Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    das waar ze zich achter verschuilen...europa eist al jaren van nl dat ze de bpm of bijtelling afschaffen, nl doet dat niet...ze zullen er wel compensaties voor betalen aan eu

een europesche eis is geen verplichting, alleen de stok achter de deur van de plaatselijke vazallen
    Nederland heeft net zijn heel systeem aangepast dacht ik?

En een EU richtlijn dient omgezet te worden, anders volgens boetes.

Een EU verordening is zelf afdwingbaar zonder dat het omgezet dient te worden.
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
      Ja maar dat was niet de bedoeling van de taxshift, waarvan het doel was arbeidslasten te verlagen om meer ademruimte aan tewerkstelling te geven.

De bedoeling was niet om iedereen netto meer te laten verdienen.

Want lasten verlagen betekent dat je dat ergens moet financieren, dus ofwel door iets direct te belasten, ofwel door andere zaken duurder te maken, of te besparen.
      Ik las vandaag nochtans dat ze ook de koopkracht willen laten stijgen en dat de
      Regering toch effectief denkt aan het verhogen van de belastingvrije som ( die stijgt elk jaar wel een beetje maar misschien nu wat meer?)

PS als je de patronale bijdrage verlaat geef je enkel de onderneming meer geld. Als ze denken dat dat gelijkstaat met extra aanwervingen zijn ze toch wel verkeerd.
      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
      current : BMW 330D F30

Comment

das waar ze zich achter verschuilen...europa eist al jaren van nl dat ze de bpm of bijtelling afschaffen, nl doet dat niet...ze zullen er wel compensaties voor betalen aan eu

een europesche eis is geen verplichting, alleen de stok achter de deur van de plaatselijke vazallen
        Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
        Nederland heeft net zijn heel systeem aangepast dacht ik?

En een EU richtlijn dient omgezet te worden, anders volgens boetes.

Een EU verordening is zelf afdwingbaar zonder dat het omgezet dient te worden.
        Inderdaad, Nederland is of gaat het BPM afbouwen. Nieuwe bijtellingen (taks) die eerlijker zou moet worden.
        Meer vind je hier:
        Hoeveel bijtelling u in 2024 betaalt, veranderd niet ten opzichte van 2023. Wilt u ook graag weten hoeveel u aan bijtelling kwijt bent?
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Er zijn wel mensen die lijken te denken alsof diesel even duur als benzine gaat worden...
          Nog even geduld en het is zover, met dank aan de overheid :-(

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
            Nog even geduld en het is zover, met dank aan de overheid :-(
            Dat is blijkbaar toch de bedoeling, dat de diesel en benzine op dezelfde hoogte komen tegen 2018. Dus de accijnzen op benzine licht verlagen en die op diesel verhogen. Als tegen dan de meeste particulieren zijn overgestapt op benzine gaan ze weinig profijt doen, dan is het aan de volgende regering om weer de benzine extra te belasten waardoor een diesel weer interessanter zal worden enz. enz.
            Betalen gaan we zowiezo, ook de "getroffen sektoren" gaan deze stijging van de dieselprijs gewoon doorrekenen naar de klant, gevolg: alles gaat duurder worden. Er is gelukkig nog die fameuze 100 euro waar ze mee afkomen, ja tarara.

Comment

• Zelfde met de verhoging van de BTW op elektriciteit. Iedereen nu volop zonnepanelen laten leggen om dat te counteren, en daarna één of andere nieuwe taks invoeren op PV cellen. Op welke manier dan ook zullen ze de mensen blijven uitwringen om de schuldenbergen af te bouwen....
              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk Berichten
                Dat is blijkbaar toch de bedoeling, dat de diesel en benzine op dezelfde hoogte komen tegen 2018. Dus de accijnzen op benzine licht verlagen en die op diesel verhogen. Als tegen dan de meeste particulieren zijn overgestapt op benzine gaan ze weinig profijt doen, dan is het aan de volgende regering om weer de benzine extra te belasten waardoor een diesel weer interessanter zal worden enz. enz.
                Betalen gaan we zowiezo, ook de "getroffen sektoren" gaan deze stijging van de dieselprijs gewoon doorrekenen naar de klant, gevolg: alles gaat duurder worden. Er is gelukkig nog die fameuze 100 euro waar ze mee afkomen, ja tarara.
                Staat nu al in de kranten te lezen dat ze alleens nog niet weten waar ze het geld gaan vandaan halen van die €100.
                De stelligheid waarmee de regering donderdag aankondigde dat alle lage en middelhoge lonen 100 euro extra per maand krijgen, staat in schril contrast met de vele mist die gisteren rond de maatregel gespuid werd. Niemand weet voorlopig hoeveel, aan wie, wanneer en hoe die korting verrekend wordt.

Comment

• Eerst de goegemeente verdoven met een beloofde 100 euro netto, om dan de waslijst aan prijsverhogingen door te duwen.
                  Kan wel tellen als communicatie.

Die zogenaamde 100 euro is er enkel om de kritiek te pareren dat je de mensen nu best niet raakt in hun koopkracht.
                  Maar dat gebeurt nu juist wel.

Vooral jammer is dat er weinig tot niks structureels verandert, de scheefgetrokken balans uitgaven-inkomsten blijft ongewijzigd. Geen spatje lange-termijndenken.

Ik begrijp nu waarom deze begrotingsronde niet lang heeft moeten duren.
                  Last edited by taiko; 25/07/2015, 10:51.

Comment

• Ik weet niet of er geen lange termijndenken is, 8 pct patronale bijdragen vermindering is substantieel, wie weet hoe had Ford Genk er uit gezien als Ford had kunnen gaan vertellen aan het hoofdhuis dat de loonlast voor de 1000'en werknemers met maar liefst 8 pct zou gaan zakken. Bij multinationals wordt er serieus naar gekeken, Tesla is vervolgens naar Tilburg getrokken en niet naar Genk en leveringen van bol.com (werk voor laaggesschoolden) voor Belgie gebeuren vanuit de hub in Nederland ipv vanuit Belgie, sommige rederijen doen hun customer service voor Belgie gewoon vanuit Rotterdam om maar een paar voorbeelden te geven. Minder uitkeringstrekkers is minder uitgaven voor de staat aan de ene kant en meer jobs is meer inkomsten voor de staat aan de andere kant ....

Comment

• Net gelezen op het laagste nieuws: 100euro netto is enkel voor lage en middeninkomens; waaronder 2400bruto verstaan wordt.
                      Dus weer enkel de lasten, het was weer te denken...
                      Geen probleem om een inspanning te leveren maar dan graag via besparingen in uitgaven/uitkeringen ipv platte lastenverhoging.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                        Ik weet niet of er geen lange termijndenken is, 8 pct patronale bijdragen vermindering is substantieel, wie weet hoe had Ford Genk er uit gezien als Ford had kunnen gaan vertellen aan het hoofdhuis dat de loonlast voor de 1000'en werknemers met maar liefst 8 pct zou gaan zakken. Bij multinationals wordt er serieus naar gekeken, Tesla is vervolgens naar Tilburg getrokken en niet naar Genk en leveringen van bol.com (werk voor laaggesschoolden) voor Belgie gebeuren vanuit de hub in Nederland ipv vanuit Belgie, sommige rederijen doen hun customer service voor Belgie gewoon vanuit Rotterdam om maar een paar voorbeelden te geven. Minder uitkeringstrekkers is minder uitgaven voor de staat aan de ene kant en meer jobs is meer inkomsten voor de staat aan de andere kant ....
                        Veel sectoren genieten al van die 25%-regel.
                        Bovendien zijn er geen voorwaarden aan gekoppeld, een bedrijf hoeft dus geen werkkrachten bijkomend aan te werven om hiervan te genieten.

Toegegeven, het geeft meer zuurstof. Het is alleen maar de vraag hoeveel extra nieuwe jobs dit werkelijk gaat opleveren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
                          Net gelezen op het laagste nieuws: 100euro netto is enkel voor lage en middeninkomens; waaronder 2400bruto verstaan wordt.
                          Dus weer enkel de lasten, het was weer te denken...
                          Geen probleem om een inspanning te leveren maar dan graag via besparingen in uitgaven/uitkeringen ipv platte lastenverhoging.

Sent from my D5803 using Tapatalk
                          en vooral 2400 is blijkbaar middenklasse volgens de politiek :o
                          dus wie 2401 heeft is high-class???

Comment

• face-it, oud (west) europa is een bejaard en verwend continent, de hele wereld wordt genivelleerd en dat houdt automatisch in dat onze levensstandaard met alle sociale voorzieningen eraan gaat

Comment

face-it, oud (west) europa is een bejaard en verwend continent, de hele wereld wordt genivelleerd en dat houdt automatisch in dat onze levensstandaard met alle sociale voorzieningen eraan gaat
                              Kan goed zijn, maar dan voor iedereen graag. Nu worden de armen/middenklasse armer en uitgezogen, de rijken alleen maar rijker. De N-VA steekt hier goed aan de kar.
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• wie zijn de rijken ? al wie meer verdient dan jezelf
                                en zelf zit je in de middeklasse/arm neem ik aan ?

laat de rijken de crisis betalen of l'etat c'est moi en neem je zelf ook je verantwoordelijkheid naar eigen kunnen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                  ? De merken schrijven dat toch niet voor ofzo? Zels men collega buurman met zijn M135i tankt altijd 95. 98 zal altijd beter zijn maar volgens mij lopen al die blokjes gewoon op 95 hoor. Of ik ben niet goed geinformeerd, of mijn vriendenkring niet want iedereen tankt 95
                                  Peut...98 is niet altijd beter...de verbranding gebeurd ook langzamer bij een hoger octaan.
                                  Het beste is het minimum octaan rijden ( waarop je auto kan rijden ) zonder nare gevolgen te hebben...

Comment

• Dat moet je toch eens uitleggen hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                      Peut...98 is niet altijd beter...de verbranding gebeurd ook langzamer bij een hoger octaan.
                                      Het beste is het minimum octaan rijden ( waarop je auto kan rijden ) zonder nare gevolgen te hebben...

Das het geen ik ook gehoord heb.

Comment

wie zijn de rijken ? al wie meer verdient dan jezelf
                                        en zelf zit je in de middeklasse/arm neem ik aan ?

laat de rijken de crisis betalen of l'etat c'est moi en neem je zelf ook je verantwoordelijkheid naar eigen kunnen ?
                                        Ja natuurlijk. Ik werk in een sector waar al mijn centen via de staat gaan, dus ik heb nog nooit één euro gesjoemeld. Geen interesse ook, gelukkig maar Ik schat mezelf idd middenklasse. Als ik zie wat ik moet dokken, alles netto, taksen, aankoop, alles uit eigen zak. Genoeg verantwoordelijheid zeker?
                                        Dat iedereen die meer verdient dan ik rijk zou zijn, is een serieus simplistische redenering, daar hoop ik niet schuldig aan te zijn. Diegenen die echt rijk zijn hebben advocaten in dienst om achterpoortjes te vinden die wij nooit zullen kennen. Geld maakt geld.

Ik heb altijd gehoord dat 98 beter km/L zou geven en ook wat meer power. Broodje aap?
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                          dus ik heb nog nooit één euro gesjoemeld.
                                          HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

ik neem aan dat met zo'n maatregel sjoemelen tot het verleden behoort

Comment

Working...
                                          X