Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Solidair met Opel Antwerpen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

In de (petro)chemie verdienen we makkelijk 2400 netto ( en meer) netto Ik ben er van overtuigd dat bandwerkers etc bij autoconstructeurs ook DIk hun boterham verdienen.. aangezien het de 40% shiftpremie is (althans toch bij ons in de petrochemie) wat u loon zo aantrekkelijk maakt... voor de schoon uren en de hopen vrije tijd moet ge het niet doen allesinds...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
      In de (petro)chemie verdienen we makkelijk 2400 netto ( en meer) netto Ik ben er van overtuigd dat bandwerkers etc bij autoconstructeurs ook DIk hun boterham verdienen.. aangezien het de 40% shiftpremie is (althans toch bij ons in de petrochemie) wat u loon zo aantrekkelijk maakt... voor de schoon uren en de hopen vrije tijd moet ge het niet doen allesinds...
      Automobielsector is 10% ploegenpremie als je 2 ploegen draait,25% als je vaste nacht doet.Jullie in de chemie sector verdienen zoveel omdat het daar meestal full continue is dat er gedaan wordt

Comment

idd, wij werken volcontinu
        7/7 24 ...
        en dat is denk ik ook meteen ook de reden waarom veel autofabrieken wegtrekken uit onze (europese) landen.
        Jaren geleden zijn er in mijn ogen luxe maatregelen afgedwongen, die de arbeiders nu moeten bekopen...
        maar natuurlijk willen ze die luxe wel niet afgeven...
        in polen werken diezelfde bandwerkers met even veel kennis wel volcontinu bv dus een "werkweek" van 49u (zoals ik :p) ipv van jullie luxe 30 uur ? 32 uur ?

Comment

idd, wij werken volcontinu
          7/7 24 ...
          en dat is denk ik ook meteen ook de reden waarom veel autofabrieken wegtrekken uit onze (europese) landen.
          Jaren geleden zijn er in mijn ogen luxe maatregelen afgedwongen, die de arbeiders nu moeten bekopen...
          maar natuurlijk willen ze die luxe wel niet afgeven...
          in polen werken diezelfde bandwerkers met even veel kennis wel volcontinu bv dus een "werkweek" van 49u (zoals ik :p) ipv van jullie luxe 30 uur ? 32 uur ?
          Was het maar waar,lol.Nee,ik "werk" 38 uur
          Nu ja,als ik 2500 euro netto zou verdienen zou ik ook niets tegen een 49 uren week hebben.Maar als ik me niet vergis is het full continue systeem toch over het algemeen:7 dagen werken,2 dagen thuis,behalve als je de nacht hebt gehad,dan is het 3 dagen thuis?

Je moet ook kijken naar de vrije dagen die je zo bijeenspaart.Ik ken iemand die dat doet,en die heeft samen met zijn overuren zo een 70 vrije dagen per jaar

Trouwensenk je echt dat de mensen in de "Oostbloklanden" zich nog lang zo laten doen?Als die eenmaal beseffen wat we hier voor hetzelfde werk krijgen,gaat het daar ook niet lang meer duren of ze beginnen te staken.

Comment

Wij werken idd
            7 - 2 thuis - 7 - 2 thuis - 7 - 3 thuis.
            en 73 dagen vrij te plannen verlof
            MAAR
            Dan zeggen veel mensen direct HAAAAA maar gijlie hebt veel verlof...
            eigenlijk is dat niet zo
            Wij hebben zelfs minder verlof als iemand die gewoon in de week werkt en de weekends en feestdagen thuis is.
            Wij hebben geen weekends en in de feestdagen moet je 9/10 werken
            Het grootste verschil is dat wij die 73 dagen vrij kunnen plannen c'est tout...
            en ik werk nu ong 9 jaar in shift, en ik kan u verzekeren dat ge die 2 vrije dagen meer en meer nodig hebt om te recupureren... volcontinu vreet aan je systeem.. en dat begin ik toch te voelen.

soit....
            back on topic zeker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
              Ik kan me hier persoonlijk niet achter scharen , maar heb wel begrip met de mensen die er werken en die er rechtstreeks mee geconfronteerd worden.

Mijn probleem ligt meer bij het vakbondsklimaat en de 'mijn rechten' mentaliteit...

Als ik in mijn omgeving sommige mensen hoor die in dergelijke probleem sectoren werken, dan denk ik er toch het mijne van!

Eerste voorbeeld is New Holland in Zedelgem (toch ook al een paar keer in het nieuws geweest) waar ik weet dat die gast altijd de nacht doet en aan een snijmachine zitten voor de metalen platen. Hij moet tijdens zijn 8 uur tussen de 5 en 10 platen snijden en komt er dus op neer dat hij elk uur eigenlijk een keer een nieuwe plaat erop moet leggen, dan zijn gazet of boekje kan lezen en een uur later de machine kan legen en een nieuwe plaat opleggen. Iedereen heeft zijn machine en moet maar wachten in plaats van 1 persoon X machines te laten doen en te beseffen dat de andere overbodig zijn...

Ander recent gehoord is Remi Claeys (ook metaal) waar ne gast gevraagd is om weer de nacht te doen omdat er teveel werk is . Hij moet tijdens zijne shift 40 pakken verwerken en na 1,5 uur heeft hij er 30 gedaan. Dan de rest van de shift doet hij af en toe een pakje en houdt er 2 over voor de laatste 20 min voor het einde van de shift. Ah ja, want iedereen moet druk bezig zijn tegen dat de volgende shift binnenkomt

Ik ga hier niet zeggen dat de omringende landen zoveel goedkoper zijn hoor, maar ik denk dat bovenstaande in Duitsland bvb niet zal voorkomen.

De klootzakken!

Zelfstandigen hebben niet de luxe om tijdens hun lange, harde werkdagen wat te lummelen op het werk! (lees: autoforum).

En dat is wel die metser die dat zegt...

En ik ben gene metser...

Comment

doe zowat hetzelfde als odan.be
                ik heb over jaarbasis bezien een 'normale' 38-urenweek, met ondertussen na 16 jaar 3 extra ancienniteitsdagen

Comment

kijk je maakt de zelfde fout...
                  je laat de normale weekends er uit die een dagwerker werl heeft...
                  + dat ik 8 uur werk zonder betaalde middagpauze (ik kan eten als het werk het toelaat)
                  een dagjes mens werkt van 8 tot 17: alle eigenlijk van 8 tot 12 en van 13 tot 17..: dus in principe is dat elke dag nog eens een uur minder... <---- hmm dit klopt precies ni.. soit
                  Voor die uren meer dat ik zogegd doe krijg ik idd compensatiedagen
                  Last edited by ; 27/01/2010, 13:34.

Comment

goed.. ik krijg veel verlof...
                    maar (en pas op ik klaag niet, ik doe men job graag)
                    Die extra dagen "recup" die ik krijg .. heb ik nodig...
                    Shiften lopen is niet gezond.. en nu na ong 9 jaar begin ik dat echt te voelen ( en ik moet dat nog zeker 20 jaar doen )... dus heb ik die recup dagen echt nodig om uit te kunnen rusten...
                    Dat is dan niet om te feesten, uitgaan of eender wat.. nee , echt rusten....
                    Onderschat volcontinu niet.. want het is echt zwaar... maar dat weten mensen niet die nog nooit volcontinu hebben gedaan... het enigste dat die kunne zeggen is.. amai gij verdient veel en amai gij hebt veel verlof

Plus als ge wil weten wie er veel verlof heeft...
                    Het dag-personeel op BASF heeft 53 dagen jaarlijks verlof vrij te plannen..... En als ge ze ziet rondlopen werken ze meer niet dan wel

Comment

Probleem is dat werknemers hun rechten, verworven in een ander economisch tijdperk, als 'normaal' gaan beschouwen.
                      Als ik die aap van de vakbond, wiens kop ik intussen niet meer kan zien en wiens stem ik intussen al niet meer kan horen, op tv een ontslagpremie van minstens 150.000 per arbeider hoor eisen, dan komen mijn haren recht. En dan verwonderd zijn dat er geen grote bedrijven meer investeren in België haha.
                      Er zijn gewoon teveel mensen die boven hun stand leven, hiervan zijn tig voorbeelden. Dank daar maar eens over na.
                      2.0 JTDm

Comment

En als ge ze ziet rondlopen werken ze meer niet dan wel
                        pap in de mond van ...

iedereen vind van zichzelf dat hij hard moet werken en een ander nog veel minder

Comment

Ik werk ongeveer 11 a 12 uur per dag,

Euh? Waar da?

Comment

Working...
                          X