Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen met Opel, ben ik een alleenstaand geval?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

mijn vorige wagen was een opel astra G 1.7DTI van 2002..

deze lag op 2 cm van de grond met de bodemplaat en heb er nooit kosten aan gehad (tenzij af en toe een lager en cardan maar dit kwam door de verlaging)

rijd nu met een omega 2.2DTI van 2002 op een schroefkit van KW en tot hier toe enkel een rollement achteraan kapot gegaan (lag toen op 20inch velgen van 9.5J breed achteraan met spacers van 2cm dus waarschijnlijk kwam dit hierdoor...

heb momenteel wel last van de gloeibougies denk ik...als ik een tijd heb doorgereden, en ik sta dan stil, dan brandt het oranje 'motorverkliklichtje'...

zolang dit brandt, trekt hij zeer traag op maar het lampje gaat ook weer snel uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
      mijn vorige wagen was een opel astra G 1.7DTI van 2002..

deze lag op 2 cm van de grond met de bodemplaat en heb er nooit kosten aan gehad (tenzij af en toe een lager en cardan maar dit kwam door de verlaging)

rijd nu met een omega 2.2DTI van 2002 op een schroefkit van KW en tot hier toe enkel een rollement achteraan kapot gegaan (lag toen op 20inch velgen van 9.5J breed achteraan met spacers van 2cm dus waarschijnlijk kwam dit hierdoor...

heb momenteel wel last van de gloeibougies denk ik...als ik een tijd heb doorgereden, en ik sta dan stil, dan brandt het oranje 'motorverkliklichtje'...

zolang dit brandt, trekt hij zeer traag op maar het lampje gaat ook weer snel uit...
      Ik dacht dat je gloeikaarsen bij een diesel enkel nodig had om koud te starten.
      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=44663

Comment

kan zijn ja zo veel ken ik er niet van...

maar het is telkens na een rit, wanneer ik dan stationair sta te draaien (bv wanneer ik de garage ga opendoen), dat dat lampje oplicht...

daarvoor had ik dat wanneer ik de wagen startte en ben toen naar de garage geweest en daar hebben ze toen 2 gloeibougies vervangen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
          Vergeleken met een volvo T5 is alles traag !!! Geweldige auto met een fantastische motor
          en een verslavende motor sound .
          Klopt en ik zal zeker geen appelen met peren vergelijken.

Maar met zijn 70 pk is de Astra zeker niet snel.

Maar ik vind het wel een uiterst betrouwbare motor / auto en dat wou ik even vermelden .
          '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
          '08 S60 2.4D
          http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
          http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
            Na tien jaar Opel Tigra rijden heb ik alleen nog maar normale slijtage-kosten gehad. Met klassieke klein-groot-klein-groot onderhoudsintervallen. Vroeger om de 7.500 km, tegenwoordig om de 5.000 km.

Het is bijna ongelooflijk, maar ik geloof nooit dat ik ooit nog zo een goede auto ga kunnen kopen.
            ik geloof dat ik nooit nog met een slechtere auto zal rijden als onze huidige corsa, 88 000km en rotversleten
            2015 BMW S1000R
            2010 Renault Clio RS Cup
            1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
              ik geloof dat ik nooit nog met een slechtere auto zal rijden als onze huidige corsa, 88 000km en rotversleten

Die dingen voelen gewoon hetzelfde aan als ze nieuw zijn volgens mij, op die manier "slijten" ze natuurlijk niet echt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten

Die dingen voelen gewoon hetzelfde aan als ze nieuw zijn volgens mij, op die manier "slijten" ze natuurlijk niet echt

euh, met de speling op v-bak van de corsa verander ik van versnelling in de gti

motor: wss volgende week het verdict
                2015 BMW S1000R
                2010 Renault Clio RS Cup
                1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
                  Leg het maar eens uit hé, bijna identiek dezelfde wagen, op de motor na.

En met goede auto bedoel ik eigenlijk dat ik wss nooit nog zoveel "geluk" ga hebben met een auto qua onderhoudskost. Natuurlijk zijn er betere auto's. Maar ik ben toch nog altijd op mijn Tigra'ke net zoals tien jaar leden.

Comment

Mijn broer heeft ook geen goede ervaringen met Opel. Zijn Astra 1.7 d uit 1995 vertoont na amper 15 jaar reeds zware roestschade aan de achterste wielkasten. Een schande dat zoiets in deze tijd nog bestaat.

Comment

Hoeveel broers, zusters, vaders, moeders, neven & nichten heb jij eigenlijk ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
                        Mijn broer heeft ook geen goede ervaringen met Opel. Zijn Astra 1.7 d uit 1995 vertoont na amper 15 jaar reeds zware roestschade aan de achterste wielkasten. Een schande dat zoiets in deze tijd nog bestaat.
                        Volgens mij ben jij een dikke zeverbos.

Comment

Leg het maar eens uit hé, bijna identiek dezelfde wagen, op de motor na.

En met goede auto bedoel ik eigenlijk dat ik wss nooit nog zoveel "geluk" ga hebben met een auto qua onderhoudskost. Natuurlijk zijn er betere auto's. Maar ik ben toch nog altijd op mijn Tigra'ke net zoals tien jaar leden.
                          het grote verschil is dat uw motor een 4 pitter is terwijl de onze een 3cilinder is, dat ding vibreert de hele auto uitelkaar.
                          2015 BMW S1000R
                          2010 Renault Clio RS Cup
                          1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
                            Uw broer moet zijn pollen is onder zijn wielkast steken als hij zijn wagen wast Tsal al een stukje minder zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichten
                              Uw broer moet zijn pollen is onder zijn wielkast steken als hij zijn wagen wast Tsal al een stukje minder zijn
                              Toegegeven, dat is een zwak punt van de Opels van dien tijd. Maar als je dat na 15 jaar een schande vindt... die hedendaagse electronica-brol-auto's gaan nog ni eens zo lang mee, dat is pas een schande!

En idd, onderhoud + kuisen, sommigen kennen dat niet, en dan maar klagen

Comment

Toegegeven, dat is een zwak punt van de Opels van dien tijd. Maar als je dat na 15 jaar een schande vindt... die hedendaagse electronica-brol-auto's gaan nog ni eens zo lang mee, dat is pas een schande!

Mijn Opel is maar net 1jaar en ik heb er al vele maanden miserie opzitten .
                                En inderdaad het zijn electronica problemen en ook de strenge uitlaatgas normen zijn een probleem !! Erger is het feit dat Opel zegt dat dit normaal is .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                                  Mijn Opel is maar net 1jaar en ik heb er al vele maanden miserie opzitten .
                                  En inderdaad het zijn electronica problemen en ook de strenge uitlaatgas normen zijn een probleem !! Erger is het feit dat Opel zegt dat dit normaal is .
                                  Naar aanleiding van ons telefonisch gesprek op 26 januari jl. bevestigen wij u het volgende.

Om de informatie te bevestigen die uw Opel Erkend Hersteller ons meerdere malen gaf, hebben wij nogmaals met hem contact opgenomen. Hij deelde ons mee dat hij onze Technische Dienst opnieuw contacteerde in verband met uw opmerkingen. Uit de contactopname bleek dat de ongemakken die u meldde eigen zijn aan het model en het motortype van uw Opel Zafira. Bovendien bevestigde uw Erkend Hersteller dat de ongemakken vermoedelijk voor een deel te maken hebben met uw rijpatroon dat niet is afgestemd op het normale gebruik van de wagen. De ongemakken die u ervaart zijn met andere woorden het gevolg van de combinatie van een producteigenschap en uw rijpatroon. Dit wil zeggen dat uw wagen functioneert zoals het hoort en dat uw Opel Erkend Hersteller op dit moment geen verdere werkzaamheden kan uitvoeren. Opel is echter op zoek naar de voortdurende verbetering van haar producten en onze Technische Dienst meldde dan ook aan uw Erkend Hersteller dat er eind maart – begin april een nieuwe software voor het motorstuurapparaat van uw wagen voorzien is. Indien u hierover verdere vragen heeft, verzoeken wij u vriendelijk om rechtstreeks contact op te nemen met uw Opel Erkend Hersteller.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en danken u voor uw contactopname.

Met vriendelijke groeten.
                                  General Motors Belgium N.V.

Comment

Wat dan ze dan bedoelen met het onaangepast gebruik kunnen ze bij opel niet zeggen .
                                    Verder wil ik ook even het begrip producteigenschap eens nader verklaard zien.
                                    Als je deze mail die ik kreeg van opel eens goed leest kan je toch niet anders dan zeggen
                                    dat dit zeer dubbelzinnig is .
                                    Zeggen dat er geen probleem is maar wel zeggen dat je het gaat oplossen ??!!!

Comment

En wat is uw rijpatroon dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        En wat is uw rijpatroon dan?
                                        Dat weet ik ook niet ,dat kunnen ze mij niet vertellen .
                                        Ook de dealer kan niet zeggen wat hij of opel hiermee wil zeggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Hij heeft ook nog een Passat 1.9 tdi van eind '96 (één van de eerste van het toen nieuwe model) en die heeft daar helemaal geen last van. En dit bij een gelijkaardig onderhoud van de carosserie.

Comment

Working...
                                          X