Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autotransporter huren of kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• autotransporter huren of kopen?

Hallo
    Ik ben van plan om een keer of 3 per jaar mee te doen met een autocross, hiervoor heb ik een autotransporter nodig. Ik weet niet of ik er best één kan huren of kopen.

Een autrotransporter(remork) moet je inschrijven. Wat zijn hiervan de vaste kosten per jaar? (keuring, taks, verzekering? )

De auto die trekt moet gekeurd zijn als trekkend voertuig, mijn vader heeft een mercedes 200 CDI. Normaal kan die makkelijk het gewicht van 1500 kg (transporter + crossauto) trekken. Of klopt dit niet? Is de keuring als trekkend voertuig duurder?

Voor 3 keer in het jaar zou ik huren, je gaat al heel wat jaren mogen rijden voor je de kostprijs eruit krijgt.

Keuring is hetzelfde als een gewone auto

Comment

Ik ben wel niet van plan om een nieuwe autotransporter te kopen natuurlijk. Voor 1000 EURO vind je wel een remork van 20 jaar oud die nog OK is. Ik veronderstel dat die dingen hun waarde wel ongeveer behouden.

Heb je een idee van de taks en verzekering (-> of valt dit misschien onder de verzekering van het trekkend voertuig? )

Comment

Dan nog.

1000 euro of 3 keer per jaar 20-50 euro uitgeven.

Das dus 6 jaar in het beste geval voor hij terugverdiend is.

Comment

En een BE rijbewijs, niet ?

Comment

maar doordat de remork al 20 jaar oud is verliest die nog weinig van z'n waarde. Stel dat ik die vandaag koop voor 1000 EUR en binnen 5 jaar terug verkoop zal de verkoopprijs nog 900 EUR ofzo zijn. De waarde van de remork zelf is dus geen echte 'kost'

Het zijn eerder de vaste kosten per jaar die kunnen doorwegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stella52 Bekijk Berichten
              Ik ben wel niet van plan om een nieuwe autotransporter te kopen natuurlijk. Voor 1000 EURO vind je wel een remork van 20 jaar oud die nog OK is. Ik veronderstel dat die dingen hun waarde wel ongeveer behouden.

Heb je een idee van de taks en verzekering (-> of valt dit misschien onder de verzekering van het trekkend voertuig? )
              Taks is een 70€ dacht ik tot 3500Kg, verzekering komt bij op het trekkend voertuig.

Comment

Ik heb een jaar of 3 achter elkaar mee gedaan, was toch content dat ik altijd met een camionet of 4x4 reed.
                Je moet daar dan een veld in sukkelen met putten van 30 cm diep, in de auto al uw gerief en achter uw gat die aanhangwagen met de crossauto. Je mag er gerust van zijn dat uw auto dus afziet. Om nog maar te zwijgen dat wanneer het regent het helemaal hopeloos is (je staat in feite in het midden van een veld). Ik heb meermaals met de 4x4 zitten ploegen met de remork een meter naast mij schuivend in de drek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheVeyron Bekijk Berichten
                  Taks is een 70€ dacht ik tot 3500Kg, verzekering komt bij op het trekkend voertuig.
                  Verzekering komt toch alleen tussen als het een aanhangwagen is van <750 kg in een BA.

Comment

Meer dan 750Kg = extra addendum aan je huidige polis van je wagen. Dus uitlenen van een remork is eigenlijk ook uit den boze (als hij meer dan 750Kg is) want dan is deze niet verzekerd ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheVeyron Bekijk Berichten
                      Meer dan 750Kg = extra addendum aan je huidige polis van je wagen. Dus uitlenen van een remork is eigenlijk ook uit den boze (als hij meer dan 750Kg is) want dan is deze niet verzekerd ?
                      Ik heb altijd gedacht dat zo'n aanhangwagen van >750 kg apart verzekerd was? Is dit niet altijd zo?

Comment

Bij mij is de aanhanger bij op de verzekering van de wagen maar ik heb wel het chassisnummer en de nummerplaat moeten doorgeven. Volgens wat ik begrepen heb is die nu verzekerd achter elke wagen. Apart is niet zo eenvoudig om die te verzekeren, aangezien het een bedrijfswagen is was dat mijn eerste optie toen maar dit ging niet zo vlot.
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ik heb nog een vraagske: is het toegelaten om crossauto's te trekken met het type van 'remork' dat alleen de voorwielen van de grond heft? (foto in bijlage) Ik vermoed dat dit alleen toegelaten is met auto's die ingeschreven zijn.
                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Alles wat op de grond komt moet ingeschreven zijn

Comment

Working...
                            X