Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 320d E46 chip?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 320d E46 chip?

Hallo iedereen,

Ik heb een BMW 320d E46 van 2004 gekocht. Nu wil ik de wagen laten chippen. Wat is volgens jullie het beste adres en hoeveel kan ik eruit halen?

Alvast bedankt.

190PK en 410Nm +- als piekwaarden haal je daar max veilig uit ongeveer, hoewel piekwaarden nie het enige zijn wat tellen.. Een gechipte 320d met 180pk en 390Nm maar met een betere spreiding van het vermogen/koppel kan gerust evensnel of sneller zijn, maar dat volledig terzijde.

Er zijn wel een paar adressen die goed overweg kunnen met BMW. Powerplus engineering en ApecBelgium zijn er al 2 van.

Comment

Ik zit in dezelfde situatie. Heb net een 320cd van 2004 gekocht, 150pk. Voor zo'n 600-900€ kan je hem laten chippen van 150pk 330Nm naar 190pk en 420Nm. Wel verleidelijk maar zit ook met een aantal vragen:

- Is dit niet nadelig voor de levensduur van de auto? Kunnen alle onderdelen wel 190pk aan?
      - Hoorde van andere chiptuners dat hun verbruiksmeter na de chiptuning flauwekul begon uit te kramen?
      - Bij wie gaan? Bovenstaand noemt enkele chiptuners op maar ik hoor danweer dat Kempower de beste is en dat de rest minderwaardig is enzovoort?
      - Sommigen bieden een 'economy' chiptuning aan die het verbruik zou doen dalen. Hebben mensen hier ervaring mee met de e46 320d? Is deze daling aanzienlijk?
      - Door 'performance' chiptuning daalt zogezegd je verbruik ook. Hoeveel is dit?
      - Kan je ook een middenweg laten chippen bijvoorbeeld 170 pk + toch een grotere daling in het verbruik?
      - Wat met de verzekering indien je een groot accident maakt wordt dit dan gecontroleerd?

Het kan leuk zijn reacties te krijgen van mensen die hun 320d ook laten chippen hebben.
      Last edited by ; 05/12/2009, 22:19.

Comment

Gebruik de zoekfunctie eens. Er zijn hier al massa's boeken geschreven over gechipte BMW's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
          Ik zit in dezelfde situatie. Heb net een 320cd van 2004 gekocht, 150pk. Voor zo'n 600-900€ kan je hem laten chippen van 150pk 330Nm naar 190pk en 420Nm. Wel verleidelijk maar zit ook met een aantal vragen:

- Is dit niet nadelig voor de levensduur van de auto? Kunnen alle onderdelen wel 190pk aan?
          - Hoorde van andere chiptuners dat hun verbruiksmeter na de chiptuning flauwekul begon uit te kramen?
          - Bij wie gaan? Bovenstaand noemt enkele chiptuners op maar ik hoor danweer dat Kempower de beste is en dat de rest minderwaardig is enzovoort?
          - Sommigen bieden een 'economy' chiptuning aan die het verbruik zou doen dalen. Hebben mensen hier ervaring mee met de e46 320d? Is deze daling aanzienlijk?
          - Door 'performance' chiptuning daalt zogezegd je verbruik ook. Hoeveel is dit?
          - Kan je ook een middenweg laten chippen bijvoorbeeld 170 pk + toch een grotere daling in het verbruik?
          - Wat met de verzekering indien je een groot accident maakt wordt dit dan gecontroleerd?

Het kan leuk zijn reacties te krijgen van mensen die hun 320d ook laten chippen hebben.
          - Ja dit is nadelig voor de levensduur van bepaalde onderdelen van de auto.
          - Nog niks van gehoord/gemerkt
          - Ben zelf zeer tevreden van Heinz, kempower en PPE zijn goede alternatieven.
          - Als je dezelfde rijstijl aanhoudt (not a chance) dan kan uw verbruik dalen ja, op de snelweg verbuik ik nu aanzienlijk minder dan voor de chip (bijna 1l/100km en ervoor was het al zeer laag)
          - zie hierboven
          - zinsbouw?
          - geen groot accident "maken"

Comment

Met chips minder verbruiken dan standaard ? Wel schandalig dat BMW dat er niet af fabriek in steekt dan.

Comment

Indien ge chipt,niet te zot doen voor uwen turbo,e46 is daar zeer gevoelig aan,voor de rest

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
                - Ja dit is nadelig voor de levensduur van bepaalde onderdelen van de auto.
                - Nog niks van gehoord/gemerkt
                - Ben zelf zeer tevreden van Heinz, kempower en PPE zijn goede alternatieven.
                - Als je dezelfde rijstijl aanhoudt (not a chance) dan kan uw verbruik dalen ja, op de snelweg verbuik ik nu aanzienlijk minder dan voor de chip (bijna 1l/100km en ervoor was het al zeer laag)
                - zie hierboven
                - zinsbouw?
                - geen groot accident "maken"
                Bedankt. Ik doe maandelijks meer dan 2000km snelweg en dus die verbruiksdaling is voor mij een even groot pluspunt dan de vermogenstijging. Merk je uw verbruiksdaling effectief aan de tank of alleen op uw boordcomputer? Ik ken een die zegt dat de verbruiksmeter van zijn Ibiza nu nog 3.5l/100km aangeeft ipv 4.5, terwijl hij nog steeds even ver rijdt met een volle tank. Ik zit nu aan 6 liter/100km gemiddeld als dat effectief zou kunnen dalen tot 5 liter dan lijkt me dat redelijk verbluffend! Kan je wat meer concrete cijfers geven en welke auto heb je precies? Dankuwel.
                Last edited by ; 06/12/2009, 15:25.

Comment

Bedankt. Ik doe maandelijks meer dan 2000km snelweg en dus die verbruiksdaling is voor mij een even groot pluspunt dan de vermogenstijging. Merk je uw verbruiksdaling effectief aan de tank of alleen op uw boordcomputer? Ik ken een die zegt dat de verbruiksmeter van zijn Ibiza nu nog 3.5l/100km aangeeft ipv 4.5, terwijl hij nog steeds even ver rijdt met een volle tank. Ik zit nu aan 6 liter/100km gemiddeld als dat effectief zou kunnen dalen tot 5 liter dan lijkt me dat redelijk verbluffend! Kan je wat meer concrete cijfers geven en welke auto heb je precies? Dankuwel.
                  Ik merk dat totaal niet want ik spreek die extra pk's iedere dag zoveel mogelijk aan =)
                  Zit dus met een meerverbruik :p

En 6l gemiddeld met een 320d
                  Standaard was het laagste dat ik ooit gehaald heb 7.2l, zit nu gemiddeld over paar duizend km aan 7.7l en das met 85% snelwegkm's :p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
                    Ik merk dat totaal niet want ik spreek die extra pk's iedere dag zoveel mogelijk aan =)
                    Zit dus met een meerverbruik :p

En 6l gemiddeld met een 320d
                    Standaard was het laagste dat ik ooit gehaald heb 7.2l, zit nu gemiddeld over paar duizend km aan 7.7l en das met 85% snelwegkm's :p
                    Het is wel een 320Cd. Heb de meting (7.4l/100km) 'gereset' bij de aankoop 2000km geleden en hij staat nu op 6.1l/100km en aan de tank lijkt het nog minder. Gemiddelde snelheid 61km/u. 's Morgens ga ik wel tegen 120km/u maar op de terugweg is het eerder 90km/u en voortdurend cruise control in 6de, het verbruik zakt dan naar 3.9 liter.

Paar weken geleden moest ik dit nog doen met een Toyota Celica, met deze auto levert het me maandelijks 150€ aan benzinebesparing op. Echt genieten Maar met chiptuning dus misschien nog meer...
                    Last edited by ; 06/12/2009, 16:54.

Comment

Het is wel een 320Cd. Heb de meting (7.4l/100km) 'gereset' bij de aankoop 2000km geleden en hij staat nu op 6.1l/100km en aan de tank lijkt het nog minder. Gemiddelde snelheid 61km/u. 's Morgens ga ik wel tegen 120km/u maar op de terugweg is het eerder 90km/u en voortdurend cruise control in 6de, het verbruik zakt dan naar 3.9 liter.

Paar weken geleden moest ik dit nog doen met een Toyota Celica, met deze auto levert het me maandelijks 150€ aan benzinebesparing op. Echt genieten Maar met chiptuning dus misschien nog meer...
                      cd of d maakt op zich zoveel niet uit...
                      En als je enkel wil chippen om een lager verbruik te halen dan zal je écht veel km's moeten rijden eer je de kostprijs teruggewonnen hebt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                        Mijn 330cd gechipt verbruikt 1liter minder na de chip kuur
                        130km/h cruize control 4.3 liter niet slecht voor een 6cilinder 3.0
                        Maar meet je ook echt het verschil of is het puur de boordcomputer... dat is een beetje mijn vraag omdat ik iemand ken die op de BC minder verbruikt (algeheel) maar aan de tank niet.

Comment

minder verbruiken telt alleen maar als je op constante snelheid rijdt in mijn ogen!
                          als je veel int stad of sec. wegen rijdt kan je volgens mij niet zuiniger rijden..
                          (ervaring: audi a4 gechipt...252000km met de chip gereden nooit miserie... en is verkocht trouwens, trafic gechipt... hoog verbruik en gigantische rookontwikkeling, 320cd facelift met een obd tuning...)
                          de 320 is gechipt tot ik weet nie hoeveel maar ik vermoed rond de 190 pk.... verbruik ligt rond de 8 liter maar ik ben niet echt een voorbeeldige chauffeur..;-)

trouwens de motor heeft nog maar 4 keer in noodloop gegaan in ongeveer 1.3 jaar...

ik zou er alleszins voor gaan! gewoon zorgen dat alles mooi warm is voor ge gas geeft...

Comment

Working...
                          X