Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem: Verbrande geur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Probleem: Verbrande geur

Ik rijd met een renault clio (model 1998-2001)
    nu heb ik daarnet een probleem gehad (nog steeds)

ik heb, nadat de motor opgewarmd is, eens vanuit stilstand mijn banden laten doorslippen. Nu rook ik voor de eerste keer een verbrande geur???
    Wat is dat?

En het tweede probleem is dat ik in tweede vitesse tot aan 90-100 doortrok en tegen de begrenzer ging. Nu als ik thuiskwam deed ik mijn motorkap open en waren er overal spetters van ik weet niet van waar het komt. Het is bijna doorzichtig (geen water) wat zou het zijn?
    Want er kwam ook een beetje rook uit thuis (miniem)

Kan iemand me een antwoord geven op deze 2 vragen?

- rubbergeur van de banden
    - geur van de koppeling

Spetters kunnen koelvloeistof zijn dat via een overloop ofzo is uitgespoten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
      - rubbergeur van de banden
      - geur van de koppeling

Spetters kunnen koelvloeistof zijn dat via een overloop ofzo is uitgespoten.
      Kan dat kwaad?
      Die banden kunnen me niet schelen, maar de koppeling en die koelvloeistof?

Comment

Koppeling kan wel eens stinken, zolang ze niet slipt kan dit niet veel kwaad.

Koelvloeistof is ook geen probleem zolang het op het juiste niveau blijft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
          Koppeling kan wel eens stinken, zolang ze niet slipt kan dit niet veel kwaad.

Koelvloeistof is ook geen probleem zolang het op het juiste niveau blijft.
          Wat bedoel je eigenlijk met een slippende koppeling

Comment

dat je niet kan rijden.
            stuur een pm naar speedman, die maakt dat wel eens mee zo'n geurtje.
            wimoptiek.be op

Comment

Dat ze niet goed meer 'aangrijpt'. Het gevolg is dat je verminderde/slechte tractie hebt. Maar als je graag koppelingen opsmoort, blijf het doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
                een slippende koppeling herken je snel aan bv:
                rij tegen 50 in 5de versnelling en geef plankgas, gaat je toerenteller snel omhoog maar versnelt de auto niet heb je een probleem

Comment

pakt ze nog goed uw koppeling?

Comment

Slippende koppeling is wanneer je koppeling niet alle energie kan overbrengen en dus doorslipt. (jouw fout in dit geval)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichten
                      pakt ze nog goed uw koppeling?
                      jazeker, mijn auto heeft nog maar een kleine 70k km en ik heb hem nog maar een goeie 10 000km in mijn bezit

maar van die slippende koppeling heb ik dus geen last

Comment

jazeker, mijn auto heeft nog maar een kleine 70k km en ik heb hem nog maar een goeie 10 000km in mijn bezit

maar van die slippende koppeling heb ik dus geen last
                        Toch niet teveel met rokende banden vertrekken, want dan heb je er snel wel last van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                          Toch niet teveel met rokende banden vertrekken, want dan heb je er snel wel last van.
                          Als je banden roken rookt je koppeling niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                            Als je banden roken rookt je koppeling niet.
                            maar mijn banden rookten helemaal niet hoor, ze hebben met moeite 'doorgegleden'

Ik ging tot 6500rpm en koppeling lossen...

Comment

DAN zal je koppeling wel zwaar te verduren gekregen hebben.

idereen dacht hier waarschijnlijk dat je gewoon een snelle start gemaakt hebt. maar je hebt je toeren omhoog gebracht om dan de koppeling te laten schieten.
                              dan stinken je platen wel eens ja.

tot 6500toeren gaan en niet doorslippen?
                              ofwel heb je lijm aan je banden gedaan ofwel liggen er serieus wat paarden dood onder je kap.
                              wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                dat je niet kan rijden.
                                stuur een pm naar speedman, die maakt dat wel eens mee zo'n geurtje.
                                MO HOW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                                  een slippende koppeling herken je snel aan bv:
                                  rij tegen 50 in 5de versnelling en geef plankgas, gaat je toerenteller snel omhoog maar versnelt de auto niet heb je een probleem
                                  hoe komt dit? als ik logisch nadenk dan zou de koppeling moeten slippen als er veel vermogen word aangesproken, dus bij het doortrekken in 2de bijvoorbeeld.

Comment

idereen dacht hier waarschijnlijk dat je gewoon een snelle start gemaakt hebt. maar je hebt je toeren omhoog gebracht om dan de koppeling te laten schieten.

ofwel heb je lijm aan je banden gedaan ofwel liggen er serieus wat paarden dood onder je kap.
                                    Ofwel liggen er grippy banden onder. Ik kon mijn mazda met 225 vooraan ook niet veel laten doorslippen alst droog was. Ik had de volle 90 pk.
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

maar normaal gaat doorslippen heel gemakkelijk hoor. Gewoon vandaag lukte het niet, slippen in 2de vitesse lukt wel... vandaar dat ik me het afvroeg. Is het omdat ik die toeren té hoog deed ofzo?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                        hoe komt dit? als ik logisch nadenk dan zou de koppeling moeten slippen als er veel vermogen word aangesproken, dus bij het doortrekken in 2de bijvoorbeeld.
                                        Hogere weerstand in 5de dan in 2de.

Comment

Working...
                                        X