Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ex lease auto kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ex lease auto kopen?

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede jonge 2de hands auto. De prijzen liggen toch redelijk hoog, meer dat wat ik er eigenlijk voor over hebt. Maar ik heb natuurlijk ook de mogelijkheid om een ex lease auto te kopen. Maar is dit wel zo verstandig? Heb ik dan niet snel een miskoop, en ook geen garantie? Op http://www.leaseautokopen.net staat redelijk wat informatie over het wel of niet kopen, maar ik twijfel wel nog. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb, jaren geleden, voor een bedrijf gewerkt dat B2B leasewagens verkocht (buyback's).

En er is eigenlijk geen verschil met een andere auto kopen: altijd kijken naar hoe onderhouden is. Sommige mensen zorgen goed voor een leasewagen, andere gebruiken hem om open potten verf te vervoeren.

Je kan best wel deals doen, maar je moet minstens even goed controleren als bij een andere tweedehands wagen.

Comment

Idd. De verhalen lopen uiteen van:
      "ik steek die kar voor het minste binnen want de leasing betaalt"

tot

"ochja, da olielampke brandt nog maar 3 weken, maar ik heb echt nog gene tijd/goesting gehad om naar de garage te gaan"

Comment

Mijn eerste auto zo gekocht, een Golf IV Variant. Ik heb er € 2 600 voor betaalt, 3maand nadien versnellingsbak kapot, verkocht voor € 3 150 zonder te herstellen voor export.

Ik had niet echt geluk met welke wagen ik gekocht had, alle onderhouden tot 200k km gekregen behalve versnellingsbak olie en ditributieriem op 180k km. Distributieriem zelf vervangen en die olie wist ik niet.

Comment

Ik weet niet naar welk type wagen ge zoekt, maar momenteel zijn de 2dehandsprijzen historisch laag. Als ze nu al te duur zijn zou ik ff doorsparen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            Idd. De verhalen lopen uiteen van:
            "ik steek die kar voor het minste binnen want de leasing betaalt"

tot

"ochja, da olielampke brandt nog maar 3 weken, maar ik heb echt nog gene tijd/goesting gehad om naar de garage te gaan"
            so true
            2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
            2009 Porsche Carrera 4S

Comment

iedereen heeft rond zich vrienden, kennissen en familileden die leasewagens gebruiken
              een overname van een ex-lease langs deze weg houdt minder risiko in, je kent dan minstens de vorige gebruiker en zijn gedrag met de wagen + de ware historiek van de auto
              voor mijn ex-lease wagens waren er een jaar op voorhand spontane kandidaten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                Ik heb, jaren geleden, voor een bedrijf gewerkt dat B2B leasewagens verkocht (buyback's).

En er is eigenlijk geen verschil met een andere auto kopen: altijd kijken naar hoe onderhouden is. Sommige mensen zorgen goed voor een leasewagen, andere gebruiken hem om open potten verf te vervoeren.

Je kan best wel deals doen, maar je moet minstens even goed controleren als bij een andere tweedehands wagen.
                ik heb al twee wagens gehad die in bedrijfssfeer gebruikt werden (dus leasing of niet maakt niet uit, 't waren ex-firmawagens).
                Ik heb wel het voordeel dat de garage weet dat ik niet bang ben van hogere km-standen, en dat zij er voor mij steeds een willen verkopen waarvan ze weten dat er niet gek mee gedaan is.
                Op deze manier heeft een ex-firmawagen alleen maar voordelen: is perfect onderhouden geweest, en heeft op korte tijd redelijk wat km's (dus minder slijtige km's dan wanneer allemaal korte - koude - afstanden).

Zo heb ik m'n wagen op bijna 3-jarige leeftijd gekocht voor 16000 euro, met 150 000 km. Dankzij de km-stand relatief goedkoop, zeker als je ziet hoe compleet hij uitgerust was.
                Als ik die nu, op zijn 8-jarige leeftijd met 260 000 km (in 't begin een 10 000 / j, nu heel wat meer) zou verkopen, krijg ik er nog een 7 000 euro van ongeveer.
                Een dikke 4j voor ong 1800 euro per jaar is toch niet zo overdreven duur. Ik ken er die meer verliezen.
                Last edited by Bompa; 11/12/2009, 12:37.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                  Een dikke 4j voor ong 1800 euro per jaar is toch niet zo overdreven duur. Ik ken er die meer verliezen.
                  Ik zou zelfs al durven zeggen 'spotgoedkoop'...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door great5 Bekijk Berichten
                    Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede jonge 2de hands auto. De prijzen liggen toch redelijk hoog, meer dat wat ik er eigenlijk voor over hebt. Maar ik heb natuurlijk ook de mogelijkheid om een ex lease auto te kopen. Maar is dit wel zo verstandig? Heb ik dan niet snel een miskoop, en ook geen garantie? Op http://www.leaseautokopen.net staat redelijk wat informatie over het wel of niet kopen, maar ik twijfel wel nog. Heeft iemand hier ervaring mee?
                    Als je een occasiewagen vandaag te duur vindt is er een probleem met je budget of met je eisen. Nooit tevoren waren 2dehands wagens goedkoper dan vandaag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rames
                      dat dacht ik ook ja
                      heb je dan niet vanaf een bepaald aantal km's middelgrote kosten?
                      ik denk dat aan natuurlijke slijtage...

als je een auto koopt voor 15k, en je blijkt achteraf nog eens 5k (incl werkuren) te moeten uitgeven om hem terug goed te zetten voel je je wel flink genaaid...
                      oordeel zelf: (buiten onderhoud en normale onderhoudskosten, volgende zaken die ik ook als slijtage bekijk)
                      1x aircocompressor (op 220 000 km dacht ik)
                      1x 2 veerpoten vooraan
                      recent 2 handremschoenen

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Ik heb zopas een Audi A6 avant exlease gekocht met jawel 77000 km aan bord ,als ge de wagen ziet je zou het niet geloven ,t'is van een directeur van KBC geweest en de auto is heel goed onderhouden geweest ,carpass en onderhoudsboek erbij + kleine onderhoud + goedkeuring, alles tip top in orde voor de verkoop ,ik rijd nu al 1 week ermee en moet zeggen ''KLASSE''

Comment

Je kan er buitenkansjes tussen vinden, maar er zitten ook serieus afgebrakte bakken tussen. Sommige leasing's geven wel garantie op hun eindecontractwagens maar vereisen dat je de reparaties zelf voorschiet en dan kan het maanden duren eer dat je je geld terugziet.
                          A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rames
                            dat zegt me echt niets
                            wat moet ik me daarbij voorstellen in euro?
                            1x aircocompressor: 600 euro
                            1x 2 veerpoten vooraan 350 euro
                            recent 2 handremschoenen 90 euro

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Enkele familieleden en kenissen van mij hebben al bij KBC autolease enkele wagens gekocht en dat is steeds goed verlopen. Mijn neef heeft nu wel een C-max waar al 2 keer grote kosten aan geweest zijn (injectorproblemen) maar dat is steeds correct opgelost geweest. Voor kleine dingen zoals een alternator belt de garage gewoon even naar KBC voor goedkeuring, eigenlijk net zoals tijdens de leasing. In principe verkoopt een leasingmaatschappij als tweedehandsverkoper, dus met garantie, enkel de wagens waarvan zij zien dat ze goed onderhouden zijn en niet misbruikt.

Aangezien al de andere wagens waarvan ze opmerken dat er overdreven slijtage van banden en remmen is of een overdreven olieverbruik of een hoog verbruik, die gaan naar handelaren. Die handelaren zullen niet snel zeggen dat ze een ex-leasing wagen verkopen

Bij KBC kregen wij steeds een uitdraai mee van de historiek van het voertuig, waarop we zagen hoeveel het gemiddeld verbruik was tijdens de leasing, wat er tijdens onderhoudsbeurten gebeurd was, ... . Dat zal je niet snel krijgen bij een tweedehandsverkoper

Ik zal sneller een ex-leasing met historiek kopen dan dat ik een wagen zal kopen bij een handelaar langs de baan.
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

dat laatste moet je sowieso nooit doen.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                  dat laatste moet je sowieso nooit doen.
                                  Wie koopt dan al die hun auto's vraag ik me af.

Comment

de mensen die komen klagen dat je nooit een occasie moet kopen, altijd miserie mee. Maar ja, ze weigeren net iets meer te betalen bij een dealer. En als ze bij een dealer kopen, kopen ze een Peugeot bij een Toyota-dealer. Die dat moest overnemen en niet kwijt raakte.

En zo zijn er veeeeeeeeel ....

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

als ge de wagen ziet je zou het niet geloven ,t'is van een directeur van KBC geweest en de auto is heel goed onderhouden geweest ,

Comment

Niet slecht als eerste post.

Comment

Working...
                                        X