Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede jonge 2de hands auto. De prijzen liggen toch redelijk hoog, meer dat wat ik er eigenlijk voor over hebt. Maar ik heb natuurlijk ook de mogelijkheid om een ex lease auto te kopen. Maar is dit wel zo verstandig? Heb ik dan niet snel een miskoop, en ook geen garantie? Op http://www.leaseautokopen.net staat redelijk wat informatie over het wel of niet kopen, maar ik twijfel wel nog. Heeft iemand hier ervaring mee?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ex lease auto kopen?
Collapse
X
-
Ik heb, jaren geleden, voor een bedrijf gewerkt dat B2B leasewagens verkocht (buyback's).
En er is eigenlijk geen verschil met een andere auto kopen: altijd kijken naar hoe onderhouden is. Sommige mensen zorgen goed voor een leasewagen, andere gebruiken hem om open potten verf te vervoeren.
Je kan best wel deals doen, maar je moet minstens even goed controleren als bij een andere tweedehands wagen.
-
Mijn eerste auto zo gekocht, een Golf IV Variant. Ik heb er € 2 600 voor betaalt, 3maand nadien versnellingsbak kapot, verkocht voor € 3 150 zonder te herstellen voor export.
Ik had niet echt geluk met welke wagen ik gekocht had, alle onderhouden tot 200k km gekregen behalve versnellingsbak olie en ditributieriem op 180k km. Distributieriem zelf vervangen en die olie wist ik niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenIdd. De verhalen lopen uiteen van:
"ik steek die kar voor het minste binnen want de leasing betaalt"
tot
"ochja, da olielampke brandt nog maar 3 weken, maar ik heb echt nog gene tijd/goesting gehad om naar de garage te gaan"so true
Comment
-
iedereen heeft rond zich vrienden, kennissen en familileden die leasewagens gebruiken
een overname van een ex-lease langs deze weg houdt minder risiko in, je kent dan minstens de vorige gebruiker en zijn gedrag met de wagen + de ware historiek van de auto
voor mijn ex-lease wagens waren er een jaar op voorhand spontane kandidaten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk BerichtenIk heb, jaren geleden, voor een bedrijf gewerkt dat B2B leasewagens verkocht (buyback's).
En er is eigenlijk geen verschil met een andere auto kopen: altijd kijken naar hoe onderhouden is. Sommige mensen zorgen goed voor een leasewagen, andere gebruiken hem om open potten verf te vervoeren.
Je kan best wel deals doen, maar je moet minstens even goed controleren als bij een andere tweedehands wagen.
Ik heb wel het voordeel dat de garage weet dat ik niet bang ben van hogere km-standen, en dat zij er voor mij steeds een willen verkopen waarvan ze weten dat er niet gek mee gedaan is.
Op deze manier heeft een ex-firmawagen alleen maar voordelen: is perfect onderhouden geweest, en heeft op korte tijd redelijk wat km's (dus minder slijtige km's dan wanneer allemaal korte - koude - afstanden).
Zo heb ik m'n wagen op bijna 3-jarige leeftijd gekocht voor 16000 euro, met 150 000 km. Dankzij de km-stand relatief goedkoop, zeker als je ziet hoe compleet hij uitgerust was.
Als ik die nu, op zijn 8-jarige leeftijd met 260 000 km (in 't begin een 10 000 / j, nu heel wat meer) zou verkopen, krijg ik er nog een 7 000 euro van ongeveer.
Een dikke 4j voor ong 1800 euro per jaar is toch niet zo overdreven duur. Ik ken er die meer verliezen.Last edited by Bompa; 11/12/2009, 12:37.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenEen dikke 4j voor ong 1800 euro per jaar is toch niet zo overdreven duur. Ik ken er die meer verliezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door great5 Bekijk BerichtenIk ben al een tijdje op zoek naar een goede jonge 2de hands auto. De prijzen liggen toch redelijk hoog, meer dat wat ik er eigenlijk voor over hebt. Maar ik heb natuurlijk ook de mogelijkheid om een ex lease auto te kopen. Maar is dit wel zo verstandig? Heb ik dan niet snel een miskoop, en ook geen garantie? Op http://www.leaseautokopen.net staat redelijk wat informatie over het wel of niet kopen, maar ik twijfel wel nog. Heeft iemand hier ervaring mee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ramesdat dacht ik ook ja
heb je dan niet vanaf een bepaald aantal km's middelgrote kosten?
ik denk dat aan natuurlijke slijtage...
als je een auto koopt voor 15k, en je blijkt achteraf nog eens 5k (incl werkuren) te moeten uitgeven om hem terug goed te zetten voel je je wel flink genaaid...
1x aircocompressor (op 220 000 km dacht ik)
1x 2 veerpoten vooraan
recent 2 handremschoenen__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Ik heb zopas een Audi A6 avant exlease gekocht met jawel 77000 km aan bord ,als ge de wagen ziet je zou het niet geloven ,t'is van een directeur van KBC geweest en de auto is heel goed onderhouden geweest ,carpass en onderhoudsboek erbij + kleine onderhoud + goedkeuring, alles tip top in orde voor de verkoop ,ik rijd nu al 1 week ermee en moet zeggen ''KLASSE''
Comment
-
Je kan er buitenkansjes tussen vinden, maar er zitten ook serieus afgebrakte bakken tussen. Sommige leasing's geven wel garantie op hun eindecontractwagens maar vereisen dat je de reparaties zelf voorschiet en dan kan het maanden duren eer dat je je geld terugziet.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ramesdat zegt me echt niets
wat moet ik me daarbij voorstellen in euro?
1x 2 veerpoten vooraan 350 euro
recent 2 handremschoenen 90 euro__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Enkele familieleden en kenissen van mij hebben al bij KBC autolease enkele wagens gekocht en dat is steeds goed verlopen. Mijn neef heeft nu wel een C-max waar al 2 keer grote kosten aan geweest zijn (injectorproblemen) maar dat is steeds correct opgelost geweest. Voor kleine dingen zoals een alternator belt de garage gewoon even naar KBC voor goedkeuring, eigenlijk net zoals tijdens de leasing. In principe verkoopt een leasingmaatschappij als tweedehandsverkoper, dus met garantie, enkel de wagens waarvan zij zien dat ze goed onderhouden zijn en niet misbruikt.
Aangezien al de andere wagens waarvan ze opmerken dat er overdreven slijtage van banden en remmen is of een overdreven olieverbruik of een hoog verbruik, die gaan naar handelaren. Die handelaren zullen niet snel zeggen dat ze een ex-leasing wagen verkopen
Bij KBC kregen wij steeds een uitdraai mee van de historiek van het voertuig, waarop we zagen hoeveel het gemiddeld verbruik was tijdens de leasing, wat er tijdens onderhoudsbeurten gebeurd was, ... . Dat zal je niet snel krijgen bij een tweedehandsverkoper
Ik zal sneller een ex-leasing met historiek kopen dan dat ik een wagen zal kopen bij een handelaar langs de baan.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtendat laatste moet je sowieso nooit doen.
Comment
-
de mensen die komen klagen dat je nooit een occasie moet kopen, altijd miserie mee. Maar ja, ze weigeren net iets meer te betalen bij een dealer. En als ze bij een dealer kopen, kopen ze een Peugeot bij een Toyota-dealer. Die dat moest overnemen en niet kwijt raakte.
En zo zijn er veeeeeeeeel ....__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
Comment