Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Praktisch Examen Rijbewijs.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Praktisch Examen Rijbewijs.

Na enkele discussies met andere mensen, die allemaal een andere mening hebben, heb ik besloten het hier nog eens na te vragen.

Hoe zit dat nu juist?

- mag je het examen afleggen met een tweezitter ?
    - mag je het examen afleggen met een 3-deurs?

Start van de discussie: de dochter van een kennis van mijn moeder, ging haar examen afleggen. Haar moeder wou er bij zijn dus nam vooraan plaats, de examinator achteraan. Het ging om een Golf 5-deurs.
    Ze mocht echter het examen niet afleggen, omdat één van de achterste deuren klemde, en dus niet kon geopend worden.
    De examinator zei dat het hierdoor onmogelijk was voor hem om tijdig uit te kunnen stappen. Het ging om een redelijk recente regel naar het schijnt.

Maar mij zou het sterk verwonderen...
    Dus hoe zit dit juist?
    Wie kan hier duidelijkheid over scheppen?

Discuss!

Met een 2-zitter kan je geen examen afleggen, wel met een 3-deurs met een achterbank.

Maar bij een 5-deurs moeten ALLE deuren zonder problemen open en toe kunnen. Dat was zo al in maart 2008; toen had ik normaal mijn praktisch examen maar enkele dag daarvoor had ik een ongeval met enkele jongeren zonder rijbewijs. Ik kreeg toen ook te horen dat ik mijn examen niet kon afleggen aangezien er problemen waren met een klemmende deur.

Comment

Ik heb mijn examen met een 3 deur gedaan
      De examinator ging gewoon vooraan zitten omdat hij het niet zag zitten vanachter in mijn 1 te kruipen

Comment

Ik was het ook van plan met een 5-deurs af te leggen, waarvan 1 deur klem zit, door een klein ongelukske, maar dat mag blijkbaar dus niet. Moet ik dan daarvoor speciaal die deur laten herstellen? Het gaat om een Berlingo, dus zijn we niet echt van plan er veel kosten aan te besteden.

Comment

Bij mij was het met mijne Golf II . ook een een 3 deurs. De examinator was wa groot en zag het niet zitten om vanachter te gaan zitten, dus is ons vader naar vanachter gevlogen
          Benzine
          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
          Diesel
          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Ok dus de examinator mag vooraan komen zitten, maar een tweezitter mag niet?
            Kut.

Comment

Mijn broer heeft zijn rij examen x tijd geleden ook afgelegd met mijn corsamobiel 3d. En de examinator is achteraan gaan zitten
              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                Ok dus de examinator mag vooraan komen zitten, maar een tweezitter mag niet?
                Kut.
                Tweezitter gaat niet, want er moet altijd een begeleider of begeleidend persoon meerijden. 3 zitplaatsen zijn het minimum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Tweezitter gaat niet, want er moet altijd een begeleider of begeleidend persoon meerijden. 3 zitplaatsen zijn het minimum.
                  rijexamen gaan afleggen met mclaren f1, is een 3 zit

Comment

Heb ook een vraagje over praktisch rijexamen: mag dat met parkeerhulpmiddelen? (sensors, camera)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomaat Bekijk Berichten
                      Heb ook een vraagje over praktisch rijexamen: mag dat met parkeerhulpmiddelen? (sensors, camera)
                      Enkel indien de wagen hier standaard mee uitgerust is (dus niet achteraf geplaatst). Meen ik gelezen te hebben.

Comment

Als deze standaard op de wagen zitten, normaal wel.

Aftermarket spul mag niet
                        Honda Civic Type R EP3 - 200pk
                        Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
                        Honda Civic Type R EP3 - 250pk
                        Honda Del Sol - 120pk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                          Enkel indien de wagen hier standaard mee uitgerust is (dus niet achteraf geplaatst). Meen ik gelezen te hebben.
                          Oorspronkelijk geplaatst door VRX Bekijk Berichten
                          Als deze standaard op de wagen zitten, normaal wel.

Aftermarket spul mag niet
                          thx! me like!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomaat Bekijk Berichten
                            thx! me like!
                            me not like, want wil zeggen dat je niet zeker bent van je stuk.

Je zou even vlot moeten kunnen parkeren zonder al die hulpmiddelen, vraag mij meer en meer af wat ze tegenwoordig afleveren van de rijscholen.

Je wagen leren kennen, absolute prioriteit, wil ook zeggen, dat je de afmetingen correct kunt inschatten. Maar ja, soms zie ik ook andere 30-tigers die kost wat kost hun auto in een te kleine parkeerplaats willen krijgen. (Onlangs gezien centrum Brussel: Passat, elke keer reed die tegen de voor-en achterligger aan).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                              me not like, want wil zeggen dat je niet zeker bent van je stuk.

Je zou even vlot moeten kunnen parkeren zonder al die hulpmiddelen, vraag mij meer en meer af wat ze tegenwoordig afleveren van de rijscholen.

Je wagen leren kennen, absolute prioriteit, wil ook zeggen, dat je de afmetingen correct kunt inschatten. Maar ja, soms zie ik ook andere 30-tigers die kost wat kost hun auto in een te kleine parkeerplaats willen krijgen. (Onlangs gezien centrum Brussel: Passat, elke keer reed die tegen de voor-en achterligger aan).
                              Akkoord, maar als het op je wagen zit kan je 't evengoed gebruiken.

Ik heb ook zonder al die zaken leren parkeren en heb er de vruchten al van mogen dragen!

Comment

Working...
                              X