Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW - korting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW - korting

Hallo,

Ik heb een bedrijfje opgericht waarbij er dit jaar +- 5 BMW's (1 reeks t.e.m. 5 reeks) gekocht zullen worden voor werknemers. Naar de volgende jaren toe zal dit aantal nog toenemen als alles goed gaat.

Kan iemand mij een idee geven wat voor soort korting ik dit jaar normalitair zou kunnen losweken bij bestelling van 4 a 5 BMW's ?

Indien er concessiehouders zijn die interessante kortingen kunnen aanbieden mogen die ook altijd reageren via PM

Misschien eens binnenspringen bij de dealers? Dat lijkt mij een juister beeld weer te geven. Iedere situatie is immers anders.

Comment

Fleetkorting zijn afhankelijk van het model, niet zo zeer van het aantal wagen behalve als je begin te spreken over de aankoop in ene keer van een minimum 20 wagen of meer. (of als je firma beroemd is of een sterk en bekend imago vertegenwoordigd)
      De korting kan gaan van niets voor een speciaal model tot 20% op oude stock wagen, maar meestal draait het rond 6 tot 9% op alles (opties inbegrepen)

Ze zijn vastgelegd door BMW zelf, de garage kan er nog weinig aan bijvoegen, hun winst is al herleid tot bijna niets, ze winnen vooral op onderhoud en garantie daar fleetwagen meestal veel kilometers afleggen.

Een nieuwe firma zal bijna geen kansen krijgen om leasen te krijgen bvb daar ze nog geen eerste bilan kunne voorleggen

nb : dit is persoonlijk en gebaseerd op mijn business ervaring.
      Een jonge firma kan soms beter kijken voor jonge 2dehands of leasing overname... jouw kapitaal in een autopark insteken is nooit een goeie idee.
      Daarbij BMW's ... dat geeft niet altijd de juiste imago aan een jong bedrijf in de ogen van de klanten, zeker als een jong (onervaren?) bedrijfleider direkt grijp naar een 5-reeks.
      het feit dat je niet echt weet hoe dat het zit met fleetkorting doet mij denken dat dit jouw eerste bedrijf zou zijn... grijp niet te hoog in het begin
      Last edited by blue8300; 02/02/2011, 07:35.
      2014 Porsche Boxster 981
      2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Double_U Bekijk Berichten
        Hallo,

Ik heb een bedrijfje opgericht waarbij er dit jaar +- 5 BMW's (1 reeks t.e.m. 5 reeks) gekocht zullen worden voor werknemers. Naar de volgende jaren toe zal dit aantal nog toenemen als alles goed gaat.

Kan iemand mij een idee geven wat voor soort korting ik dit jaar normalitair zou kunnen losweken bij bestelling van 4 a 5 BMW's ?

Indien er concessiehouders zijn die interessante kortingen kunnen aanbieden mogen die ook altijd reageren via PM
        Ik denk dat Alexanderr je wel kan helpen hiermee

Comment

De nieuwe werkgever van mijn vriendin geeft standaard 13% (op een 3 reeks)
          op zowel de basisprijs als op de opties. Bovenop eventuele acties of salonvoorwaardes.
          Mooie korting, bijna dubbel zoveel als audi en nog steeds een heel deel meer dan VW.
          KLIK |&| KLAK

Comment

Bij VW bestaat er zoiets als een Fleetconventie.
            Je tekent in het begin van het jaar een contract waarin vermeld wordt hoeveel auto's je zal kopen.
            Dat gaat in schijven van1-3 (in een vloot van minimum 10), 3-16, 16-.. enz.
            Afhankelijk van je conventie krijg je een kortingspercentage op de catalogusprijs en de opties.
            Haal je de vooropgestelde cijfers niet, dan kan VW (en AUDI zit mee in het pakket) je op het eind van het jaar een bedrag terugvorderen.

BMW zal ook wel zoiets hebben zeker? Ga maar eens praten met de dealer, klanten met plannen zien ze graag komen !

Comment

Working...
            X