Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Tja... de overheid zou idioot moeten zijn om de accijnzen nu te verlagen. Er is geen enkele aanwijzing dat de Belg het niet meer slikken wil of kan. De prijzen stijgen en Belgen rijden nóg meer... wie is dan de idioot ?
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Tja... de overheid zou idioot moeten zijn om de accijnzen nu te verlagen. Er is geen enkele aanwijzing dat de Belg het niet meer slikken wil of kan. De prijzen stijgen en Belgen rijden nóg meer... wie is dan de idioot ?
Dat van dat meer met de auto rijden heb ik ook in HBvL gelezen, mijn eigen ervaringen bewijzen mij echter het tegendeel.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
De hoge prijzen aan de pomp zijn maar één zijde van de medaille.
De distributiesector in ons land zullen deze prijsstijgingen ook dubbel en dik doorrekenen aan hun klanten, waarvan de consument de eindklant is.
We staan voor grote prijsverhogingen voor de consumentengoederen doch op langere termijn!
Alles wordt gewoon een pak duurder en de officiële inflatiecijfers onderschatten schromelijk de werkelijke evolutie van de levensduurte wat maakt dat de koopkracht daalt.
Leefloners krijgen bovenop de 800 a 1000Euro per maand nog eens extra ocmw steun van 11800 Euro op jaarbasis.
Dat geld moet toch ergens vandaan komen, dus de brandstofprijzen zullen nog veel meer stijgen, maar het is voor het goede doel
Er gaat weer een oproep aan de bevolking rond om niet te tanken op 16 april, denk niet dat het veel uitmaakt maar goed
2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Leefloners krijgen bovenop de 800 a 1000Euro per maand nog eens extra ocmw steun van 11800 Euro op jaarbasis.
Dat geld moet toch ergens vandaan komen, dus de brandstofprijzen zullen nog veel meer stijgen, maar het is voor het goede doel
11800 extra van het OCMW? Volgens u krijgt ne leefloner zo'n 1800€ per maand. Lichtjes overdreven...
Uw redenering is ook mijn frustratie, de 'luierikken' houden netto meer over dan de gemiddelde werknemer.
Voor mijn hobbyauto wil ik nog wel dure benzine betalen maar om te gaan werken wil ik echt geen geld wegsmijten aan het vervoer..
Als ik over iets meer dan 2 jaar ga werken gaat het zowieso eentje op lpg zijn. Tegen dan kost dat ook los 1€ de liter. Kwil niet weten wat de benzine dan staat
Ik ga nu 'n 2 weken met de trein naar 't werk. Van 250km per dag ben ik naar 25km gegaan... gigantisch verschil moest ik dat zelf bekostigen. Daarvoor moest ik elke 3,5 dag tanken, nu na 2 weken rijd ik nog altijd op dezelfde tank diesel.
En 't is zo slecht nog niet op de trein:
zelfde uur opstaan -> toch een 15min. vroeger op 't werk aankomen
einde werkdag -> direct tijd die ik aan leuke dingen kan besteden. Ik kijk op de terugreis nu altijd een aflevering van één of andere serie. Plezanter als in de spits 120km naar huis rijden.
ik kom elke dag op hetzelfde uur aan... een uur later aankomen omwille van files zit er dus niet meer in
mijn werkgever betaalt mijn abonnement nu wel volledig terug, maar 'k denk dat de meeste werkgevers daarin deels _moeten_ tegemoetkomen. Een jaarabonnement Hasselt-Brussel kost een werknemer een € 500.
Dus ja, ik kom nogmaals tot de conclusie dat ik mijn huidige job nooit zou aangenomen hebben moesten verplaatsingskosten niet 100% vergoed worden (door bedrijfswagen of treinabo, of beide ).
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Ik ga nu 'n 2 weken met de trein naar 't werk. Van 250km per dag ben ik naar 25km gegaan... gigantisch verschil moest ik dat zelf bekostigen. Daarvoor moest ik elke 3,5 dag tanken, nu na 2 weken rijd ik nog altijd op dezelfde tank diesel.
En 't is zo slecht nog niet op de trein:
zelfde uur opstaan -> toch een 15min. vroeger op 't werk aankomen
einde werkdag -> direct tijd die ik aan leuke dingen kan besteden. Ik kijk op de terugreis nu altijd een aflevering van één of andere serie. Plezanter als in de spits 120km naar huis rijden.
ik kom elke dag op hetzelfde uur aan... een uur later aankomen omwille van files zit er dus niet meer in
mijn werkgever betaalt mijn abonnement nu wel volledig terug, maar 'k denk dat de meeste werkgevers daarin deels _moeten_ tegemoetkomen. Een jaarabonnement Hasselt-Brussel kost een werknemer een € 500.
Dus ja, ik kom nogmaals tot de conclusie dat ik mijn huidige job nooit zou aangenomen hebben moesten verplaatsingskosten niet 100% vergoed worden (door bedrijfswagen of treinabo, of beide ).
Ik wil nu de pret niet bederven maar da's voor jou ook wel een belastbaar voordeel dat je zal moeten aangeven hoor...
Jup, weet ik, maar leve de lage forfaitaire beroepskosten ?!
Ik ken er niet zo veel van, maar een HR-persoon zei me dat 't voor mijn brutoloon rond de € 1000 zou zijn. Dat zou neerkomen op een 8.000km per jaar... ik ga dus niet veel moeite moeten doen om te bewijzen dat ik daar boven zit. De gedeeltelijke vrijstelling van VAA (€ 370 ?) valt dan wel weg, maar ach, da's een rekensommetje dat ik zal maken als 't zo ver is.
Wel nog even navragen of dat treinabo erbij geteld mag worden. Ik ga er tenslotte toch belastingen op moeten betalen... .
-edit- http://www.fiscaleplanning.be/index....beroepskosten2 -> uh, forfait voor mijn loon is daar € 2800 ? Ik dacht dat het 3% van mijn brutoloon was ? Zou mooi zijn moest dat dan € 2800 zijn... maar 't is niet zo.
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Ik wil nu de pret niet bederven maar da's voor jou ook wel een belastbaar voordeel dat je zal moeten aangeven hoor...
Hebben ze bij mij nog nooit doorgerekend hoor, wij dienen dat gewoon via onkostennota in en nog nooit op de loonbrief gezien ... waarschijnlijk doen ze dan iets fout bij ons op HR
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
Hebben ze bij mij nog nooit doorgerekend hoor, wij dienen dat gewoon via onkostennota in en nog nooit op de loonbrief gezien ... waarschijnlijk doen ze dan iets fout bij ons op HR
Ik denk dat 't bij mij automatisch op de belastingsbrief te zien zal zijn. Derdebetalersysteem: ik betaal niks, mijn werkgever betaalt 80% aan de NMBS, de staat past de overige 20% bij -> die zou dus al op de hoogte moeten zijn van dat voordeel.
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment