Oorspronkelijk geplaatst door Alexos
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Auto verkocht, wat te doen met gepersonaliseerd kenteken?
Collapse
X
-
Je zou toch bij elk "contact" met de DIV een nieuwe plaat krijgen?
Volgens wat ik gelezen heb tot nu toe op dit forum, als ge een perso plaat hebt, zal die verloren zijn na 16/11 bj een autowissel, of een 9 ervoor laten zetten voor de mooie som van 1000€.
Comment
-
Nog maar een keer.....
In geval van een oude gepersonaliseerde kentekenplaat met vijf karakters waarvoor reeds in het verleden de geldende retributie voor het reserveren van een gepersonaliseerd opschrift met vijf karakters werd betaald, wordt deze omgezet naar een Europese kentekenplaat die begint met het indexcijfer ‘9’ gevolgd door het vroegere opschrift. De titularis heeft echter ook de mogelijkheid om een ander opschrift te kiezen bestaande uit een opschrift van zes karakters voorafgegaan door het indexcijfer ‘9’, voor zover dit nog beschikbaar is. In beide gevallen dient er geen retributie voor het reserveren van een gepersonaliseerd opschrift betaald te worden.
Bij het behouden van een oude gepersonaliseerde kentekenplaat met zes karakters waarvoor reeds in het verleden de geldende retributie voor het reserveren van een gepersonaliseerd opschrift met zes karakters werd betaald, wordt deze omgezet naar een Europese kentekenplaat die begint met het indexcijfer ‘9’ gevolgd door het vroegere opschrift. Het kentekennummer in zijn huidige vorm zal voorbehouden en geblokkeerd worden in de reeks met het indexcijfer ‘9’ tot de betrokken inschrijving. Op die manier vermijden we vroegtijdige uitgifte van een gepersonaliseerde kentekenplaat met indexcijfer ‘9’ terwijl er nog een gepersonaliseerde kentekenplaat met het zelfde opschrift, met uitzondering van het indexcijfer ‘9’, in omloop is in zijn huidige vorm.
Eveneens dient er geen retributie voor het reserveren van een gepersonaliseerd opschrift betaald te worden.
Bron: http://www.mobilit.fgov.be/nl/index.htm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk BerichtenJe zou toch bij elk "contact" met de DIV een nieuwe plaat krijgen?
Volgens wat ik gelezen heb tot nu toe op dit forum, als ge een perso plaat hebt, zal die verloren zijn na 16/11 bj een autowissel, of een 9 ervoor laten zetten voor de mooie som van 1000€.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexos Bekijk BerichtenKlopt, je moet enkel het betalingsbewijs van je gepersonaliseerde plaat meesturen en dan kan je de plaat gratis laten omvormen naar 9-DR-007 bij een nieuwe inschrijving na 15/11/2010.
Ze zullen zelf nog wel weten wie toen een perso-plaat gekocht heeft, hoe zouden ze anders al bepaalde combinatie's nu al kunnen voorzien van het cijfer 9 in hun systeem om te vermijden dat iemand anders jouw plaat zou kunnen krijgen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Koentjes007 Bekijk BerichtenIk had x.xxx.x in men handen, die moest van de ene firma op de andere gezet worden. (Auto van een jaar oud)(beide firma's hebben dezelfde zaakvoerder)
De wagen moest gekeurd worden vooralleer die van eigenaar (dus de rechtspersonen) kon veranderen. Natuurlijk eerst betalen, dan pas doen, ik betaal € 874,00 en dan opeens gaat het niet door omdat die keuring er niet was.
De optie die ik had was € 1xx,xx opleggen zodat ik 9.x.xxx.x kon aanvragen, of het zo laten.
Ik heb het zo gelaten, in samenspraak met de eigenaar, dus nu kan de administratieve rompslomp beginnen om dat geld terug te vorderen...
Comment
-
Je zult je combinatie wel kunnen behouden, maar je zal €20 extra moeten betalen voor de nieuwe plaat! Bedankt Adolf Schouppe voor deze nieuwe belasting.Recentste gespotte Europese nummerplaat: 1-RAB-*** (Peugeot 206, 26/10/16, Bouge).
Recentste oude nummerplaat: 495-CFC (16/04/11, Henri-Chapelle).
De recentste Belgische nummerplaten volgens WebDIV: http://belgianlicenceplates.blogspot...ng-issued.html
Ik raad iedereen aan om geen foto's van persoplaten op het forum te uploaden om diefstal te vermijden
Comment
Comment