Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke banden? 225/45/18

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke banden? 225/45/18

Welke banden? 225/45/18

Bij banden zijn de eigenschappen in grote mate afhankelijk van de maat. Dus bij voorkeur ervaringen met deze type banden in 18"

Vereisten:

- A-merk
    - Zomerbanden
    - Duurzaam
    - Stil
    - Goede eigenschappen bij nat weer

Dus niet:

- Circuit of zo...

Eerste gedachten:

- Michelin Premacy
    - Pirelli P7
    - Conti Sport Contact 3

- Bridgestones? Type?

Eventueel gunstig alternatief:

- Dunlop SP Sport 01?
    Last edited by msxx; 20/01/2011, 20:06.

Ikzelf heb in maat 225/40 r18 Dunlop sportmaxx liggen.
    wel content van, ook niet luidruchtig ofzo en de grip is echt wel goed, ook bij nat weer kan je ermee sportief gaan rijden zonder gripverlies of teveel spin.

Heb na 10 000 km ook nog geen slijtage waargenomen dus valt wel goed mee he.
    2013- Volvo V60 D3 R-Design
    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Ik zou dan gaan voor de niet sportbanden zoals die Premacy die je aanhaalt. Daar kan je volgens mij niets verkeerd mee doen. Elk merk heeft zo wel z'n comfort varriant in zijn gamma. De vraag is bestaan die ook in uw maat want dat is eerder een maat voor sportieve banden he

Comment

Ik had de Dunlop SP Sportmaxx in 225/40/18 en daar was ik wel tevreden van. Nu heb ik vooraan de nieuwe Michelin Pilot Sport 3 liggen, fantastische grip maar hij slijt wel rapper dan de Dunlops...

Mijn mening is dat de wagen ook moet passen met de band. Een kennis van me stond versteld van de grip van mijn Dunlops en legde ze ook op zijn Subaru, en op die auto was dat blijkbaar geen goede combinatie.
        sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Ik meen mij een test te herinneren waarin de Pirelli Cintauro als beste uit de test kwam. Op mijn wagen ligt ook 225/45/18 en mocht ik nieuwe kopen dan zouden het zeker de Pirelli's worden.

Als zomerband heb ik Dunlop SP Sport 01 liggen. Geen slechte band maar vooral op natte ondergrond vind ik hem geen goed gevoel geven. Het is wel een behoorlijk goedkope band.

Comment

Michelin Pilot Sport 2.

Dunlop en ook Continental komen niet in de buurt van de prestaties van de PS op nat. Wat op de Dunlop voelt als de zondvloed, voelt op PS2 aan als motregen. En op Continentals ben ik al achterstevoren gegaan onder dezelfde omstandigheden.

Comment

Sport Contact 3 zou ik nemen. Doet het goed op alle vlakken.

Comment

Het zijn de Conti Sport Contact 3 geworden.

Tegen een prijs van 100 euro per band, gemonteerd en wel, splinternieuw... konden de anderen echt niet op

Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan?

Comment

amaai,
                  da mag jij eens zeggen waar je die banden haalt?
                  ik heb michelin pilot sport opliggen runflat, ook dezelfde maat, en ik betaal 245€ het stuk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djkain Bekijk Berichten
                    amaai,
                    da mag jij eens zeggen waar je die banden haalt?
                    ik heb michelin pilot sport opliggen runflat, ook dezelfde maat, en ik betaal 245€ het stuk!
                    100 is idd scherpe prijs, maar 245 voor 1 band is veel.

Ik moet ook nieuwe zomerbanden, in dezelfde maat.
                    Voor mij staat grip op 1, de rest van minder belang,
                    Dunlop sport maxx, Continental sport contact 2/3, Michelin pilot sport
                    Denk hieruit te kiezen, of vergeet ik een band?
                    Schiet er uit deze eentje uit?

Comment

Ik zou ook wel eens willen weten waar die banden vandaan komen en welke DOT code ze hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                        Ik zou ook wel eens willen weten waar die banden vandaan komen en welke DOT code ze hebben.
                        DOT code van 2010, ze waren al eens gemonteerd geweest, maar nog wel nieuw. De beste man koopt kennelijk sets velgen + banden op van mensen die een nieuwe auto kopen maar direct besluiten er andere velgen op te laten leggen

Of.. heeft hij ze op een andere manier verkregen? In ieder geval, het was een banden en velgenhandelaar, officieel bedrijf in Essen (DE)
                        Voornamelijk tweedehands, maar ook kleine partijen nieuw

Het gaat overigens om 225/45/18 95W XL, oftewel, precies degene die ik nodig had :-)

Comment

Aha, troek met de doif

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Aha, troek met de doif
                            Wellicht...

Het is niet dat ik het gezocht heb of zo..

Via ebay een setje nieuwe velgen gekocht, en toen ik daar was om ze op te halen kreeg ik de vraag of er geen banden bij wilde hebben...

Tegen deze condities, en met een goed DOT nummer, kon ik niet weigeren. Maar het blijft toch bizar

Comment

Er komt in Michelin een hele nieuwe sportband uit als vervanger van de Pilot Sport PS2. Het wordt de Pilot Super Sport. De band zal beschikbaar zijn vanaf 18". Jouw maat zit ertussen. Heb hem nog niet kunnen testen maar hij moet echt wel goed zijn

Beschikbare maten

ALs hij minder sportief mag zijn, dan is de Michelin Primacy HP een goede keuze

Comment

Iedereen is tevreden over Dunlop Sportmaxx, blijkbaar. Ik heb die ook liggen op mijn zomervelgen, en ik ben er ook wel tevreden van, maar op 1 punt moet ik jullie toch wel tegenspreken: de slijtage.

Deze banden hebben bij mij ongeveer 20 000 km gedaan, en de voorste banden(fwd) zijn al zo goed als op. Ik vind dat toch niet echt schitterend qua duurzaamheid...

Comment

ik heb de hp primacy en is goed overall. Wel duur maar ze lagen erop.
                                  Op de A6 van het werk liggen die conti´s van jouw en die zijn ook keigoed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                    Iedereen is tevreden over Dunlop Sportmaxx, blijkbaar. Ik heb die ook liggen op mijn zomervelgen, en ik ben er ook wel tevreden van, maar op 1 punt moet ik jullie toch wel tegenspreken: de slijtage.

Deze banden hebben bij mij ongeveer 20 000 km gedaan, en de voorste banden(fwd) zijn al zo goed als op. Ik vind dat toch niet echt schitterend qua duurzaamheid...
                                    ik heb met mijn dunlop sportmaxx(225-40r18 ) deze zomer zo'n 10 000 km gedaan en is amper profiel af kvond die net zeer goed qua slijtage

wil niet weten hoe jij daarmee sleurt aangezien ik al goed doorrij dermee en ze geregeld eens laat doorslippen en der 340 NM opkomt.
                                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                                      ik heb met mijn dunlop sportmaxx(225-40r18 ) deze zomer zo'n 10 000 km gedaan en is amper profiel af kvond die net zeer goed qua slijtage

wil niet weten hoe jij daarmee sleurt aangezien ik al goed doorrij dermee en ze geregeld eens laat doorslippen en der 340 NM opkomt.
                                      Ik rijd daar sportief mee. Ik neem mijn bochten wat sneller dan de gemiddelde mens. Ik geef wat meer gas dan de gemiddelde mens. Maar het is niet dat ik ze extreem fel laat afzien.

Comment

Working...
                                      X