Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Talbot

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Talbot

Op wikipedia lees ik net: "PSA overweegt in july 2010 de naam Talbot opnieuw te gaan gebruiken. Dit zou een antwoord moeten worden op het goedkope merk van Renault: Dacia." Zijn er eigenlijk nog talbot-rijders?

Mijn grootmoeder heeft een witte horizon gehad

Comment

Ik weet enkel een Talbot te koop staan, hierzo: http://autoforum.be/showthread.php?t...ghlight=talbot . Behalve die kende ik het merk zelfs niet.

Comment

Vreemd, want Talbot was vroeger toch niet zo bekend als budgetmerk. Volgens mij was dat zelfs een onderdeel van Matra, of andersom. En die hebben toch een aantal memorabele wagens gebouwd zoals de Murena, Bagheera en andere. De Talbot Sunbeam Lotus was ook een redelijke pretmachine in zijn tijd. -1000kg en 150pk op de achterwielen. Pret verzekerd.

Comment

Vandaag nog een Talbot Matra gezien. Budgetkar? dat is een sportwagen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            De Talbot Sunbeam Lotus was ook een redelijke pretmachine in zijn tijd. -1000kg en 150pk op de achterwielen. Pret verzekerd.
            vorig jaar nog op een lokale rally (monteberg) zo eentje een driftshow zien doen, leuke bedoening!
            1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Als ik aan Talbot denk, dan denk ik aan Samba - Horizon - Solara - Tagora. En dat waren toch eerder budgetwagens elk in hun klasse.

Die Talbot Matra is inderdaad meer een sportwagen. Maar is dan ook een samenwerking van twee merken geweest. Kan er niet zo goed aanuit, wss omdat het van "voor mijnen tijd" was Je had ook Chrysler-Talbot en Talbot-Simca... . Allemaal uiteindelijk opgeslorpt door het grote Peugeot.

Comment

Talbot was vroeger een exclusief sportief Frans merk, nadien is hun naam aan enkele "dagelijkse" wagens gegeven in de hoop dat de oude glorie de verkoop zou stimuleren, wat toen evenwel niet gelukt is. Er is in feite maar, tot zover ik weet, één oud merk dat verdwenen was en terug opgevist werd en dat terug succes gehad heeft, nl. Bugatti.

Comment

Joss Ronchetti's Speeding Bullet

2.7-litre engine, 327 brake horsepower

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Ik denk eraan een Talbot te kopen ... Ik weet echter niet of hier nog stukken voor bestaan enzo. Weet iemand hier meer over?

En net toen ik dit postte zag ik http://www.simcaclub.com/ ... en waarschijnlijk nog beter http://www.simcabelgium.be/
                    Last edited by ; 21/10/2013, 22:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                      Vreemd, want Talbot was vroeger toch niet zo bekend als budgetmerk. Volgens mij was dat zelfs een onderdeel van Matra, of andersom. En die hebben toch een aantal memorabele wagens gebouwd zoals de Murena, Bagheera en andere. De Talbot Sunbeam Lotus was ook een redelijke pretmachine in zijn tijd. -1000kg en 150pk op de achterwielen. Pret verzekerd.
                      Toch wel hoor.
                      Bovendien is dat nu de nieuwe trend he. Datsun wordt ook op dergelijke manier opnieuw in het leven geroepen. Datsun was daarom niet slecht vroeger.

En inderdaad, ze hebben er een potje van gemaakt met overnames, bijna-faillissementen, enz. Talbot, dan Chrysler, samen met Simca, dan PSA en dus terug de naam Talbot dacht ik. Koetswerkbouwer Matra zat ook nog in het verhaal, vandaar de ene keer Matra-Simca (de Rancho bv, een door Matra verbouwde Simca), de andere keer Talbot-Matra. En op brochures en garages werd in de jaren 80 steevast Peugeot / Talbot geafficheerd. Best wel verwarrend toen, want het volgde elkaar snel op.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ilektro Bekijk Berichten
                        Ik denk eraan een Talbot te kopen ... Ik weet echter niet of hier nog stukken voor bestaan enzo. Weet iemand hier meer over?

En net toen ik dit postte zag ik http://www.simcaclub.com/ ... en waarschijnlijk nog beter http://www.simcabelgium.be/
                        Garage Eeman in Ninove kan je mogelijks wel helpen. Heeft een rijk Simca/Talbot-verleden.
                        Heb van hem ooit 4 Solara-voorzetels gekregen, die ik als bureaustoel gebruikte op kot. Was best cool, vier beige fluwelen Franse fauteuils.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

En om kompleet te zijn, Matra-Simca-Bagheera. Neusje van de zalm, een driezitter met de motor achterin.

Was in de tijd de natte droom van elke 18 jarige...
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

1936-talbot-lago-t150c.jpgTalbot was oorspronkelijk een high-end merk, die echte luxewagens en ook sportieve successen scoorde in de jaren 30.

Peugeot heeft de merknaam opnieuw gebruikt in de jaren 80.
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

1936-talbot-lago-t150c.jpgTalbot was oorspronkelijk een high-end merk, die echte luxewagens en ook sportieve successen scoorde in de jaren 30.

Peugeot heeft de merknaam opnieuw gebruikt in de jaren 80. Zelfs op de monsterlijke 205 T16 vond je de naam Peugeot-Talbot Sport terug (zie raamband)
                              Peugeot-205-T16-Group-B_1.jpg
                              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

en matra ging na de murena de espace voor renault bouwen, om na de avantime te stoppen met productie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  En om kompleet te zijn, Matra-Simca-Bagheera. Neusje van de zalm, een driezitter met de motor achterin.

Was in de tijd de natte droom van elke 18 jarige...
                                  Schuldig! Dat of een Celica.
                                  Maar deze was specialer, idd de drie zitplaatsen vooraan, en het afgeplatte stuur om met stuur in rechtuitstand makkelijker te kunnen instappen.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                    Schuldig! Dat of een Celica.
                                    Maar deze was specialer, idd de drie zitplaatsen vooraan, en het afgeplatte stuur om met stuur in rechtuitstand makkelijker te kunnen instappen.
                                    Inderdaad, het was dat of een Celica, of zijn lotgenoot "de Capri" kon ook nog...
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Mijn oma had ooit een Talbot Samba, was toen technisch identiek dezelfde wagen als een Peugeot 104 en Citroen LN.

Beetje het principe van de 107/C1/Aygo van nu

Er heeft daar ooit nog een cabrio versie van bestaan.
                                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

De Rancho vind ik best een mooie auto. De pré SUV... Dit is een rechts gestuurde maar de carrosserie blijft identiek
                                        Last edited by ; 09/04/2016, 17:16.

Comment

Working...
                                        X