Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stockpromoties VS saloncondities

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• stockpromoties VS saloncondities

Beste autofreaks,

Ik ben van plan om op korte termijn een auto aan te schaffen, en als ik de websites van de automerken afschuim valt het mij op dat sommigen nu volop aan stockpromoties en -acties doen. Bvb bij Opel, Peugeot, Renault heb ik dit gezien. En uiteraard gelden deze promoties slechts tot 31/12/2009....
    De strategie hierachter is dus duidelijk: veel mensen wachten tot het salon (met bijhorende saloncondities) om een auto te kopen en men wil dit tegengaan door nu al klanten te lokken met stevige kortingen om zo hun stock-overschot kwijt te geraken.

Nu vraag ik mij af: zijn die stockpromoties echt interessant, of wachten we toch beter tot de saloncondities waar men pas echt het grote geschut (qua kortingen) zal bovenhalen?
    Wat is jullie mening? Shoot!

Oorspronkelijk geplaatst door SnelleEddy Bekijk Berichten
    Beste autofreaks,

Ik ben van plan om op korte termijn een auto aan te schaffen, en als ik de websites van de automerken afschuim valt het mij op dat sommigen nu volop aan stockpromoties en -acties doen. Bvb bij Opel, Peugeot, Renault heb ik dit gezien. En uiteraard gelden deze promoties slechts tot 31/12/2009....
    De strategie hierachter is dus duidelijk: veel mensen wachten tot het salon (met bijhorende saloncondities) om een auto te kopen en men wil dit tegengaan door nu al klanten te lokken met stevige kortingen om zo hun stock-overschot kwijt te geraken.

Nu vraag ik mij af: zijn die stockpromoties echt interessant, of wachten we toch beter tot de saloncondities waar men pas echt het grote geschut (qua kortingen) zal bovenhalen?
    Wat is jullie mening? Shoot!
    Er zijn behoorlijk wat afspraken tussen dealers en importeurs en tussen importeurs en fabrikanten m.b.t. afname quota. Als de importeurs of dealers die quota niet halen heeft dat gevolgen voor de condities waartegen ze in de toekomst auto's en/of diensten af kunnen nemen van de importeur/fabrikant.

Kortom, einde van het jaar zaken doen met een dealer/importeur die zijn quota nog moet halen is vaak uiterst interessant.
    Komt bij, als ze al 21% korting geven op een hele modelreeks dan moet je niet verwachten dat het tijdens autosalon nóg beter zal zijn.

Enkel op de nieuwste modellen (waarop nu geen akties zijn) mag je iets extra's verwachten tijdens t salon

Comment

Een stockauto is vaak interessanter om te kopen als je niet persé de nieuwste uitvoering wil hebben. Vaak is het een model dat in de weg staat van de dealer waardoor de auto aan een dumpingprijs wegmag. Dit kan verschillende redenen hebben: de auto staat al erg lang in de showroom, is al lang betaald... OF er komt een kleine wijziging (andere uitvoering, andere kleur, facelift...) in het model voor 2010.... OF het is een modeljaar 2008 of 2009 zonder kms... OF een zogezegd verkochte auto zonder kms om de verkoopcijfers op te krikken (opletten dat de garantie dan al niet loopt natuurlijk)
      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Veelal is het interessanter om in december een auto te kopen dan op het autosalon. Alleen gelooft de gem. koper dat niet.

Comment

Stockkortingen zijn er vanwege de slechtere economische periodes in grotere en straffere mate gekomen de afgelopen tijd, daar gaan saloncondities mijns inzien niet aan kunnen tippen.
          Saloncondities worden door de meeste merken trouwens stiekem in de maand december reeds van stal gehaald (lees: de condities die nu in december worden toegepast zullen voor januari ongewijzigd blijven)

Comment

Mijn ouders hebben vandaag een nieuwe toyota gekocht, en die kortingen... Ongezien, dat heb je niet tijdens het autosalon... Dus zal wel bij elk merk zo zijn zeker in december?

Comment

Hoeveel %?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Hoeveel %?
                Ruw ongeveer 14%, is geen precieze berekening... Ik ga geen bedragen noemen, maar tiz echt de moeite.

Comment

Goh, ik zou ook eens voor een tweedehands kijken als ik jou was.
                  Een voorbeeld: http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=167709223

Comment

Waar komt gij mee aan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                      Waar komt gij mee aan?
                      Die lijkt me wel te passen bij de topicopener.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Thomaso Bekijk Berichten
                        Die lijkt me wel te passen bij de topicopener.

Toen ik de foto zag, en de topicstarter zijn naam bekeek kon ik niet anders doen dan je gelijk geven hehehe

Comment

We schrijven momenteel over dit onderwerp op onze blog. Kom er alles te weten over 'Kies de juiste autofinanciering' of andere onderwerpen zoals 'Saloncondities en autokorting maximaliseren'.

Je kan ook altijd op de blogs reageren indien je meer deskundige uitleg wil!

Comment

voor de geïnteresseerden, cardoen heeft ook weer een actie op poten gezet

bij aankoop van 1 wagen krijg je een cheque twv 40% van de waarde voor de aankoop van een 2de wagen..

iemand interesse in een A8 quattro voor pakweg 55 k€

Comment

je doet daar dus eigenlijk geen goede zaak.

De 2 wagens moet je aan catalogusprijs kopen

Comment

Begrijp nog altijd niet dat mensen daar voor vallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomaat Bekijk Berichten
                                  Mijn ouders hebben vandaag een nieuwe toyota gekocht, en die kortingen... Ongezien, dat heb je niet tijdens het autosalon... Dus zal wel bij elk merk zo zijn zeker in december?
                                  Heb je daarboven dan nog die 5 jaar gratis herstelling, bijstand en pechverhelping?

Of kwam de promotie nog voordeliger uit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                                    je doet daar dus eigenlijk geen goede zaak.

De 2 wagens moet je aan catalogusprijs kopen
                                    Geen goede zaak?

Hangt er vanaf he, stel mn pa zoekt ne A8. Staat hier aan +- 75k€, maar ge krijgt ne cheque van 30k€. En hij vindt iemand die zelf vb ne Subaru Legacy wilt kopen bij Cardoen. Deze staat aan 25k€.

Mits goed geregeld betaalt ge de Legacy 15k€ en de A8 55k€

Allebei gelukkig lijkt me toch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erq Bekijk Berichten
                                      Geen goede zaak?

Hangt er vanaf he, stel mn pa zoekt ne A8. Staat hier aan +- 75k€, maar ge krijgt ne cheque van 30k€. En hij vindt iemand die zelf vb ne Subaru Legacy wilt kopen bij Cardoen. Deze staat aan 25k€.

Mits goed geregeld betaalt ge de Legacy 15k€ en de A8 55k€

Allebei gelukkig lijkt me toch?
                                      cardoen heeft al moeite om de legacy te verkopen, zoek jij maar eens een koper als particulier.

Comment

dan neem ik de legacy wel voor die prijs...

Nu nog iemand vinden die die A8 wil hebben

Comment

Working...
                                        X