Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vals voorgelicht door verkoper vooraanstaande BMW dealer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Mijn ervaringen met Van Osch zijn ook niet zuiver. Mijn klacht ligt momenteel ook voor bij invoerder van BMW. De verkopers van de premium select en tweedehands weten maar al te goed wat er met hun wagens gebeurt is maar zijn het vergeten zodra er een klant opduikt en achter de historie vraagt van de wagen
    2014 Bmw 118d Estorill //M
    2000 Bmw 320d
    2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
    2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
    https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
    Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
    http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
    Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wakuwaku Bekijk Berichten
      Je hebt dan geluk gehad met jouw auto en feit is dat de vorige generaties BMW, voor de E90 en E60-61 echt beter van kwaliteit waren.

De feiten liegen er niet om, vrijwel alles wat ik tegenkom kost 1000 euro, neem nu de niveauregeling, 960,=, draadbreueken en nieuwe ontvanger in de spoiler, 1300 euro, en ga zo maar door.

Ik was op de hoogte van de geschiedenis en vergeet niet dat kopen bij de dealer toch wel wat meer zekerheid geeft dan bij een handelaar, in ieder geval kwa garantie. Mij is het support systeem uitgelegd en dat was goed voor mij. Echter dat de dealer dan besluit om de support niet aan te melden bij BMW daar kan ik niets aan doen, ik mag toch wel een beetje vertrouwen hebben in een dealer.

Maar je moet toch toegeven dat op basis van jouw ervaring je niet zomaar een volledig merk kan afscrhijven.

Plus heb je bij 2dehands modellen zoals 318D, 320D, 520D, 525D, 530D altijd een veel hoger risico op problemen. Aangezien dit meestal bedrijfswagens zijn geweest en daar wordt jammer genoeg niet echt met veel zorg mee omgegaan. (geen regelmatig onderhoud, motor & bak niet respecteren, geen controle van olie tussen de intervallen en etc... ) Ex-firmawagens = hoger RISICO!
      U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
        Maar je moet toch toegeven dat op basis van jouw ervaring je niet zomaar een volledig merk kan afscrhijven.

Plus heb je bij 2dehands modellen zoals 318D, 320D, 520D, 525D, 530D altijd een veel hoger risico op problemen. Aangezien dit meestal bedrijfswagens zijn geweest en daar wordt jammer genoeg niet echt met veel zorg mee omgegaan. (geen regelmatig onderhoud, motor & bak niet respecteren, geen controle van olie tussen de intervallen en etc... ) Ex-firmawagens = hoger RISICO!
        ik heb ook 4j en 120000km een e46 (320ci,echt full option) gehad en 0% problemen
        in deze modellen zit veel minder electronica als in de nieuwere generaties.
        bij mij was mn 535d perfect tot over 2 maand,mn pano dak kapot(is idd niks van te krijgen,er moet altijd een nieuw in)
        dan 2 computers 3 weken erachter,en nu is mn navigatie computer stuk(gaat hij maandag voor binnen, dus tot nu toe op 2 maand bijna 4000 euro kosten(er was wel een oilservice bij) + de kosten van maandag dan nog...
        en de mijne is geen firma auto...
        Last edited by Davy_; 05/09/2010, 20:16.
        2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Onder elk merk heb je maandagmorgen wagens of wagens die afgeragd zijn in het verleden, zowel bij bmw, audi, mercedes... Als zo'n exemplaar dan nog gecombineerd wordt met een dealer die er zich kennelijk niet te veel van aantrekt dan is men al snel het vertrouwen in het merk kwijt.

Zeggen echter dat bmw brol is omdat JIJ er slecht ervaringen mee hebt lijkt me echter een brug te ver. Je kan er donder op zeggen dat er overal mensen zijn die met een ander merk, eender welk, ervaring hebben als jij nu met bmw. Het is een jammere zaak, en het heel begrijpelijk dat jij geen bmw meer moet.

De E90 318d lease hier thuis heeft het wel altijd goed gedaan, één keer is het stuurslot vervangen omdat dat soms een error gaf. Nu zit die auto aan 120.000 km en er zijn nog altijd geen noemenswaardige problemen opgedoken. De 520d E60 van november 2009 heeft momenteel 25.000 km en daar is ook nog niets aan voorgevallen.

Comment

Ik ben van mening dat een firmawagen juist beter onderhouden is, ik heb zelf 15 jaar firma wagens gereden en die gingen altijd netjes op onderhoud omdat het me toch niets kostte.

Prive wagens zijn misschien netter bereden maar hebben vaak korte stukjes gereden, soms komt het onderhoud financieel even niet uit dus word het uitgesteld of helemaal niet gedaan.

Ik schrijf het merk niet af maar vind het wel een prutsmerk dat verdomd goed rijdt. Van een "premium" merk mag je toch verwachten dat de zaakjes op orde zijn.

De verkoper kende de auto, al het onderhoud is gedaan bij Van Osch, het was een nette berijder, ik kon dat ook wel zien aan de staat van de auto toen ik een testrit maakte.

De wagen is ook optisch in nieuwstaat afgeleverd echter technisch zaten er wel wat mankementen aan, deels is het opgelost maar nu de garantie bijna ten einde loopt geeft van Osch niet thuis. Voor mij dus een reden om een advocaat in handen te nemen die ik alles tot op de laatste draad laat uitzoeken.

Ik ben van plan om de wagen nog lang te blijven rijden, er is nu al veel aan verspijkerd, ik hoop dat ik gespaard ga blijven van problemen met de computer en het dak.

Comment

Ik wens u het allerbeste toe met uw wagen. Maar ik heb met bedrijswagens toch al veel "toeren" weten gebeuren.
              U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Ik ben van mening dat een firmawagen juist beter onderhouden is, ik heb zelf 15 jaar firma wagens gereden en die gingen altijd netjes op onderhoud omdat het me toch niets kostte.

Prive wagens zijn misschien netter bereden maar hebben vaak korte stukjes gereden, soms komt het onderhoud financieel even niet uit dus word het uitgesteld of helemaal niet gedaan.

Ik schrijf het merk niet af maar vind het wel een prutsmerk dat verdomd goed rijdt. Van een "premium" merk mag je toch verwachten dat de zaakjes op orde zijn.

De verkoper kende de auto, al het onderhoud is gedaan bij Van Osch, het was een nette berijder, ik kon dat ook wel zien aan de staat van de auto toen ik een testrit maakte.

De wagen is ook optisch in nieuwstaat afgeleverd echter technisch zaten er wel wat mankementen aan, deels is het opgelost maar nu de garantie bijna ten einde loopt geeft van Osch niet thuis. Voor mij dus een reden om een advocaat in handen te nemen die ik alles tot op de laatste draad laat uitzoeken.

Ik ben van plan om de wagen nog lang te blijven rijden, er is nu al veel aan verspijkerd, ik hoop dat ik gespaard ga blijven van problemen met de computer en het dak.
                Als elke persoon die problemen heeft met zijn auto een rechtzaak moet beginnen amai dan tzal druk zijn op de rechtbank.

Ge hebt gewoon pech met uw auto.
                Mijn broer heeft paar maand geleden een X5 gekocht ook al veel problemen mee gehad. Daarvoor had hij een E36 en E39, daar heeft die nooit problemen mee gehad. en zijn volgende wordt sowiso ook een bmw. die pech moet je er maar bijnemen
                BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  Als elke persoon die problemen heeft met zijn auto een rechtzaak moet beginnen amai dan tzal druk zijn op de rechtbank.

Mijn broer heeft paar maand geleden een X5 gekocht ook al veel problemen mee gehad. Daarvoor had hij een E36 en E39, daar heeft die nooit problemen mee gehad. en zijn volgende wordt sowiso ook een bmw. die pech moet je er maar bijnemen
                  Dan is het maar druk op de rechtbank, ik heb inderdaad pech met deze wagen en van Osch heeft nu pech dat ze mij deze verkocht hebben want ik laat het er dus niet bij zitten.

Ik vind de pech eigenlijk nog niet het ergste, de manier van het afhandelen van garantie gevallen dat vind ik veel erger. Je moet bij BMW gewoon nieuw kopen dan word je misschien wel behandeld als een goede klant.

Comment

Voor het open dak is er, als je ook airco hebt, toch geen probleem ? Ik heb mijn dak gewoon met siliconen dichtgespoten, is nu waterdicht en als het warm is heb ik de airco. Zou nooit een open dak gewild hebben maar het zat automatisch bij het uitrustingspakket.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                      Voor het open dak is er, als je ook airco hebt, toch geen probleem ? Ik heb mijn dak gewoon met siliconen dichtgespoten, is nu waterdicht en als het warm is heb ik de airco. Zou nooit een open dak gewild hebben maar het zat automatisch bij het uitrustingspakket.
                      lol
                      op zo n dure auto moet dat in orde zijn vind k.
                      ook voor als k hem zou wegdoen moet hij 100% in orde zijn.
                      2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davyke78 Bekijk Berichten
                        lol
                        op zo n dure auto moet dat in orde zijn vind k.
                        ook voor als k hem zou wegdoen moet hij 100% in orde zijn.
                        Zeker ja, dat ding van mij heeft iets van 80k gekost,dan mag het dak wel werken.

Comment

Zeker ja, dat ding van mij heeft iets van 80k gekost,dan mag het dak wel werken.
                          Dat is toch de nieuwprijs hoop ik?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Dat de persoon in kwestie pech heeft doet eigenlijk niets ter zake. Feit is dat die pech onder garantie dient herstelt te worden en daar wringt het schoentje blijkbaar. Waarom zou je dan nog een 2de hands bij een dealer gaan halen. Je betaalt die altijd te duur maar je gaat er wel vanuit dat ze enkel de zuivere wagens verkopen en mocht er dan toch iets kapot gaan dat het zonder morren onder garantie opgelost wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                              Dat de persoon in kwestie pech heeft doet eigenlijk niets ter zake. Feit is dat die pech onder garantie dient herstelt te worden en daar wringt het schoentje blijkbaar. Waarom zou je dan nog een 2de hands bij een dealer gaan halen. Je betaalt die altijd te duur maar je gaat er wel vanuit dat ze enkel de zuivere wagens verkopen en mocht er dan toch iets kapot gaan dat het zonder morren onder garantie opgelost wordt.
                              Kijk dat is is nu juist wat ik probeer te vertellen, dat vind ik dus ook, ik ben naar en dealer gegaan vanwege de betrouwbaarheid en garantie.

Dat was inderdaad de nieuwprijs, hij zit bomvol opties.

Comment

Je koopt een kar met 167000 km, en je klaagt dat hij niet zonder gebreken is? Heeft niets met BMW te maken.

De dealer doet moeilijk over de uitvoering en definitie van de garantie? Heeft alles met de dealer te maken.

For the record, de service die ik bij m'n BMW dealer krijg, is nog hoger dan bij m'n Audi dealer, waar ik al heel tevreden van was. Betekent dit dat BMW een beter merk is dan Audi? Nope.

Comment

Ik wens u het allerbeste toe met uw wagen. Maar ik heb met bedrijswagens toch al veel "toeren" weten gebeuren.
                                  Idd.

Ze gaan altijd op onderhoud, maar daar is het dan ook mee gezegd.

Een praktijkvoorbeeld:
                                  "mijn olielampje brandt, maarja, ik ga daar nu ni speciaal voor naar de garage rijden zenne, ik moet binnen 3 weken toch binnen op onderhoud" (en ondertussen elke dag 150km met die auto rijden, aan vrij hoog tempo)

Comment

Werkt die bewuste verkoper daar nu nog of niet?
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                      Kan ook anders he: 'Ik gooi 'm binnen voor het minste, want het kost me toch niks'
                                      Fout.

Want dan moeten ze de "moeite" doen om naar de garage te rijden, en daar eventueel te wachten enzovoort enzovoort.

Luiheid primeert nog altijd op het feit dat het gratis is, en waarom zou je voor het minste naar de garage lopen als het toch je auto niet is? Zeker niet als je op het einde van je lease zit en je binnen 6 maand toch een nieuwe krijgt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        Een praktijkvoorbeeld:
                                        "mijn olielampje brandt, maarja, ik ga daar nu ni speciaal voor naar de garage rijden zenne, ik moet binnen 3 weken toch binnen op onderhoud" (en ondertussen elke dag 150km met die auto rijden, aan vrij hoog tempo)
                                        Ik ken mensen die ook zo redeneren met hun privé auto.
                                        AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                          Werkt die bewuste verkoper daar nu nog of niet?
                                          Die werkt er nog ja, echter hij heeft zich wel verontschuldigd dat het gebeurd is, dit heb ik ook ergens hier gepost, Van Osch zou de garantie verder behandelen alszijnde BMW support garantie.

Er zijn dus ook wel wat dingen vervangen onder garantie, oa een injector, de draadbreuk en een trillingsdemper.

Ik heb net de linker draagarm laten vervangen vanwege het enorme gekraak, het is nu een verademing om in de wagen te rijden, geen herrie meer aan mijn kop. Hier verlang ik geen garantie op, dit is duidelijk een slijtage onderdeel. Daar doe ik niet moeilijk over.

Waar ik wel moeilijk over doe is het feit dat ik totaal geen reactie heb gekregen op mijn mail waarin ik gewoon vraag wat Van Osch gaat doen met de nu nog bestaande problemen, oa het motorstoringslampje dat al sinds dag1 soms gaat branden, speling in de stuurkolom dat er al inzit sinds dag 1, het rare schakelgedrag van de automaat, het schudden van de auto als ik lage toeren rustig rij en de 16 foutmeldingen van het nieuwe roetfilter, destijds door van Osch geplaatst..

De auto was geen leaseauto in de zin zoals we die meestal tegenkomen, echter hij is van iemand geweest die hem op personal lease had voor zijn eigen bedrijfje, het was zelfs zo dat deze man zelf de auto wilde overnemen als ik de bewuste prijs niet had willen geven, dan had hij hem voor zijn dochter gekocht omdat de auto zo goed was.

Ik kon destijds kiezen tussen 2 wagens die ik interessant vond, 1 particulier en 1 via BMW. ik heb voor de "safe" way gekozen en bij de dealer gekocht.

Comment

Working...
                                          X