Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Demowagen, kopen of niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

heb ze gisteren bekeken die wagen heb gisteren een clio rs besteld in die garage, toppersoneel wel.
    testrit kan je daar doen met de verkoper als copiloot. ik zou er voor gaan hoor

Comment

Zal binnenkort eens gaan informeren. Thanks voor de info.
      Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
      2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
      2014 Golf 7 R ---> Verkocht
      2008 BMW E91 335i --> Verkocht
      2015 Golf 7 GTD

Comment

Zelf zou ik ook nooit eentje kopen. Een vriend van mij is autoverkoper en rijdt dus met zo'n nieuwe wagens om dan als 'directiewagen'/'demowagen' te verkopen.

Wordt niet gespaard moet ik zeggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
          Zelf zou ik ook nooit eentje kopen. Een vriend van mij is autoverkoper en rijdt dus met zo'n nieuwe wagens om dan als 'directiewagen'/'demowagen' te verkopen.

Wordt niet gespaard moet ik zeggen
          Dat zegt dan meer over uw vriend dan over de demo/directiewagens in het algemeen hé.
          Ik rij zelf ook met zo'n demo/directiewagens en uiteindelijk is dat verkoopsmateriaal hé, daar ga je toch wel met wat respect mee om lijkt mij....
          Of je die demo/directiewagen moet kopen hangt dus in grote mate af van wie er met gereden heeft en hoe...
          Maar dat is als klant natuurlijk heel moeilijk te controleren...
          Er zitten ongetwijfeld heel veel goeie wagens tussen de demowagens, waar je dus een goede deal hebt, er zullen ook wat mindere wagens tussen zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
            Ik denk het wel want er hangt een perso plaat op en geen Z-plaat (zie foto's)

Sorry, had de foto niet gezien...
            Dan heb je idd volledig gelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff Bekijk Berichten
              Dat zegt dan meer over uw vriend dan over de demo/directiewagens in het algemeen hé.
              Ik rij zelf ook met zo'n demo/directiewagens en uiteindelijk is dat verkoopsmateriaal hé, daar ga je toch wel met wat respect mee om lijkt mij....
              Of je die demo/directiewagen moet kopen hangt dus in grote mate af van wie er met gereden heeft en hoe...
              Maar dat is als klant natuurlijk heel moeilijk te controleren...
              Er zitten ongetwijfeld heel veel goeie wagens tussen de demowagens, waar je dus een goede deal hebt, er zullen ook wat mindere wagens tussen zitten.
              Inderdaad, maar da's ook wel het enige referentiepunt dat ik heb he. De wagen wordt wel niet met koude motor afgetrapt.
              Eens die warm was eens meegeweest met De A6 3.0tdi biturbo. Ja man, da spel vraagt om tot de rooie doorgetrokken te worden he..

Comment

Ook ben ik steeds voor de mechaniek respectvol, ik moet erkennen dat ik met elke demowagen die ik getest heb niet precies dezelfde omzichtigheid aangetoond heb als bij mijn eigen materiaal
                ik verkies dus een wagen met 0km op de teller bij de levering ...

Comment

Zelfs een testrit gaan doen en tijdens 't rijden (500m) zei de verkoper dat'k eens goed gas mocht geven. Ik vroeg hem of ik eerst niet wat moest warmrijden maar hij zei dat dat geen probleem was.. :s

Comment

ik prefereer ook een nieuwe wagen met 0 km ipv een demo-voertuig... zeker als het gaat om wagens van dit caliber (megane RS, ford RS, golf R enzo). Je weet dat die dingen gebruikt / misbruikt worden.

Ooit bij audi op cursus geweest en je kon daar verscheidene test doen (S4 vs S3, rs4 0-200 km etc etc). De S3 waarmee we op pad waren had amper 3000 km op de teller en de 2de versnelling was reeds omzeep, je moest constant van 1ste naar 3de schakelen. Heb toen gevraagd wat er met deze wagen ging gebeuren. Antwoord: wordt hersteld en als directievoertuig verkocht.

Ik wil hiermee niet zeggen dat elke demo / directiewagen slecht is, er zullen er ongetwijfeld ook goede tussen zitten maar persoonlijk zou ik het niet doen
                    2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                    2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Ik heb inmiddels mijn 2e demo op rij in die reeks. Heb met de laatste 246000 gereden zonder enig probleem, die er voor 179000 zonder problemen

Comment

Wij kochten verleden week een directiewagen.
                        De prijs was interessant, en we zijn er heel blij mee...
                        Echter, bij levering was de wagen niet proper. Het handschoenkastje lag vol met kruimels/stof, het plafond vertoonde vuile plekken, de carosserie was niet eens door de carwash gegaan. Op de bumper/koffer vooraan waren nog tal van insecten aanwezig, in de koffer lag er hondenhaar... De verkoper zal hondenliefhebber geweest zijn...
                        In feite raar dat de wagen zo geleverd werd... Wél lag er een hoes op, als ware het de onthulling van een nieuw model... :-)
                        Ik maakte er niet echt een probleem van, en kon moeilijk indenken dat ze de auto snel proper gingen maken tewijl we stonden te wachten... Ik besloot dus niets te zeggen, en zelf de auto proper te maken.
                        De dag na de aankoop werd de wagen stevig in het sop gezet, en werden op het kofferdeksel vooraan tal van putjes zichtbaar (10-20 stuks), waarschijnlijk veroorzaakt door steenslag. De putjes zien wit, de verf is er dus af, en waarschijnlijk is het de grondlaag die zichtbaar is...
                        In de linker achterdeur is een putje te zien.
                        In de garage ging ik verhaal halen door te vragen hoe het zit met de garantie, waarbij me gezegd werd dat de garantie begon te tellen vanaf de inschrijving. De wagen was nog niet ingeschreven, dus begon de garantie vanaf de levering. In de garage werd de schade geconstateerd, foto's genomen, en doorgestuurd naar de hoofd van de verkoop van de garage waar de auto als demo gereden heeft... (garage heeft meerdere filialen...)
                        Aan mij werd gezegd dat het putje in de deur kon uitgelepeld worden, en voorraan de wagen moest hersteld worden. Ik ging zo snel mogelijk telefoon krijgen...
                        Deze week heb ik zelf al 2 maal gebeld, waarbij me beloofd werd dat ik snel iets ging horen. Gisteren werd ik met een smoes afgewimpeld ("ik zag de mail passeren met een antwoord, maar we wachten nog eventjes op de beslissing van het hoofd van de verkoop")
                        Het is dus duidelijk dat ze géén zin hebben om de herstelling uit te voeren...
                        Ik zie stilaan de bui hangen, en vroeg me af welke in feite m'n rechten zijn in deze zaak...
                        In de garage werd toegegeven dat de steenslag op termijn oorzaak kan zijn van roestproblemen en dergelijke...
                        Ik kocht eerder al een directiewagen bij Audi, en daar moesten we even wachten voor levering zodat de auto nog langs de carosserie kon voor kleine herstellingen, ik veronderstel dus dat het niet abnormaal is dat een kleine schade aan een directiewagen hersteld wordt eer hij geleverd kan worden...
                        Iemand tips/ideeën?
                        Alle reacties welkom!

Comment

Hoe kan je je dan blij verklaren met je aankoop ?

Comment

Waarom bang hebben om een demo wagen te kopen,wagen word meestal ingeschreven als nieuw dus je hebt de volledige garantie van 2 jaar en bij Renault kan je 3 jaar extra bijnemen voor een 800 euro (voor Megane RS) dus ben je 5 jaar gerust.....

Comment

Ik zou niet twijfelen ,als het de moeite is voor de prijs hè.
                              ikzelf heb ook al een demontages gekocht maar in Duitsland met 10 dagen niet goed geld terug en 2 jaar fabriekswaarborg van Mercedes in heel Europa ( toch een 15000. € verschil )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                Hoe kan je je dan blij verklaren met je aankoop ?
                                De prijs was in orde, en het is een prachtige wagen...
                                Als ze nu de motorkap spuiten, en de put uit de deur halen kunnen we helemaal blij zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikke5150 Bekijk Berichten
                                  De prijs was in orde, en het is een prachtige wagen...
                                  Als ze nu de motorkap spuiten, en de put uit de deur halen kunnen we helemaal blij zijn...
                                  ja, als..
                                  indien ze dat van plan waren, was het ook nog voor de verkoop gebeurd, en konden ze de prijs wat verhogen
                                  je "interessante" prijs wordt eigenlijk verklaard door de onvolmaaktheden aan de carrosserie, vraag maar hoeveel het kost om je wagen 100% gaaf te maken
                                  je zal verschieten van wat men nu durft vragen voor een beetje spuitwerk (en met de hoop dat de kleur achteraf klopt...)

Comment

Indien het prijsverschil groot genoeg is zou ik met niet druk maken om enkele deukjes of krassen op het voertuig. Onlangs een wasmachine met lichte schade gekocht tegen 40% korting en dat ding werkt net zo goed als een nieuwe.

Comment

Een wasmachine staat meestal in de berging uit het zicht. Met een auto rij je buiten in het zicht.

Comment

de vraag is of krike5150 de betaalde prijs had aanvaard was hij bewust van de mankementen
                                        zo ja, het is wel laat om te reageren, de verkoop is volmaakt als men akkoord gaat over de goederen en de prijs (het waren zichtbare onvolmaaktheden die met de nodige aandacht konden vastgesteld worden)
                                        zo neen, de omstandigheden bij de levering waren wat verdacht : de wagen was blijkbaar opzettelijk niet schoongemaakt om de beschadigingen aan het koetswerk te verdoezelen, maar probeer dat nu te bewijzen...
                                        besluit : alvorens een wagen (of eender welk ander product) in ontvangst te nemen, is een aandachtige inspectie meer dan nuttig, eens buiten de winkel/garage zijn betwistingen erg moeilijk, men hangt volledig af van de goede wil van de verkoper
                                        in dit geval heb ik ernstige twijfels...
                                        Last edited by guyugy; 01/06/2013, 20:55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          ja, als..
                                          indien ze dat van plan waren, was het ook nog voor de verkoop gebeurd, en konden ze de prijs wat verhogen
                                          je "interessante" prijs wordt eigenlijk verklaard door de onvolmaaktheden aan de carrosserie, vraag maar hoeveel het kost om je wagen 100% gaaf te maken
                                          je zal verschieten van wat men nu durft vragen voor een beetje spuitwerk (en met de hoop dat de kleur achteraf klopt...)
                                          Als ze nog de moeite niet deden om de auto te wassen bij de levering kan ik me moeilijk inbeelden dat er iemand geweest is die dacht "ik ga deze wegen eens goed checken op problemen eer we hem aan de klant geven". Een motorkap met schade die later voor roestproblemen kan zorgen is nog iets anders dan een costmetische beschadiging zonder gevolgen voor later, doordat de auto al wat kilometers achter de kiezen heeft...
                                          Trouwens, de verkoper die me de wagen verkocht kende de wagen niet echt vermits hij als demo reed in een andere garage van dezelfde eigenaar... Om die reden kan er niet aan de prijs geprutst zijn...
                                          Toen we de wagen testgereden hebben was hij vuil, en zagen we de beschadigingen niet...
                                          De wagen is zaterdag geleverd, en ik bracht de garage dinsdag op de hoogte van de problemen... Woensdag ging ik met de wagen naar de garage, en namen zij foto's van de beschadigingen...
                                          Ik laat jullie weten hoe het afloopt...
                                          Last edited by krikke5150; 02/06/2013, 09:17.

Comment

Working...
                                          X