 maand, winterbanden is ook nog de eerste set

Ik heb wel een collega die problemen had met een tweede set winterbanden vast te krijgen, die zaten blijkbaar niet in het contract ...
                Op mijn Passat komen gewoon bij elke bandenwissel nieuwe banden, dat is wel de eerste keer dat ik dat meemaak, de leasemaatschappij van de Passat is Alphabet.

Een fleetverantwoordelijke zou zoiets normaal gezien wel snel moeten kunnen nakijken in je contract
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Wij hebben een lease van athlon. Die wagen is uitgerekend op 4 jaar en/of 120000 km. Er zijn 3 sets zomerbanden voorzien, en twee sets winterbanden als ik mij niet vergis.

Comment

Ik weet het niet van buiten maar ik dacht dat (op een contract van 35000 km/jaar en 4 jaar) het bij ons ook zoiets was: 3 paar zomerbanden + 2 paar winterbanden. Ik heb er m'n 2e setje zomerbanden opliggen en ik heb nog mijn eerste set winterbanden. Er staan nu een 130 000 km op de teller. Stel je voor dat je na elke 10 000 km ander banden zou moeten leggen!
                    American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                      Onze A3 gaat volgende week binnen met zijn eerste set zomerbanden er nog op na 4 jaar en 3 maand, winterbanden is ook nog de eerste set

Ik heb wel een collega die problemen had met een tweede set winterbanden vast te krijgen, die zaten blijkbaar niet in het contract ...
                      Op mijn Passat komen gewoon bij elke bandenwissel nieuwe banden, dat is wel de eerste keer dat ik dat meemaak, de leasemaatschappij van de Passat is Alphabet.

Een fleetverantwoordelijke zou zoiets normaal gezien wel snel moeten kunnen nakijken in je contract
                      Jef,

Ik denk niet dat dit in een leasecontract duidelijk vermeld is.
                      De banden zijn nu eenmaal de cash-cow van de leasingmaatschappij.
                      Ze rekenen BV 4 X 4 =16 banden voor een contract 160000km, en als je er slechts 12 gebruikt wordt er nooit gecrediteerd.
                      Kosten rekenen op het einde voor allerhande gebruiksschades dat kunnen ze ook als de beste.

Als mijn leasing voorbij is koop ik.

RM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
                        Ik weet het niet van buiten maar ik dacht dat (op een contract van 35000 km/jaar en 4 jaar) het bij ons ook zoiets was: 3 paar zomerbanden + 2 paar winterbanden. Ik heb er m'n 2e setje zomerbanden opliggen en ik heb nog mijn eerste set winterbanden. Er staan nu een 130 000 km op de teller. Stel je voor dat je na elke 10 000 km ander banden zou moeten leggen!
                        1 band per 10000km is om de 40000 een nieuwe set

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door *RM* Bekijk Berichten
                          Jef,

Ik denk niet dat dit in een leasecontract duidelijk vermeld is.
                          De banden zijn nu eenmaal de cash-cow van de leasingmaatschappij.
                          Ze rekenen BV 4 X 4 =16 banden voor een contract 160000km, en als je er slechts 12 gebruikt wordt er nooit gecrediteerd.
                          Kosten rekenen op het einde voor allerhande gebruiksschades dat kunnen ze ook als de beste.

Als mijn leasing voorbij is koop ik.

RM
                          Dat is toch heel het opzet van een leasing? Kopen zal altijd voordeliger zijn ... als je een operationele lease aangaat voor de goeiekoop ben je redelijk fout bezig. Er zijn voordelen aan, maar zeker niet dat het goedkoper is dan zelf kopen.

Onze A3 is vier jaar en een paar maand en gaat terug binnen op zijn originele zomer en winterbanden, met 87 000 kilometer op de teller, 1 krasje van 2 centimeter op de deur en voor de rest in nieuwstaat. De leasingmaatschappij gaat hier dus nog een mooie prijs voor krijgen en heeft zeer weinig kosten gehad aan deze wagen, ze winnen hier dus veel op. De winst van onze werkgever zit er in dat ze zich niet hebben moeten bezig houden met de rompslomp, buiten de facturen te betalen van de leasingmaatschappij ...
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                            Dat is toch heel het opzet van een leasing? Kopen zal altijd voordeliger zijn ... als je een operationele lease aangaat voor de goeiekoop ben je redelijk fout bezig. Er zijn voordelen aan, maar zeker niet dat het goedkoper is dan zelf kopen.
                            Ow. Zeggen dat kopen voordeliger is, kan je niet doen. Op het eerste zicht qua cash-out alleszins, maar samen met de risico-, administratie- en fiscale voordelen kan een leasing/renting ook financiëel goedkoper zijn.

Als ik iets moet samenvatten, is het dit:

"
                            In plaats van de restwaarde die je overhoudt na x jaar bij een aankoop, krijg je bij operationele leasing de diensten: banden, verzekering, bijstand, onderhoud en fleet management.
                            "

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                              Ow. Zeggen dat kopen voordeliger is, kan je niet doen. Op het eerste zicht qua cash-out alleszins, maar samen met de risico-, administratie- en fiscale voordelen kan een leasing/renting ook financiëel goedkoper zijn.

Als ik iets moet samenvatten, is het dit:

"
                              In plaats van de restwaarde die je overhoudt na x jaar bij een aankoop, krijg je bij operationele leasing de diensten: banden, verzekering, bijstand, onderhoud en fleet management.
                              "
                              Dat wou ik ook zeggen, je zal bijvoorbeeld geen vloot van 1500 wagens met 1 persoon kunnen beheren als je alles zelf doet van administratie en aankoop en verkoop
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bounceken Bekijk Berichten
                                You must be kidding?, ik kan echt niet geloven dat Leaseplan 1 band/10.000 km gaat beschouwen als normale slijtage en al zeker niet als je winterbanden hebt (reken voor elk setje ongeveer 6 maanden)...

Men setjes hebben nu elk 10.000 km gebold en daar is amper iets aan te zien...

Oh ja ik zit ook bij Leaseplan (en ook met winterbanden)...
                                10.000km per band, betekent 40.000 km per set.van 4...capiche?
                                Als ik even goed tel zit ik nu met mijn 140 k, met 14 banden in totaal, zo'n beetje op schema (net vernieuwd voor de laatste stint)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                  10.000km per band, betekent 40.000 km per set.van 4...capiche?
                                  Als ik even goed tel zit ik nu met mijn 140 k, met 14 banden in totaal, zo'n beetje op schema (net vernieuwd voor de laatste stint)
                                  Een set banden is na 40.000 km echt nog niks versleten, vooraan niet en al zeker achteraan niet...

Ik moet dringend hevig beginnen optrekken aan de lichten!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bounceken Bekijk Berichten
                                    Een set banden is na 40.000 km echt nog niks versleten, vooraan niet en al zeker achteraan niet...

Ik moet dringend hevig beginnen optrekken aan de lichten!!
                                    Pas op, zie wat je zegt Ik weet dat bijvoorbeeld een Renault Scenic enorm sletig was op de banden in sommige gevallen en heus niet met gekke chauffeurs

Ik heb ook collega's die met een 2 banden maar 15000 km doen op een A3, daar doe ik 4 keer zo lang mee ...
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Met mijn espace destijds, moest ik ook heel goed opletten om de voorbanden niet véél sneller versleten te hebben.

Bandenslijtage heeft trouwens niet helemààl met rijgedrag te maken hé? Ik rij zeer regelmatig naar POlen op slecht tot zeer slechte wegen....dus dat zal ook wel meespelen.
                                      De snelwegkm's daar naartoe, zijn ook wel boven gemiddeld snel, meestal, en vermoed dat warme banden ook wel iets sneller slijten. Voor de rest ben ik een vrij modale chauffeur denk ik.

Comment

Bij J&T autolease: 2 banden elke 30.000 km = standaard maatstaf

Comment

Working...
                                        X