Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Demowagen, kopen of niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Krikke, dat zijn truucjes van de verkopers...
    zelf geven ze bij een overname wel de nodige aandacht, niet lang geleden zag ik mijn verkoper een wagen met de hand wassen voor zijn showroom... Zijn uitleg was : ik moet de wagen schatten en dit is de enige manier om zich te vergewissen van kleine schaden aan het koetswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      Krikke, dat zijn truucjes van de verkopers...
      zelf geven ze bij een overname wel de nodige aandacht, niet lang geleden zag ik mijn verkoper een wagen met de hand wassen voor zijn showroom... Zijn uitleg was : ik moet de wagen schatten en dit is de enige manier om zich te vergewissen van kleine schaden aan het koetswerk
      Ik ben bijna zeker dat het niet dezelfde verkoper was dan diegene die ik had...

Comment

Een iets ouder topic openen.
        Binnenkort zou ik een wagen persoonlijk kunnen bestellen, waar de garage nog een paar maand mee zou rondrijden en dus ook als demowagen zou rijden, om deze dan als directie/ demowagen aan te kopen met de nodige korting.
        Er is nog niets getekend en heb ook nog geen idee van hun voorstel. Het gaat ook over een snelle auto a la golf Gti en megane Rs. Aangezien ik nu nog inspraak heb in de wagen ( opties, kleur), en er dus nog moet gereden worden vraag ik me af of ik dit zou doen of toch nog gewoon voor een compleet "nieuwe" auto gaan en meer betalen. Ik ga wel eisen dat ze hem enkel bij warme motor in de toeren draaien, maar ja wie zegt dat ze daar rekening mee gaan houden.

Comment

zou ik persoonlijk niet doen... liever nu iets meer betalen en meteen een nieuwe kopen dan dat je een demowagen koopt waar later misschien 1000 euros kosten aan komen wegens 'misbruik' van het voertuig
          2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
          2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demaarten Bekijk Berichten
            Een iets ouder topic openen.
            Binnenkort zou ik een wagen persoonlijk kunnen bestellen, waar de garage nog een paar maand mee zou rondrijden en dus ook als demowagen zou rijden, om deze dan als directie/ demowagen aan te kopen met de nodige korting.
            Er is nog niets getekend en heb ook nog geen idee van hun voorstel. Het gaat ook over een snelle auto a la golf Gti en megane Rs. Aangezien ik nu nog inspraak heb in de wagen ( opties, kleur), en er dus nog moet gereden worden vraag ik me af of ik dit zou doen of toch nog gewoon voor een compleet "nieuwe" auto gaan en meer betalen. Ik ga wel eisen dat ze hem enkel bij warme motor in de toeren draaien, maar ja wie zegt dat ze daar rekening mee gaan houden.
            Gaat het over corsa opc nurburgring edition of de astra opc van op autoscout?

Comment

Het gaat niet over die 2 wagens. De wagen moet zelfs nog besteld worden. En zal pas rond december als nieuwe wagen geleverd worden. Hij moet dus nog gebouwd worden..

Comment

Het gaat niet over die 2 wagens. De wagen moet zelfs nog besteld worden. En zal pas rond december als nieuwe wagen geleverd worden. Hij moet dus nog gebouwd worden..
                Die 2 ook. Had interesse in die Corsa OPC, maar uiteindelijk niet gedaan omdat je niet weet hoe zij er mee omgaan.. Kunnen er even goed klanten eens mee laten rijden zonder dat je het weet..
                Heb even gewacht (alle chance) en toen was het grote korting (- 50% op alle opties) en een nog betere deal kunnen doen dan die demo-wagen te kopen

Comment

Ik zou dat persoonlijk niet doen.
                  Tenzij het natuurlijk een fameuze korting is.
                  Evt kun je dan nog extra garantie aankopen bovenop de huidige 2jaar garantie?

Comment

Ja, dat is inderdaad nog een optie, extra garantie. En alles hangt inderdaad af van hun voorstel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                      Ik zou dat persoonlijk niet doen.
                      Tenzij het natuurlijk een fameuze korting is.
                      Evt kun je dan nog extra garantie aankopen bovenop de huidige 2jaar garantie?
                      mag ik ook eens vragen wat je gedacht is van een serieuze korting, wetende dat ik voor een nieuwe wagen van 34500 euro al een korting kreeg van 4700 euro? Wat zou er extra moeten afgaan om toch een demo/directiewagen van neem 3000km te kopen?

Comment

mag ik ook eens vragen wat je gedacht is van een serieuze korting, wetende dat ik voor een nieuwe wagen van 34500 euro al een korting kreeg van 4700 euro? Wat zou er extra moeten afgaan om toch een demo/directiewagen van neem 3000km te kopen?
                        Ongeveer het dubbele want anders koop je toch beter een nieuwe wagen...
                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Voor een verschil van pak 3a4Keuro neem ik een nieuwe. Heeft ook 7500km.
                          Last edited by ; 17/08/2013, 12:46.

Comment

Ik zou voor een nieuwe gaan op een moment dat er veel korting gegeven wordt. September bvb is een goeie maand wegens open deurdagen. Uit ervaring weet ik dat een demo dan niet veel goedkoper is dan een nieuwe. Tenzij het echt een model met heel weinig korting is, maar dan is de demokorting ook niet echt groot...

Comment

Ik zou het zeker niet doen met een sportieve wagen waarmee men kan aannemen dat elke bestuurder die ooit achter het stuur zat graag de grenzen van de auto wel zal verkend hebben
                              handen af !!

Comment

Als ik het zo hoor dan ga ik beter voor een nieuwe als de kortingen toch niet al te veel schelen. Misschien inderdaad beter niet het risico nemen, en zelf de wagen goed inrijden.
                                Moest het nu inderdaad geen sportieve wagen geweest zijn, dan was dit mss wel te overwegen, maar je mag er bijna van uitgaan dat ze de wagen niet gaan warm rijden bij een testrit. Je weet nooit wat er die eerste paar 1000km gebeurt is, en dat kan je mss wel zuur bekopen.

Comment

Ook niet te gauw de beweringen van de dealers geloven... voor hen is een wagen gewoon een stuk ijzer waarop winst kan gemaakt worden, de klant mag zo kort mogelijk geschoren worden
                                  wat met de wagen allemaal gebeurt tussen de levering (aan hen) en de verkoop (aan u) zullen nooit vertellen
                                  als men ziet met welk gemak een wagen voor test afgestaan wordt, moet men goedgelovig zijn om te denken dat bv enkel de baas of de verkoper er mee heeft mogen rijden
                                  en als uzelf even goed optrok met een test-auto, hoe kan u nog hopen dat dit niet het geval was juist met de wagen die u aangeboden wordt ?
                                  Last edited by guyugy; 15/08/2013, 22:05.

Comment

Voorbeeld: demo Corsa OPC nurburgring edition van Opel Belgium:

was bij de dealer en had er ene besteld. Stond net ene bij hen, dus verkoper vroeg of ik eens wou meerijden. Hij start, direct volle gas naar het licht en wanneer het groen wordt trekt hij volle gas door tot 6000 toeren.. Na nog geen 20 meter te hebben gereden. Dus ja denk dat je echt heel veel chance moet hebben om een warmgereden exemplaar te hebben..

Comment

Om eens terug te komen op het krikke5150 verhaal. Is het niet zo dat je een concessiehouder of een garage kunt verantwoordelijk stellen voor verborgen gebreken? Voor zo ver ik weet is een particulier (verkoper) niet verantwoordelijk voor verborgen gebreken die de koper na de aankoop vindt. Klopt dat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                                        Om eens terug te komen op het krikke5150 verhaal. Is het niet zo dat je een concessiehouder of een garage kunt verantwoordelijk stellen voor verborgen gebreken? Voor zo ver ik weet is een particulier (verkoper) niet verantwoordelijk voor verborgen gebreken die de koper na de aankoop vindt. Klopt dat?
                                        Dat klopt, alleen gaat het in dat geval niet om onzichtbare maar wel om zichtbare gebreken. De koper moet dergelijke gebreken binnen een bepaalde tijd na de aankoop schriftelijk melden want anders mag hij het vergeten... Daarom dat sommige garages zoiets laten aanslepen, dan gaat er enige tijd voorbij en mag de koper fluiten naar zijn garantie op zichtbare gebreken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                          Dat klopt, alleen gaat het in dat geval niet om onzichtbare maar wel om zichtbare gebreken. De koper moet dergelijke gebreken binnen een bepaalde tijd na de aankoop schriftelijk melden want anders mag hij het vergeten... Daarom dat sommige garages zoiets laten aanslepen, dan gaat er enige tijd voorbij en mag de koper fluiten naar zijn garantie op zichtbare gebreken.
                                          Ah, ok, weeral iets bijgeleerd.

Merci.

Comment

Working...
                                          X