Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
    Bralo ... ik hoor het op mijn werk allemaal verhalen dat wij 4 A330-300's zouden gekocht hebben. Gezien ik dat nergens kan terugvinden vroeg ik me af of gij daar toevallig iets over wist.
    Ik zal m'n licht eens opsteken, in het overzicht van september staan ze in ieder geval niet tussen... Er staan volgens de sheet enkel nog 2 leveringen van A332's open... En ook bij moederbedrijf AF staan geen A333's op de planning...

Comment

• Bon...

Ik heb ondertussen eens rondgehoord en blijkbaar zijn de geruchten correct... En ondertussen staat er ook al iets van op airliners.net.

Initiëel zouden er 3 nieuwe Airbus A330-300 toestellen de vloot vervoegen die mogelijk volgend jaar reeds zouden geleverd worden. In totaal zou er sprake zijn van 9 toestellen, maar net zoals de 3 die volgend jaar zouden komen is er nog geen bevestiging...

Comment

• Blijkbaar moet de 11 op korte termijn vervangen worden.

De A350 laat daarvoor te lang op zich wachten. En de 787-900 ook. Dus dan blijft er niks over. Jammer dat ze dan een "oud" vliegtuig gaan aankopen.
        Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
        • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
        • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
        • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

Jammer dat ze dan een "oud" vliegtuig gaan aankopen.
          Ik denk dat de A333 een tussenoplossing is en dat de toestellen eerder geleased dan gekocht zullen worden (mss met uitzondering van de 3 die voorzien zijn om ex-Martinair routes te vliegen)

Comment

• Allebei KLM?

Comment

• Ik wel maar ken er niks van. Echoone is geen KLM'er maar kent er wél iets van.
              Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
              • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
              • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
              • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

Ik wel maar ken er niks van. Echoone is geen KLM'er maar kent er wél iets van.
                Dat dacht ik al, veel 737-900 vliegen er niet rond in Europa

Comment

• @ Zorba: negatief, ik werk zelfs niet in de luchtvaartsector

@ D

3 x A333 als uitbreiding / vervanging Martinairroutes
                  6 x A333 als vervanging voor de oudste MD-11's die een D check te wachten staan.

De eerste toestellen worden volgend jaar geleverd, de overige voor 2014...

Comment

• Stijn is eigenlijk piloot van Air Force One !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                      Stijn is eigenlijk piloot van Air Force One !
                      Als Microsoft Flight (http://www.microsoft.com/games/flight/) ooit uitkomt wil ik nog wel eens met Air Force 1 vliegen ja

Comment

• Iemand meer info over het vliegtuig dat gisteren aan de rand van de Krijgsbaan in Deurne tot stilstand kwam? Type, reden take-off abort?
                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                          Iemand meer info over het vliegtuig dat gisteren aan de rand van de Krijgsbaan in Deurne tot stilstand kwam? Type, reden take-off abort?
                          Het toestel was een Cessna Citation die de start afgebroken heeft en zo in de omheining terecht kwam. De registratie van het toestel is me (nog) niet bekend.

Comment

• Voor de mensen die nog wat vertier zoeken, er is op het internet een "online game" waarbij je zelf een luchtvaartmaatschappij moet uitbaten. Het is best wel amusant voor als je je verveelt

Het spel noemt AirwaySim en is te vinden op http://www.airwaysim.com

Een demoversie is gratis, de volledige games zijn betalend (maar tegen een beperkte prijs)...

Momenteel heb ik in zowel "Modern Times 2" & "Modern Times 3" een kleine luchtvaartmaatschappij die het al bij al niet slecht doet

Mijn vloot in MT2 met thuisbasis in BRU:

Livrei:

2x A320-100
                            4x A320-200
                            1x B757-200
                            2x B767-200ER
                            2x B767-300ER

Momenteel zit de "gametime" in februari 2005, op 1 januari 2010 zal het afgelopen zijn (1 dag = 35 minuten real time)

Mijn vloot in MT3 eveneens met thuisbasis in BRU:

Livrei:

1x B737-300
                            2x B737-400
                            2x B767-200ER
                            1x B767-300ER
                            1x B747-400

Gametime: Oktober 2002 (1 dag = eveneens 35 minuten), het spel zal in 2020 afgelopen zijn (gestart op 1 mei 2002, dus net bezig).

Een stukje over AirwaySim op Flightlevel: http://www.flightlevel.be/3803/revie...ment-simulator

Een mens moet zich met iets bezig houden als men zich verveelt
                            Last edited by ; 12/10/2010, 17:17.

Comment

• Ik ga Biman Airlines starten, dan kan ik na 2 minuten alweer stoppen wegens failliet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                Ik ga Biman Airlines starten, dan kan ik na 2 minuten alweer stoppen wegens failliet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                                  Voor de mensen die nog wat vertier zoeken, er is op het internet een "online game" waarbij je zelf een luchtvaartmaatschappij moet uitbaten. Het is best wel amusant voor als je je verveelt

Het spel noemt AirwaySim en is te vinden op http://www.airwaysim.com

Een demoversie is gratis, de volledige games zijn betalend (maar tegen een beperkte prijs)...
                                  Ziet er zeer uitgebreid uit, maar als je niet betaalt is het niet echt de moeite vind ik.

Comment

• Emirates (EK) hun honger naar de Airbus A380 is blijkbaar nog niet over... Tim Clark, CEO of EK drukte zijn wens uit om naast de 90 A380's die de luchtvaartmaatschappij besteld heeft nog een bijkomend order van 30 stuks te plaatsen van zodra ze de plaats hebben op de luchthaven...

Het volledige artikel: http://www.reuters.com/article/idUSWEA194920101012

Persoonlijk vind ik dat EK serieus aan het overdrijven is met de A380... 90 A380's is eigenlijk al onwaarschijnlijk veel maar 120 stuks???

Comment

• Moet hier een trip naar Taiwan boeken.

Schiphol zie ik niet meer zitten (treinverbinding is al paar keer rampzalig en veel te traag).

Dus het wordt via Frankfurt op Taipei met China Airlines

of

Brussel - Peking
                                      Peking - Taipei
                                      met Hainan Airlines.

Met China Airlines heb ik al 10 jaar ervaring. Hoe zit het met Hainan?

Bedankt voor de hulp en tips.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                        Moet hier een trip naar Taiwan boeken.

Schiphol zie ik niet meer zitten (treinverbinding is al paar keer rampzalig en veel te traag).

of

Brussel - Peking
                                        Peking - Taipei
                                        met Hainan Airlines.

Met China Airlines heb ik geen ervaring op lange afstand, Hainan wel in Economy. Nieuwe vliegtuigen met uitgebreid entertainment systeem. Zeer vriendelijke service, ze komen vaak rond met drank. Service is wel nog niet zo efficiënt als Europese airlines. Wat voor mij echter een groot nadeel was waren de hoofdsteunen. Die waren precies niet echt op m'n lang gestalte gedesigned. 't Was voor mij dan ook erg moeilijk om te slapen.
                                        Bijkomend nadeel is dat je bij de transfer in Peking, je baggage terug zult moeten afhalen en opnieuw inchecken -> Chinese regulations ...
                                        The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                          Moet hier een trip naar Taiwan boeken.

of

Brussel - Peking
                                          Peking - Taipei
                                          met Hainan Airlines.

Andere mogelijkheden:

Thai Airways Frankfurt - Bangkok - Taipei
                                          Singapore Airlines Frankfurt - Singapore - Taipei
                                          Cathay Pacific Frankfurt - Hong Kong - Taipei
                                          Asiana Frankfurt - Incheon - Taipei

Comment

Working...
                                          X