Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geperforeerde remschijven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • geperforeerde remschijven

    Moet binnenkort nieuwe remblokken en schijven steken en zou graag geperforeerde
    schijven steken met aangepaste blokken.

    iets die tegen een duwtje kan, maar niet piept of kraakt...

    De huidige blokken zijn verhard door een paar keer te warm te zijn geweest.

    Dus graag jullie advies en ook wie ze kan leveren.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door JMH Bekijk Berichten
    Moet binnenkort nieuwe remblokken en schijven steken en zou graag geperforeerde
    schijven steken met aangepaste blokken.

    iets die tegen een duwtje kan, maar niet piept of kraakt...

    De huidige blokken zijn verhard door een paar keer te warm te zijn geweest.

    Dus graag jullie advies en ook wie ze kan leveren.
    Heeft BMW Performance dat niet?

    Anders eens zoeken bij Brembo/ATE

    Comment


    • #3
      ik zou gaan voor gegroefde remschijven, geboorde scheuren na verloop van tijd altijd door, tenzij je een enorme BBK hebt zitten en ze niet zoveel hoeven te doen...

      Comment


      • #4
        ik wil er ook wel steken , ik heb er gevonden voor mijn auto voor 91 euro per stuk ...
        2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door JMH Bekijk Berichten
          Moet binnenkort nieuwe remblokken en schijven steken en zou graag geperforeerde
          schijven steken met aangepaste blokken.

          iets die tegen een duwtje kan, maar niet piept of kraakt...

          De huidige blokken zijn verhard door een paar keer te warm te zijn geweest.

          Dus graag jullie advies en ook wie ze kan leveren.
          Ik lees/hoor vaak dat de BMW remschijven erg goed zijn van kwaliteit en kan dat eigenlijk zelf ook beamen (EBC YellowStuff erop en lange sessies op circuit rijden tot ze roodgloeiend staan, en niks kromtrekken of barsten). Ik vermoed dat er voor een 545i niet veel aftermarket remschijven zullen bestaan met geboorde gaten, simpelweg omdat die erg vaak (beduidend) minder zijn dan OEM schijven. Als een doorsnee 545i/550i eigenaar al andere remmen wil, dan steekt die een BBK, denk ik zo.
          Ik zou adviseren om je schijven mooi origineel te houden, en gewoon uit te kijken naar andere pads die iets beter bestand zijn tegen intens gebruik. Dat zou ruimschoots moeten volstaan.
          Anders ben je - denk ik - op een BBK aangewezen...

          Contacteer Frits van Performance Shop Geel 'es, die is daar toch wel wat in thuis. Of anders informeer je 'es bij Mosa Frein in Liège, dat zijn rasechte remmenspecialisten.


          Edit : effe m'n eigen stelling onderuit halen.

          Sandtler biedt hun type 'X' aan (onderdeelnummer 79418Z) tegen 229 EUR / stuk (vooraan). Foto :



          Geen idee wie de fabrikant is, ik hoorde al dat ze samenwerken met Zimmermann en dat bedrijf heeft niet altijd de beste reputatie (vaak minder kwalitatief dan OEM). Van de Sandtler RS- en GT-schijven las ik wel al veel goeds (idem als bovenstaande maar 2-delig, dus een aparte aluminium adapter).

          Maybe check it out?

          Comment


          • #6
            Brembo ?
            2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

            Comment


            • #7
              Schijven laten zittenn, en bij Frits in Geel EBC of Pagid blokjes steken. Als het probleem bij je remtechniek en de remblokken zit, moet je niet de remschijven gaan wisselen.

              En piepen of kraken... Goeie remmen piepen . Ik heb Pagid RS29 steken en remmen perfect koud en nog beter warm, maar iedereen hoort mij aankomen .

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Schijven laten zittenn, en bij Frits in Geel EBC of Pagid blokjes steken. Als het probleem bij je remtechniek en de remblokken zit, moet je niet de remschijven gaan wisselen.

                En piepen of kraken... Goeie remmen piepen . Ik heb Pagid RS29 steken en remmen perfect koud en nog beter warm, maar iedereen hoort mij aankomen .
                Ik zou deze post getypt kunnen hebben
                Zalige blokjes!
                OEM remmerij is voor dagelijks gebruik meeeeeeer dan goed genoeg en van goeie kwaliteit. Die geperforeerde schijven (als ze even groot zijn dan OEM) zijn enkel voor de looks zenne, dat remt niet ineens beter. Die gele pagids pakken inderdaad goed bij koud, maar OEM pakt nog beter bij koud. Die gele pagids bijten superhard als ze heet staan ( ), maar OEM blokken pakken dan bijna niet meer. Maar wanneer komt ge zo'n situatie tegen... als uw remblokken fading vertonen op de openbare weg, dan zijde als nen achterlijke zot aan het rijden

                Die verharding van de huidige blokken zou je er toch terug af moeten kunnen remmen hoor. Die gele pagids voelen naar een uurtje Zolder ook wat glazig aan. Maar tegen dat ik thuis ben (allé, zelfs vroeger) is dat terug weg.

                Dus mijn tip: blijf bij de OEM remmerij als ge geen circuit rijdt. Misschien een lichte remblokupgrade, dat kan soms wel handig zijn.

                Comment


                • #9
                  Zimmerman biedt gepereforeerde schijven aan die ook goedgekeurd zijn in Belgie (toch voor de E46, andere modellen bmw ben ik niet zeker) Meeste andere merken = FAIL bij keuring

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Ik lees/hoor vaak dat de BMW remschijven erg goed zijn van kwaliteit en kan dat eigenlijk zelf ook beamen (EBC YellowStuff erop en lange sessies op circuit rijden tot ze roodgloeiend staan, en niks kromtrekken of barsten). Ik vermoed dat er voor een 545i niet veel aftermarket remschijven zullen bestaan met geboorde gaten, simpelweg omdat die erg vaak (beduidend) minder zijn dan OEM schijven. Als een doorsnee 545i/550i eigenaar al andere remmen wil, dan steekt die een BBK, denk ik zo.
                    Ik zou adviseren om je schijven mooi origineel te houden, en gewoon uit te kijken naar andere pads die iets beter bestand zijn tegen intens gebruik. Dat zou ruimschoots moeten volstaan.
                    Anders ben je - denk ik - op een BBK aangewezen...

                    Contacteer Frits van Performance Shop Geel 'es, die is daar toch wel wat in thuis. Of anders informeer je 'es bij Mosa Frein in Liège, dat zijn rasechte remmenspecialisten.


                    Edit : effe m'n eigen stelling onderuit halen.

                    Sandtler biedt hun type 'X' aan (onderdeelnummer 79418Z) tegen 229 EUR / stuk (vooraan). Foto :



                    Geen idee wie de fabrikant is, ik hoorde al dat ze samenwerken met Zimmermann en dat bedrijf heeft niet altijd de beste reputatie (vaak minder kwalitatief dan OEM). Van de Sandtler RS- en GT-schijven las ik wel al veel goeds (idem als bovenstaande maar 2-delig, dus een aparte aluminium adapter).

                    Maybe check it out?
                    Mosa Frein zit in Namen Die kerels kunnen je zeker helpen...
                    ----------------------------------------------------------------------------------
                    2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                    2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                    Pictures here: BMW 7 Series
                    1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                    Pictures here: Diablo

                    --------------------------------------------------------------------------------------------
                    It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                    It might need half a starsystem to turn around,
                    but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                    Cylons have respect for it...

                    --------------------------------------------------------------------------------------------

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                      Zimmerman biedt gepereforeerde schijven aan die ook goedgekeurd zijn in Belgie (toch voor de E46, andere modellen bmw ben ik niet zeker) Meeste andere merken = FAIL bij keuring
                      Zimmerman geperforeerde schijven zijn brol.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
                        ik zou gaan voor gegroefde remschijven, geboorde scheuren na verloop van tijd altijd door, tenzij je een enorme BBK hebt zitten en ze niet zoveel hoeven te doen...
                        Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
                        Brembo ?
                        Geperforeerde Brembo's zijn erg lawaaierig. Dus als het je niet stoort overal aan te komen als Solberg die net van een KP komt...

                        Probeer Performance Friction. Werken perfect. Je moet bij dergelijke remmen wel wat harder doorduwen op het middelste maar het werkt wel deftig en het is ontzettend uithoudend.
                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                        Comment

                        Working...
                        X