Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verzekering pick-up = lichte vracht (Of zie ik iets over het hoofd?)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verzekering pick-up = lichte vracht (Of zie ik iets over het hoofd?)

Ik ben al enkele jaren eigenaar van een Toyota Hilux 2005, dewelke ik occasie gekocht heb.
    Tot nu toe ben ik ongevalvrij (enja, zelfs boetevrij! ).

Deze Hilux is een extra-cab = bestuurder + passagier, met achteraan een krappe achterbank voor (in 't slechte geval) nog is 2 passagiers.
    Er ligt een 2,5 D4D motor in.
    Hij is ingeschreven als lichte vracht.

Doch betaal ik een dikke €670,- verzekering (excl. de halve omnium).

Als ik nu de verzekeringskost van andere lichte vrachtwagens hoor, liggen deze beduidend lager dan hetgene ik betaal.

Is er iets dat ik over het hoofd zie ivbm. de berekeningen van m'n verzekeringsmakelaar?

Graag topic gerelateerde antwoorden, aan mensen die hun beklag willen doen over 4x4 wagens heb ik geen boodschap.
    Ik zie mezelf geen zware remork op een veldweg trekken met een fiat panda

Bij mijn weten wordt uw verzekering niet gebaseerd op het al dan niet lichte vracht zijn maar op andere factoren. Kan mij uiteraard wel vergissen want ik heb er geen ervaring mee.
    My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

Voor lichte vracht zullen de verzekeringspremies altijd hoger zijn dan voor een zelfde wagen die niet als lichte vracht ingeschreven is.

Reden is simpel : 'bestelwagens' zijn bij de verzekeringsmaatschappijen 'gekend' omwille van hun (relatief) hoog aantal schadegevallen.

Verschillende maatschappijen zullen ook weigeren om een lichte vracht te verzekeren als gewone personenwagen, zelfs indien je deze niet inbrengt in een vennootschap.
      Ik bedoel dat je hem meestal gebruikt als gewone personenwagen.

Wel heb ik zelf m'n premie ietofwat kunnen drukken door vast te leggen dat ik max. 5 x per maand m'n Caddy gebruik voor
      beroepsdoeleinden. Anders was de premie nog hoger...
      Last edited by taiko; 05/04/2011, 20:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 'T ambuRhein Bekijk Berichten
        Ik ben al enkele jaren eigenaar van een Toyota Hilux 2005, dewelke ik occasie gekocht heb.
        Tot nu toe ben ik ongevalvrij (enja, zelfs boetevrij! ).

Deze Hilux is een extra-cab = bestuurder + passagier, met achteraan een krappe achterbank voor (in 't slechte geval) nog is 2 passagiers.
        Er ligt een 2,5 D4D motor in.
        Hij is ingeschreven als lichte vracht.

Doch betaal ik een dikke €670,- verzekering (excl. de halve omnium).

Als ik nu de verzekeringskost van andere lichte vrachtwagens hoor, liggen deze beduidend lager dan hetgene ik betaal.

Is er iets dat ik over het hoofd zie ivbm. de berekeningen van m'n verzekeringsmakelaar?

Graag topic gerelateerde antwoorden, aan mensen die hun beklag willen doen over 4x4 wagens heb ik geen boodschap.
        Ik zie mezelf geen zware remork op een veldweg trekken met een fiat panda
        Je leeftijd.

Comment

Een normale lichte vracht heeft 2 of 3 plaatsen , en bij de uwe offcieel 4 of 5

m.a.w. als gij op nen boom gaat kan de verzekering in het slechtste geval de nabestaanden van 4 passagiers vergoeden, en anders 1 of 2.

Misschien dat dit wel meespeelt?

Wat de grootste bepalende factor is, is leeftijd bestuurder en vermogen. veel PK's is dus veel verzekering
          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
          www.meevliegen.be

Comment

Ik heb zelf een lichte vracht van 225 PK en de verzekering is ietske duurder dan van een gewone wagen.

26 jaar, 6 jaar ongevalvrij, 225 pk = 750 euro BA

Inderdaad, Lichte vracht wordt geviseerd omdat die mannen allemaal te snel rijden en veel zware accidenten maken.

groeten

Niels

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
              Je leeftijd.
              en woonplaats. een stad is steeds duurder dan een boerengemeente.,
              wimoptiek.be op

Comment

M'n vorige wagen was een opel combo, die verzekering was een heeel stuk goedkoper.
                Toen liet m'n verzekeringsmakelaar weten dat de motorinhoud en leeftijd geen rol speelden bij de verzekering van een LV.

Maar aan de reacties te lezen kan ik enkel opmaken dat ik inderdaad een correct bedrag betaal.
                Dan ben ik gerust .

Bedankt voor de vele en snelle reacties!

Comment

Working...
                X