Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto verkocht, wat te doen met gepersonaliseerd kenteken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto verkocht, wat te doen met gepersonaliseerd kenteken?

Beste,

ik heb daarjuist mijn auto verkocht.
    Wat moet ik nu doen om mijn gepersonaliseerd kenteken te behouden?

Gr,

Dagmar

Zover was ik
    Ik bedoel nu de auto weg is en de platen hier in de garage liggen.

Er was dacht ik een termijn waarbinnen ik de platen opnieuw op een auto moet zetten?

Comment

Als je ze gaat hergebruiken krijg je wel het nieuwe europese formaat

Gaat dus 9-DR-007 worden...

Allee, RRD heeft er dus een A3 bij?

Comment

Ik ga hem zeker hergebruiken
        RRD idd de A3 meegenomen

Zit de xenon er al in?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
          Als je ze gaat hergebruiken krijg je wel het nieuwe europese formaat

Gaat dus 9-DR-007 worden...

Allee, RRD heeft er dus een A3 bij?
          als je €1000 ophoest dacht ik?! anders was je die toch gewoon kwijt?
          Oorspronkelijk geplaatst door DR.007 Bekijk Berichten
          Ik ga hem zeker hergebruiken
          RRD idd de A3 meegenomen

Zit de xenon er al in?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1 Bekijk Berichten
            als je €1000 ophoest dacht ik?! anders was je die toch gewoon kwijt?
            NEEN.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              NEEN.
              tenzij DR.700 zijn plaat via een andere weg heeft gekregen. Bvb door een bevriende amb(etan)tenaar

Comment

Als je voor 15 november een nieuwe auto inschrijft behoud je DR.007, anders wordt 't 9.DR.007

Comment

Ik moet er toch een keer aan geloven..
                  Wie weet kom ik nog iets tegen voor de 15e..

Gr

Comment

Zit de xenon er al in?
                    Morgen normaal gezien

Comment

Ik moet er toch een keer aan geloven..
                      Wie weet kom ik nog iets tegen voor de 15e..

Gr
                      Iets tegenkomen zal niet voldoende zijn, vandaag nog een auto inschrijven is de enige oplossing... Dan moet hij wel reeds gekeurd zijn voor verkoop...

Want van morgen tem zondag zal er niet veel gebeuren bij DIV vermoed ik. Eventueel nog maandag. Want het gaat in vanaf 16/11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                        Mijn verzekering zei me gisteren dat de DIV dicht is tot de 16de
                        omwille van de omvorming naar de europese platen?
                        2015 BMW F11 520dA
                        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                          Mijn verzekering zei me gisteren dat de DIV dicht is tot de 16de
                          idd, mijn schoonbroer was vrijdag (of was het zaterdag) bij één van de laatsten zeiden ze aan't loket

Comment

Ik heb dus 4 maanden de tijd om een nieuwe auto op mijn gepersonaliseerd kenteken te zetten.

Comment

Ik ben vandaag geweest, laatste dag dat ze open waren voor 16 november. De volgende keer dat je een wagen inschrijft ga je € 1000 moeten betalen voor 9.DR.007.
                              Vrouw aan het loket zei me dit, want ik moest een wagen gaan herinschrijven. Maar de keuring was niet in orde. Het enige wat ik kon doen was of de wagen snel snel gaan keuren of 9-xxx-xxx aanvragen. Ik moest een 5 karakterplaat nemen en ze zei me dat dit mogelijk was. Ik moest ze wel aanvragen.
                              Dus vandaag 1 perso plaat verloren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koentjes007 Bekijk Berichten
                                Ik ben vandaag geweest, laatste dag dat ze open waren voor 16 november. De volgende keer dat je een wagen inschrijft ga je € 1000 moeten betalen voor 9.DR.007.
                                Vrouw aan het loket zei me dit, want ik moest een wagen gaan herinschrijven. Maar de keuring was niet in orde. Het enige wat ik kon doen was of de wagen snel snel gaan keuren of 9-xxx-xxx aanvragen. Ik moest een 5 karakterplaat nemen en ze zei me dat dit mogelijk was. Ik moest ze wel aanvragen.
                                Dus vandaag 1 perso plaat verloren
                                Lijkt me niet...
                                Ik krijg bij het binnen 4 maanden inschrijven van een nieuw voertuig 9.DR.007 opgestuurd van de DIV...
                                Ik heb de perso plaat immers al..

Comment

Lijkt me niet...
                                  Ik krijg bij het binnen 4 maanden inschrijven van een nieuw voertuig 9.DR.007 opgestuurd van de DIV...
                                  Ik heb de perso plaat immers al..
                                  Klopt, je moet enkel het betalingsbewijs van je gepersonaliseerde plaat meesturen en dan kan je de plaat gratis laten omvormen naar 9-DR-007 bij een nieuwe inschrijving na 15/11/2010.
                                  Less is more...

(2003) Audi A4 Cabriolet 1.8T 163pk

Comment

Ik had x.xxx.x in men handen, die moest van de ene firma op de andere gezet worden. (Auto van een jaar oud)(beide firma's hebben dezelfde zaakvoerder)
                                    De wagen moest gekeurd worden vooralleer die van eigenaar (dus de rechtspersonen) kon veranderen. Natuurlijk eerst betalen, dan pas doen, ik betaal € 874,00 en dan opeens gaat het niet door omdat die keuring er niet was.
                                    De optie die ik had was € 1xx,xx opleggen zodat ik 9.x.xxx.x kon aanvragen, of het zo laten.
                                    Ik heb het zo gelaten, in samenspraak met de eigenaar, dus nu kan de administratieve rompslomp beginnen om dat geld terug te vorderen...

Comment

In geval van een oude gepersonaliseerde kentekenplaat met vijf karakters waarvoor reeds in het verleden de geldende retributie voor het reserveren van een gepersonaliseerd opschrift met vijf karakters werd betaald, wordt deze omgezet naar een Europese kentekenplaat die begint met het indexcijfer ‘9’ gevolgd door het vroegere opschrift. De titularis heeft echter ook de mogelijkheid om een ander opschrift te kiezen bestaande uit een opschrift van zes karakters voorafgegaan door het indexcijfer ‘9’, voor zover dit nog beschikbaar is. In beide gevallen dient er geen retributie voor het reserveren van een gepersonaliseerd opschrift betaald te worden.

Bij het behouden van een oude gepersonaliseerde kentekenplaat met zes karakters waarvoor reeds in het verleden de geldende retributie voor het reserveren van een gepersonaliseerd opschrift met zes karakters werd betaald, wordt deze omgezet naar een Europese kentekenplaat die begint met het indexcijfer ‘9’ gevolgd door het vroegere opschrift. Het kentekennummer in zijn huidige vorm zal voorbehouden en geblokkeerd worden in de reeks met het indexcijfer ‘9’ tot de betrokken inschrijving. Op die manier vermijden we vroegtijdige uitgifte van een gepersonaliseerde kentekenplaat met indexcijfer ‘9’ terwijl er nog een gepersonaliseerde kentekenplaat met het zelfde opschrift, met uitzondering van het indexcijfer ‘9’, in omloop is in zijn huidige vorm.
                                      Eveneens dient er geen retributie voor het reserveren van een gepersonaliseerd opschrift betaald te worden.

Bron: http://www.mobilit.fgov.be/nl/index.htm

Comment

Allée sjiek, ze gingen me dus 2 keer int zak zetten...

Comment

Working...
                                        X