Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Excuseer maar dat is een kalf
    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
      ...
      Hij had een auto nodig...ipv een jonge 2de hands te kopen. Kocht die een nieuwe seat ibiza 1.2 diesel.
      ...
      Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
      Excuseer maar dat is een kalf
      I couldn't agree more!
      Powered by Detroit Diesel.

      Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        de uitgaven zullen alleen al blijven stijgen door onze omgedraaide leeftijdspiramide met bijhorende ziektekosten, daar moeten we door op vrij korte termijn
        tel daarbij een erfenis aan krotten van scholen waarin jaren is nagelaten van te investeren

        pffft...cease the day
        't Is seize the day, Bobo. Cease is eerder zoiets als stoppen of ergens mee ophouden.

        On-topic: als ze ook het VAA voor benzines doen zakken kan ik over 5 jaar misschien een 535i kopen
        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
          't Is seize the day, Bobo. Cease is eerder zoiets als stoppen of ergens mee ophouden.

          On-topic: als ze ook het VAA voor benzines doen zakken kan ik over 5 jaar misschien een 535i kopen
          En waarom zou je niet gewoon de vaa niet laten voor,wat het is ? En hem nu gewoon kopen ?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
            En waarom zou je niet gewoon de vaa niet laten voor,wat het is ? En hem nu gewoon kopen ?
            Idd, ik heb hem uit eigen zak gekocht. Maar ik heb er dan ook wat voor over, lol. De pot op met die VAA. Triestig als je daar moet op zitten wachten.

            Ik heb er net een zalige rit mee gedaan, man wat een wagen toch!



            Carpe diem, boys!
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
              't Is seize the day, Bobo. Cease is eerder zoiets als stoppen of ergens mee ophouden.
              Pluk de dag. Origineel: Carpe Diem. Wat dan weer een wreed schoon koppelke vormt met Festina Lente. En wat aanleiding geeft tot het quasi onvertaalbare Haast Je Langzaam ;-P (taalpredikant out).

              Comment


              • ik had nochthans ge-goegel-checkt, maar als er maar genoeg mensen het verkeerd checken is dat ook geen avance

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                  Ik geef fcapri volledig gelijk...mensen zien vooral naar de pomp....
                  Een kennis van me zag ook niet het totaalbeeld...
                  Hij had een auto nodig...ipv een jonge 2de hands te kopen. Kocht die een nieuwe seat ibiza 1.2 diesel.

                  14000euro ? ( verbeter mij waar nodig )
                  wel een omnium op want hij als ze er is zouden tegen rijden....
                  2800 euro.

                  Maar met zijn bompa rijstijl was die wel in staat om 3.2l te verbruiken... ( nooit boven de 2000 rpn geweest )

                  Na 2 jaar ( omdat hij en zijn vriendin erachter konen dat ze amper 2 autos gebruiken.
                  Wordt de auto verkocht met 10000km op de teller.

                  Voor 8000


                  Als we de kosten uitrekenen.
                  14000 + 2x2800 + 3,2x1.2x100 - 8000 =

                  14000 + 5600 + 384 -8000= 11984 euro verlies....MAAR de auto verbruikte wel ni veel.... maar 3.84 euro/100km
                  Ik zou die berekening eens met mijn Benz moeten maken
                  Benzine
                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                  '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                  '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                  Diesel
                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                  Comment


                  • er is hier zo een topics daarover. ik denk dat ik 100% zeker koploper ben.
                    golf gekocht voor 200€
                    2jaar terug rijd er ene men deur kapot: 700€ gekregen
                    paar maand terug ene mijne voorflank omzeep gereden, weer in recht 667€ gekregen.
                    totale kost -1167€ en kan nog steeds de golf als oud ijzer wegdoen.

                    verbruik gemeten over 80 000km = 4,46L/100km of met huidige prijs dus 4,86€/100km. met mijn winst van hierboven, moet ik pas investeren als ik er meer dan 24 000km mee gereden heb. maw: ik betaal me blauw aan die golf nu .

                    ik rij bijna altijd zuinig, dus een stijging van prijs ga ik amper merken. ik rijd toch al zo goedkoop mogelijk.
                    en diegenen met een zware auto, die trekken hun toch niks aan van het verbruik (als ik het forum hier mag geloven), dus gaan die toch ook niet klagen

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                      Ik geef fcapri volledig gelijk...mensen zien vooral naar de pomp....
                      er is niks mis met naar de pomp kijken....

                      hoe je het draait of keert, als je gelijke prestaties bekijkt zal de diesel ALTIJD zuiniger zijn, én nog es minder kosten per liter.
                      ik kom van een 330d die 7 liter diesel verstookte en rij nu met een 325i die er 11 liter 98 doorjaagt bij dezelfde rijstijl. Ik moet zeggen dat het aan de pomp toch wel pijn doet.

                      Zelfs met de 330d die duurder was in jaarlijkse rijtaks heb ik na amper 10000km het kantelpunt al bereikt.
                      En de 330d reed dan nog es leuker ook door z'n hogere koppel, deze moet ik constant tegen het rood jagen om mee te kunnen, en ik heb dan de volle 14pk meer nu.
                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                        er is niks mis met naar de pomp kijken....

                        hoe je het draait of keert, als je gelijke prestaties bekijkt zal de diesel ALTIJD zuiniger zijn, én nog es minder kosten per liter.
                        ik kom van een 330d die 7 liter diesel verstookte en rij nu met een 325i die er 11 liter 98 doorjaagt bij dezelfde rijstijl. Ik moet zeggen dat het aan de pomp toch wel pijn doet.

                        Zelfs met de 330d die duurder was in jaarlijkse rijtaks heb ik na amper 10000km het kantelpunt al bereikt.
                        En de 330d reed dan nog es leuker ook door z'n hogere koppel, deze moet ik constant tegen het rood jagen om mee te kunnen, en ik heb dan de volle 14pk meer nu.
                        Koop een eens 330i, dan kan je correct vergelijken. Goedkoper of niet, zo een diesel heeft weinig beleving. Daar gaat het mij nu net om. Zwarte rookpluimen trekken aan lage toeren zegt mij nu eenmaal niet veel. Als je naar de energiekosten van een wagen moet kijken, heb je de verkeerde gekocht.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • Moderne diesels zijn niet meer gemaakt voor mensen die weinig kilometers maken, ondanks het mss een tikkeltje goedkoper is. Dpf filters zijn een merde. Ondervind dit zelf: doe ongeveer 12000 km per jaar, ritje naar het werk is 5 km, naar mijn ouders iedere zondag 80 km. Gevolg: enorm hoog gemiddeld verbruik (tot 9L/100km), regeneren van de filter duurt dagen met een enorm enerverend rijgedrag als gevolg, turbo's preventief gereinigd, ... Gaat trouwens over een superb 2.0tdi. Eerste diesel is hier bij ons al vorig jaar vervangen door een benzine, de superb zal binnen paar jaar logischerwijze ook vervangen worden door een benzine.

                          Comment


                          • maar voor mensen die korte ritjes doen, en elke 6maand in de garage staan met problemen aan de roetfilter, egr kleppen,...
                            je hebt er ook veel die met een gewone platte diesel rijden aan trage rijstijl, als die een benzine kopen zal de kost nietveel hoger liggen.
                            ik ben zowat specialist in het zuinig rijden en men eerste wagen (opel ascona 1.6SV) die kreeg ik rond de 5.5liter BENZINE verbruik.
                            men eerste firmawagen (peugeot partner 1.9D) kreeg ik niet onder de 7liter (gemiddeld een 8-10liter, dat is verdikke evenveel als men capri 2.0S), met de opvolgers ging het beter
                            opel astra 1.7dti: 5-6liter
                            renault kangoo 1.5dci: 4.2liter
                            renault megane 1.5dci: 4.3liter
                            men golfke nu: 3.4liter (= absoluut record, gemiddelde zit rond de 4.48liter)
                            men benz op BC: 3.3liter.

                            voor iemand die 10 000km/jaar doet en zo een 6liter benzine of 4liter diesel verbruikt, is het verschil slechts 400€ (840€ VS 436€). De verzekering, belasting, hogere aankoopprijs en duurder onderhoud erbij gaan ze amper winst hebben met een diesel. en zelf al verdubbel je de km's, dan nog komt er nog eens 400€ bij.
                            als ze de brandstofprijzen gelijk trekken (bv 1,3€/liter) dan is het verschil tussen die 2 op 10 000km slechts 260€/jaar. als ik de golf diesel vervang, zal het een benzine zijn (eventueel zelf op LPG)
                            Last edited by ; 27/07/2015, 10:16.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                              Koop een eens 330i, dan kan je correct vergelijken. Goedkoper of niet, zo een diesel heeft weinig beleving. Daar gaat het mij nu net om. Zwarte rookpluimen trekken aan lage toeren zegt mij nu eenmaal niet veel. Als je naar de energiekosten van een wagen moet kijken, heb je de verkeerde gekocht.
                              Nee een 325i had ook een 6cil en pk's liggen dichter bij elkaar dan de 330i dus hij maakt de juiste vergelijking. Ik veronderstel dat hij een oudere 330d had

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                Nee een 325i had ook een 6cil en pk's liggen dichter bij elkaar dan de 330i dus hij maakt de juiste vergelijking. Ik veronderstel dat hij een oudere 330d had
                                klopt ja, E46 330d 204pk en nu E90 325i 218pk
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                Comment


                                • dan zul je volgens mij toch sneller hebben gereden dan met die diesel.

                                  de energiedichtheid van brandstoffen
                                  1liter diesel: 10kWh (36MJ)
                                  1liter benzine: 8.9kWh (32MJ)
                                  1liter LPG: 7.1-8.0kWh (25.5-28.7MJ)

                                  je dieselmotor was 150KW, de benzinemotor 160KW.
                                  als je dus 100kWh zou verbruiken tijdens een rit is dat 10liter diesel of 11.2liter benzine.
                                  als je diesel 7liter verbruikt, heeft die motor 70kWh geleverd aan energie, maar je benzinemotor heeft 97kWh geleverd aan energie. ik kan er enkel uit besluiten dat je een stuk sneller hebt gereden, of sneller opgetrokken. 2 verschillende autos vergelijken is moeilijk zo. je denkt dat je evensnel hebt gereden.
                                  het beste rijd je 1 week met de ene, dan 1week met de andere. je denk dat beide gelijk waren tot je weer met de eerste rijd. dan zou je zeggen: tiens, diene is zo traag.

                                  de massa (gewicht) die je dient te verplaatsen is ook bepalend voor het verbruik. het kost immers meer arbeid om een grotere massa te verplaatsen.
                                  als ik zo men opel vergelijk destijds met 5.5liter verbruik, zit die rond de 48kWh/100km aan brandstofenergie.
                                  als ik men golf zijn gemiddelde gebruik (niet zijn absolute laagste record) van 4.48l/100km komt dit op een 44.8kWh/100km. men opel zou dus eigenlijk nog iets zuiniger moeten kunnen. natuurlijk hangt het er ook een beetje vanaf op welke bandendruk je ongeveer rijd, wat het traject is (binnendoor of autosnelweg), lading en aerodynamica van de wagen
                                  Last edited by ; 27/07/2015, 10:18.

                                  Comment


                                  • Waarschijnlijk is dit ook het geval. Je gaat zoizo mee van katoen geven met de benzine aangezien hij pas snel begint te wezen in de hoge toeren. Die diesel kon je puur op koppel rijden..

                                    Comment


                                    • den appel valt niet ver van de boom, ons vader's laatste tank octavia break 1.2 tsi dsg 5.0 l/100 km

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                        Waarschijnlijk is dit ook het geval. Je gaat zoizo mee van katoen geven met de benzine aangezien hij pas snel begint te wezen in de hoge toeren. Die diesel kon je puur op koppel rijden..
                                        daar zit idd het grote verschil, om dezelfde mate van vlotheid te hebben zoals ik gewoon ben moet ik die 325i een pak hoger in toeren jagen met het bijhorende verbruik natuurlijk.
                                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                        Comment


                                        • dat moet niet meer bij die turbo-benzines, waardoor die ook voor mij veel aangenamer gaan rijden

                                          (maja uw mate van vlotheid zal de mijn en die van vadere niet zijn)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X