Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Procedure schade van een put in het wegdek?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Procedure schade van een put in het wegdek?

Weet iemand wat de te volgen procedure is als je schade gereden hebt door één of andere verdoken put in het wegdek?

Mijn vriendin heeft een grote barst in haar ruit van de zijkant naar het midden.
    Dit nadat ze een put niet opgemerkt heeft.
    Ze heeft helaas geen verzekering meer voor glasschade

Kan de gemeente aangesproken worden? Hoe zit dit dan? Iemand ervaring?

Nieuw ruitje kost al snel wat centen, en op zich kan dit geberuen, OK
    Maar ik hekel het feit dat we langs alle kanten uitgemolken worden voor een auto, en onze wegen ronduit klote zijn. Als je een pak wegentaks betaald, mag je toch rekenen op een weg waar je aan normale snelheid zonder schade op te lopen kan over rijden?
    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
    www.meevliegen.be

Ik weet niet de juist procedure. Maar als er een bord "Wegdek in slechte staat" er stond, dan kun je niets doen, dan ben je zogezegd gewaarschuwd en ben je zelf verantwoordelijk voor je schade...

Comment

Je kan de gemeente aanspreken maar je moet veeeeeeeeeeeeel geduld hebben..
      Met de vorige wagen van thuis had mijn moeders eens in een put gereden, -> velg + band voor het stort, nog andere mensen achter ons hadden hetzelfde voor.
      Toen ook bij de gemeente klacht ingediend en zitten nu nog altijd te wachten, is ondertussen zo'n 5 jaar geleden.
      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BanaanPS Bekijk Berichten
        Ik weet niet de juist procedure. Maar als er een bord "Wegdek in slechte staat" er stond, dan kun je niets doen, dan ben je zogezegd gewaarschuwd en ben je zelf verantwoordelijk voor je schade...

Weet ik, maar dat is zeker niet het geval. Ook als het rondom je woonplaats is zeggen ze schijnt "dan moet je dat toch weten hé" maar tis allemaal wat onvoorzien.
        www.meevliegen.be

Comment

En waar was het eigenlijk als ik nieuwsgierig mag zijn? Want ik kom nogal vaak in Geel met de auto sinds ik daar naar de HIK ga .

Ik zou als ik jou was eens naar het gemeentehuis gaan en daar vragen waar je ervoor moet zijn. Als het een gewestweg was zul je waarschijnlijk wel nog doorverwezen worden (maar op deze wegen zetten ze meestal borden).

Comment

Procedure is dat je op moment zelf de politie er moet bijhalen die dan de vaststelling doet. Nadien mag je alles vergeten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
              Procedure is dat je op moment zelf de politie er moet bijhalen die dan de vaststelling doet. Nadien mag je alles vergeten...
              Een gewaarschuwd man is er 2 waard.

ik zou eerlijk gezegd ook wel doorgereden zijn, zeker op autostrade, mss toch wel gestopt op gewone wegen.

ot: hoe kan men weten dat je op voorhand niet al een sterretje had?

Comment

Aangifte doen bij dienst wegen en verkeer

Heb ik vorig jaar gedaan na schade aan twee velgen op wisselaar in Zwijnaarde.
                Drie maanden later was de schadeloosstelling al uitbetaald.

Comment

Mijn pa heeft in december op autostrade in een put van 15cm diep en 70cm lang gereden. Band was kapot en hebben vaststellling laten doen door politie. Bij het naar huis rijden bleek er wel wat meer te mankeren. Is binnen geweest in garage en nu blijkt er iets aan het stuurhuis te zijn.. Bestek laten opmaken: ongeveer 3000€
                  Ben eens benieuwd hoeveel hij daarvan weer gaat zien.

Het zijn werkelijk KUTbanen in belgië
                  BMW E61 525d LCI '09
                  Suzuki Bandit 1250NA /07
                  Fiesta Red Edition '16

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                    Een gewaarschuwd man is er 2 waard.

ik zou eerlijk gezegd ook wel doorgereden zijn, zeker op autostrade, mss toch wel gestopt op gewone wegen.

ot: hoe kan men weten dat je op voorhand niet al een sterretje had?
                    Omdat er geen sterretje in de ruit zit? enkel een barst.
                    www.meevliegen.be

Comment

Working...
                    X