Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring met barst in voorruit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Technische keuring met barst in voorruit

Hallo allemaal,

Kan iemand me vertellen of ze me met zo'n barst in mijn voorruit (niet in het gezichtsveld) er door laten bij de technische controle?
    Barst was er 'plots' (eerder geen sterretje). Binnenin is er niets van te voelen trouwens.

Ben al eens gaan horen bij de dealer wat ze voor de vervanging van een voorruit vragen: +- 500 euro...
    Als er iemand goedkopere alternatieven weet...

PS: ja mijn auto is vuil

Plaatje:

Denk dat je daar enkel een opmerking voor krijgt maar niet zeker.

Ik zou hier eens horen voor een nieuwe ruit: http://www.autoglassclinic.be
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Lol heb ongeveer op dezelfde plaats ook een barst, iets meer naar de passagier.
      Moet binnenkort ook naar de keuring, ben benieuwd
      2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
      2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
      2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
        Denk dat je daar enkel een opmerking voor krijgt maar niet zeker.

Ik zou hier eens horen voor een nieuwe ruit: http://www.autoglassclinic.be
        Normaal idd enkel een opmerking maar als die mannen in een slechte dag zijn...

Comment

Geen probleem.

Voor een barst op die plaats van zo groot kunnen ze je niet afkeuren

Comment

Daar gaan ze wel niets over zeggen, ik raak al 3 jaar op rij door de keuring met een barst die vele malen groter is en deels in het zicht zit.

Comment

Super goed nieuws! Bedankt allemaal voor de reacties, normaal gezien ga ik morgen langs de keuring.

Comment

Ze hebben het zelfs niet gezien denk ik... geen opmerking... Goed nieuws dus.
                Nu vraag ik me af of het mogelijk is om iets te doen om ervoor te zorgen dat de kans dat ze verder scheurt kleiner wordt? Of is dit al te ver gevorderd om nog met bepaalde technieken te behandelen?

Comment

Verzekering aanpassen, kleine omnium bijnemen voor een jaar (glasbreuk). Kost je waarschijnlijk minder dan een voorruit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door massy Bekijk Berichten
                    Verzekering aanpassen, kleine omnium bijnemen voor een jaar (glasbreuk). Kost je waarschijnlijk minder dan een voorruit
                    amai, als ik dat doe moet ik mijn auto wel eerst gaan laten bekijken hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                      amai, als ik dat doe moet ik mijn auto wel eerst gaan laten bekijken hoor
                      Ik heb een omnium op mijn auto en mijn verzekeraar heeft de auto nog nooit gezien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door massy Bekijk Berichten
                        Ik heb een omnium op mijn auto en mijn verzekeraar heeft de auto nog nooit gezien.
                        bij mijn Ethias-verzekeraar is het zo:
                        nieuwe auto = omnium geen probleem zonder te kijken.
                        omnium nemen als je de wagen al ff hebt = controle.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                          bij mijn Ethias-verzekeraar is het zo:
                          nieuwe auto = omnium geen probleem zonder te kijken.
                          omnium nemen als je de wagen al ff hebt = controle.
                          idd, bestaande voertuig = foto van de ruiten opsturen, nieuwe voertuig is geen controle
                          Bij mij was het 175 euro per jaar voor voertuig ouder dan 5Jj 157 euro voor jonger dan 5j voor kleine omnium

2015 Volvo V60 D2 aut.
                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Photoshop.

Comment

Mijne was tweedehands van 1 jaar oud, niet echt meer nieuw dus.

Comment

Ben ook bij ethias... en zou ook moeten langskomen met de wagen vooraleer ze een kleine omnium afsluiten. Ergens heel logisch
                                Photoshop zou me anders goed lukken, maar dat is dus geen optie nu.
                                Vandaag is de barst ineens 10 cm langer geworden, terug meer richting bovenkant... Ik krijg binnenkort een halve cirkel als het zo voortgaat... erg veilig is zoiets niet zeker?

Ik zal maar al eens beginnen rondhoren naar prijzen... hopelijk minder als de 500eur die ze bij Renault vragen...

Bedankt voor de antwoorden allemaal.

Comment

Working...
                                X