Mededeling

Collapse
No announcement yet.

barst in voorruit - keuring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• barst in voorruit - keuring

Ik moet binnenkort naar de keuring, maar heb een grote barst in de voorruit. Deze begint halverwege mijn stuur en loopt zo'n 40cm naar rechts. En het hoogste punt is ongeveer even hoog als het bovenste van mijn stuur. Ik heb er geen last van en rijd zo al rond sinds vorige winter. Ze valt onder mijn gezichtsveld, dus ik kijk erover. Je moet eigenlijk al een dwerg zijn om er last van te hebben.

Tot hoever mag zo'n barst komen om niet afgekeurd te worden? En kan ik dat ergens laten checken? Ik heb geen zin om de keuring te betalen als ze al van ver zien dat ik zal afgekeurd worden.

Een sterretje word nog door de vingers gezien maar een scheur van 40cm...
    Best een nieuwe ruit laten plaatsen dit voorkomt een herkeuring.
    2008 Mercedes Viano
    2012 Citroen DS3

Comment

't Probleem is dat mijn auto nog ongeveer 2.000 Euro waard is als ik hem nu verkoop zonder keuring voor export. Als ik een nieuwe ruit steek, is hij wsl nog altijd dezelfde 2.000 Euro waard... Dus 't is weggesmeten geld. En als ik die ruit vervang, kan hij evengoed afgekeurd worden voor de vering, of de motor, of de banden, of ...

Ik zie veel mensen met een gescheurde voorruit rijden. In mijn vriendin haar Ford zit ook een scheur van ongeveer 30cm, maar die zit aan de passagierskant en werd niet afgekeurd. Dus moest ik zeker weten dat de mijne daarvoor niet afgekeurd wordt, dan zou ik het mij riskeren en nog een jaar proberen rijden met mijn bakske.

Comment

Krijg je alleen een opmerking voor als het je gezichtsveld niet beïnvloed , maar met een scheur van 40cm denk ik niet dat ze hem gaan goedkeuren hoor .

Comment

Het beïnvloedt MIJN gezichtsveld niet. Maar zet een dwerg achter het stuur die amper boven het dashboard kan zien en hij zal recht op die barst kijken. Dus hoe meten zij dat? Er moet toch een regel bestaan die duidelijk stelt tot waar een barst mag lopen (in cm tov de randen bvb). Of beslissen die dat naargelang het been waarmee ze eerst uit bed zijn gestapt? Wat me niet zou verwonderen eigenlijk...

Comment

Een voertuig dat aan de technische eisen voldoet moet ook voor dwergen voldoen en niet alleen voor jou.
            Last edited by Gere; 16/09/2010, 14:44.
            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

En wat zijn die technische eisen dan? Ergens moet toch een regel zijn die stelt hoever zo een barst mag komen. Als ze sommige barsten afkeuren en andere niet, dan moet dat zijn omdat die afgekeurde barst een bepaald veld gemarkeerd door coördinaten in het venster overschrijdt (het zogenaamde gezichtsveld). Anders hangt het puur van de controleur af, wat me niet echt een aanvaardbare situatie lijkt.

Comment

of misschien gewoon over het hoofd gezien.
                maar als je weet dat een barst (zeker van die grootte zoals bij u) bij iedere put in het wegdek uw volledige ruit kan doen versplinteren, voel je je zelf dan op je gemak?
                wimoptiek.be op

Comment

Ga gewoon zo naar de keuring.

Indien er kosten zijn die te hoog blijken => auto buiten

Indien niet => auto houden

Simpeler kan toch niet?
                  Die letzten Worte ...
                  ... eines Diesel-Fahrers:
                  "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                  W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                  W201 BENZIN

Comment

Het kan wel simpeler, en goedkoper dan een keuring te betalen.... Als iemand mij gewoon weet te zeggen volgens welke criteria ze dat beoordelen.

Soit, 'k zal eens naar een keuringstation gaan en daar zo ne pipo aanspreken.

Comment

dit zeggen ze in nederland

Enkelvoudige scheuren mogen in de voorruit zitten, zolang ze elkaar maar niet kruisen. Als je er meer over wilt weten, kijk dan in mijn rubriek 'zo zit dat met de APK' op pagina: http://www.leenapk.nl/article.php?ca...le_id=33&page=
                      wimoptiek.be op

Comment

Heb zo eens gast geweten op de keuring die zo'n scheur had en die is niet afgekeurd voor die scheur (wel voor verschil op de remmen).

Comment

Working...
                        X