Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zou u het risico nemen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
    ????????
    simpel een auto moet voldoen aan de regels waarop hij voor het eerst in het verkeer word gebracht.
    zo is het dat een auto die in 92 gemaakt is en in 92 ingeschreven geen katalysator hoeft te hebben. maar een wagen die in 91 is gemaakt maar pas in 93 is ingeschreven er wel 1 moet hebben.
    Dit is dus maar 1 dom voorbeeld.
    je wint echt niets met die 2 maandjes later inschrijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
      simpel een auto moet voldoen aan de regels waarop hij voor het eerst in het verkeer word gebracht.
      zo is het dat een auto die in 92 gemaakt is en in 92 ingeschreven geen katalysator hoeft te hebben. maar een wagen die in 91 is gemaakt maar pas in 93 is ingeschreven er wel 1 moet hebben.
      Dit is dus maar 1 dom voorbeeld.
      je wint echt niets met die 2 maandjes later inschrijven.
      En wat zou d'r dan van januari 2011 veranderen?

Euro V al niet, want dat is ingegaan in september 2009.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        En wat zou d'r dan van januari 2011 veranderen?

Euro V al niet, want dat is ingegaan in september 2009.
        euro V al WEL.

Comment

Ik vind het geen argument om de auto nu nog vlug in te schrijven omdat hij dan 'maar' aan de regels van 2010 moet voldoen. Het gaat over een nieuwe VW. Denk je nu echt dat die niet gaat voldoen aan de regeles van 2011 En moest dat zo zijn dan is het wel het probleem van VW.
          Verder denk ik dat dec 2010 of januari 2011 wel een verschil maakt in waarde achteraf. Aan de maand van inschrijven wordt niet altijd evenveel aandacht besteed, het jaar daarentegen wel. Bel maar eens een opkoper en bied hem eens een auto aan. Die kijkt in zijn boekje op jaartal en geeft u een prijs. Niet belangrijk als je van plan bent zelf de auto "op" te rijden ? Tot je binnen een paar jaar een ongeval krijgt en de verzekering ook het jaartal hanteert.
          Ik zou weten wat ik zou doen.

Comment

Ik zit zowat in zelfde situatie. Normaal deze week komt auto toe in garage, en nu vraag ik me af of ik zou wachten tot 3/1 om in te schrijven ?

Auto op zaak, dus na 4 jaar doe ik hem wss weg. Maakt het dan uit voor de restwaarde of die ingeschreven is op 2x/12/10 of op 3/1/11 als ik hem verkoop ?
            Last edited by skarr; 20/12/2010, 09:59.
            Volvo XC60 D3 AWD (MY2011)
            Volvo XC90 T8 (MY2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              euro V al WEL.
              Dat is toch al van September 2009
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                inschrijving van een nieuwe voertuig of een herinschrijving van een oud voertuig?
                Schijnt dat het eerste wel snel gaat (voor onze Cooper S 2 weken geleden heeft het ook maar een dag of 2/3 geduurd)
                Herinschrijvingen schijnen een ander paar mouwen te zijn.
                De status bij den (web)DIV van mijn aanvraag voor de T4 staat al een week op "in behandeling"
                Gegarandeerd dat ik ze morgen of overmorgen heb hé
                is een Volvootje V70R van 2005, misschien dat ze zich haasten op den DIV om mij nog vandejaar ongeveer 2800€ armer te maken?
                mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
                  Is ook een verschil hé: de aanvraag bij de DIV voor een nieuwe inschrijving van een voertuig is mogelijk op electronische manier via de verzekeringsmakelaar, terwijl de aanvraag voor herinschrijving via de 'oude' weg moet.

Bij herinschrijving ben je namelijk verplicht het originele vorige inschrijvingsbewijs in te leveren bij DIV en moet je bijgevolg de 'papieren' weg volgen: roze inschrijvingsformulier opsturen per post naar DIV samen met je vorige originele inschrijvingsbewijs (of persoonlijk gaan afgeven aan het loket).

Voor herinschrijving heb ik ook een 4-tal weken moeten wachten op nieuwe plaat + inschrijvingsbewijs.
                  ik heb de roze kaart van de eerste eigenaar nog thuis liggen, moet niet meegestuurd worden
                  mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

@ Wooter: Ik ken toch een aantal gevallen waarbij men het in de praktijk zo heeft gelaten. Wel van een 10-tal jaar geleden, toen je soms nog lang moest wachten tussen de aanvraag en je papieren. Het ging telkens wel om gevallen waarbij duidelijk is, dat de gecontroleerde auto bestuurd werd door de plaathouder en er een duidelijk bewijs was van een reeds ingediende aanvraag tot inschrijving op naam van die plaathouder + voor die auto. Die soepelheid bestond echter niet als je zomaar je platen even op een andere auto hing, bijvoorbeeld voor een testrit of in het geval van een vervangwagen (wat nog steeds en vaak gebeurt).

Tegenwoordig zou die discussie louter theoretisch moeten zijn. Sedert WEB-DIV werkt, is er eigenlijk nog weinig excuus: de dag na aanvraag of binnen de 2 dagen erna kan je je papieren al hebben.
                    Laat het er ons op houden dat, indien je geen miserie wilt, je er voor zorgt dat je enkel aan het verkeer deelneemt met de juiste plaat en het bijhorend kentekenbewijs. De aanvraag tot inschrijven uitstellen, zoals de topic-opener aangaf en intussen met de oude plaat gaan rondrijden, is in elk geval geen goed idee.

@Philken: in uw geval gaat het niet om wat gedefinieerd wordt als een herinschrijving. Van herinschrijving is sprake als je bijvoorbeeld de oude plaat van je eigen auto teruggestuurd hebt naar DIV en dan enige tijd later op dezelfde naam en voor dezelfde auto opnieuw de inschrijving aanvraagt. Daarbij kan dezelfde plaat gebruikt worden of zelfs een nieuwe plaat aangevraagd worden. Voor diegenen die een cabrio bezitten, die enkel in de zomer wordt gebruikt, is dat een bruikbaar systeem om niet het hele jaar verkeersbelasting/verzekering te moeten betalen. Bij het begin van de winter lever je de platen in en in het voorjaar vraag je de herinschrijving aan. Het is bij die aanvraag dat je je vorige inschrijvingsbewijs mee moet opsturen. Bij herinschrijving op dezelfde naam wordt ook geen BIV gerekend ;-).

Bij u betreft het een inschrijving op uw naam als nieuwe eigenaar, die wel via de toepassing WEB-DIV kan gebeuren. Normaal zou naar aanleiding van de keuring voor verkoop het vorige inschrijvingsbewijs op de keuring 'vernietigd' moeten zijn. Maar behoudens vergissing zal je wel dit vorig inschrijvingsbewijs aan uw makelaar moeten getoond hebben, om de inschrijvingsaanvraag te kunnen indienen via electronische weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
                      @ Wooter: Ik ken toch een aantal gevallen waarbij men het in de praktijk zo heeft gelaten. Wel van een 10-tal jaar geleden, toen je soms nog lang moest wachten tussen de aanvraag en je papieren. Het ging telkens wel om gevallen waarbij duidelijk is, dat de gecontroleerde auto bestuurd werd door de plaathouder en er een duidelijk bewijs was van een reeds ingediende aanvraag tot inschrijving op naam van die plaathouder + voor die auto. Die soepelheid bestond echter niet als je zomaar je platen even op een andere auto hing, bijvoorbeeld voor een testrit of in het geval van een vervangwagen (wat nog steeds en vaak gebeurt).
                      De boel is enkel strenger geworden... Ik weet ook nog dat men in het tijdperk voor WebDIV bij de DIV-antenne zei "zorg dat ge de kopie van uw aanvraag in de auto houdt, dat is genoeg" als je op weg ging met enkel je plaat en kopie van de aanvraag. De laatste keer hingen er affiches op die duidelijk maakten dat je met plaat maar zonder inschrijvingsbewijs niet de baan op mocht.

Voor het geval van vervangwagens waar je zomaar platen aan hangt, is men nog strenger. Waar je daar vroeger een boete voor kreeg als je verzekeringsmaatschappij beweerde dat ook de vervangwagen verzekerd werd, wordt de wagen nu zowiezo getakeld, ook al ben je één van de weinigen die van de verzekering het klaar krijgt dat ze de oningeschreven vervangwagen verzekeren.

Ik blijf erbij... Vraag aan Boba wat voor onheilspellende dingen kunnen gebeuren als je simpelweg je nummerplaten op een andere wagen hangt, ingeschreven of niet.

Comment

Dat is toch al van September 2009
                        nope.

Comment

Op het inschrijvingsbewijs staat de productiedatum en niet de inschrijvingsdatum. Daarvoor wachten heeft dus geen nut meer.

Comment

nope.
                            Dan zijn alle sites en weet ik veel wat dus mis volgens u?
                            Want ik weet nog dat dat toen in het nieuws is geweest ook dat dat van toen in ging

Comment

Dan zijn alle sites en weet ik veel wat dus mis volgens u?
                              Want ik weet nog dat dat toen in het nieuws is geweest ook dat dat van toen in ging
                              welke sites???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IvoB Bekijk Berichten
                                Op het inschrijvingsbewijs staat de productiedatum en niet de inschrijvingsdatum. Daarvoor wachten heeft dus geen nut meer.
                                Wat?

Comment

welke sites???
                                  Allemaal die het over de euronormen hebben.

Comment

Volgens mij is het zo dat fabrikanten die een nieuw model op de markt wilde brengen reeds vanaf september 2009 aan de euro 5 norm moesten voldoen. Modellen die al bestonden en "slechts" euro 4 haalden mochten verder ingeschreven worden.
                                    Daar komt nu verandering in, want nu moeten alle nieuw ingeschreven wagens de euro 5 hebben.

Vandaar de verwarring waarschijnlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b_ken Bekijk Berichten
                                      Volgens mij is het zo dat fabrikanten die een nieuw model op de markt wilde brengen reeds vanaf september 2009 aan de euro 5 norm moesten voldoen. Modellen die al bestonden en "slechts" euro 4 haalden mochten verder ingeschreven worden.
                                      Daar komt nu verandering in, want nu moeten alle nieuw ingeschreven wagens de euro 5 hebben.

Vandaar de verwarring waarschijnlijk.
                                      Voor de topicstarter verandert dat dus niets, want de wagen die hij gekocht heeft is een nieuw model.

Comment

Natuurlijk niet, maar het helpt u uit uw spelletje: nee ik heb gelijk ... niet waar jij bent mis en ik heb gelijk ....... ja waar staat dat ......

En zoals ik al eerder schreef, eender welke regels of voorwaarden er in 2011 gelden zijn niet het probleem van de koper. VW moet maar zorgen dat hun auto's aan de regels voldoen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b_ken Bekijk Berichten
                                          Natuurlijk niet, maar het helpt u uit uw spelletje: nee ik heb gelijk ... niet waar jij bent mis en ik heb gelijk ....... ja waar staat dat ......

En zoals ik al eerder schreef, eender welke regels of voorwaarden er in 2011 gelden zijn niet het probleem van de koper. VW moet maar zorgen dat hun auto's aan de regels voldoen.
                                          Niks spelletje, en ik had gelijk, maar hij ook.
                                          Alleen wat de wagen van de topicstarter betreft is wat ik zei van belang en wat hij zei niet zo zeer.

En als je de wagen gekocht hebt dan is het wel jou probleem en niet meer die van de dealer/producent.

Comment

Working...
                                          X