Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goedkopere onderhoudsbeurt bij Auto5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Goedkopere onderhoudsbeurt bij Auto5

    De groep Auto5 zal vanaf het voorjaar van 2010 in zijn 52 garages verspreid over het land de klassieke onderhoudsbeurt voor alle automerken kunnen verzorgen. Dat kon u vandaag al lezen in onze krant. De ateliers zullen ook de grote onderhoudsbeurt van bijvoorbeeld om de 20.000 of 30.000 km uitvoeren en dat volledig volgens de regels van de autoconstructeurs en met behoud van de fabriekswaarborg.

    Auto5 maakt zich sterk dat ze deze service zal aanbieden tegen 30 procent lagere tarieven dan de merkgarages. Dat zal bij veel automobilisten als muziek in de oren klinken. Autorijden is duur, bijzonder duur, want de vaste kosten zoals de afbetaling, de verzekering, de rijtaks en de brandstof, slaan een flink gat in het huishoudelijk budget. Gelukkig vergt de hedendaagse auto nog weinig onderhoud. Wie zuinig omspringt met zijn voertuig kan een jaar lang bij de garagist wegblijven. Maar een onderhoudsbeurt, klein of groot, blijft een dure zaak.

    Wij kijken nieuwsgierig uit naar het nieuwe cliënteel dat Auto5 met deze service wil aantrekken. De garagegroep deed een onderzoek bij 924 Belgische automobilisten en vroeg hen of ze bereid zijn hun auto in de toekomst bij Auto5 te laten onderhouden. Ja, antwoordde 1 op de 2 chauffeurs, maar dan moet deze service minimum 30 procent goedkoper zijn.

    De Belg blijkt nogal stipt te zijn als het zijn auto betreft. 90 procent van de automobilisten respecteert het onderhoudsboekje van de wagen. Daarvan laat 70 procent zijn voertuig bij de merkgarage onderhouden en laat 25 procent de klus door een onafhankelijke garagist uitvoeren. Slechts 3 procent laat het onderhoud bij Auto5 uitvoeren. Dat percentage zou wel eens fors kunnen groeien als Auto5 zijn beloften hard maakt.

    Dertig procent goedkoper dan de merkgarages, het lijkt te mooi om waar te zijn. Maar Auto5 zegt dat dit tarief haalbaar is omdat de groep reeds over een uitgebreid netwerk van garages beschikt, ateliers die toch al met de nodige apparatuur zijn uitgerust. De nieuwe service vergt dus weinig nieuwe investeringen.

    Over de degelijkheid van het geleverde werk hoeft de consument zich geen zorgen te maken. Verschillende leasemaatschappijen laten Auto5 reeds servicebeurten uitvoeren, maar de ateliers mogen met deze dienstverlening niet openlijk uitpakken want ze worden niet als voorkeurspartner van de leasebedrijven beschouwd, wellicht om de relaties met de autoimporteurs niet te verstoren.

    Toch zal Auto5 de taak van de vertrouwde garagist niet volledig kunnen overnemen. 'We zijn de huisdokter van de patiënt maar niet de specialist-arts. Voor andere problemen zoals technische mankementen kan de automobilist niet bij ons terecht', luidt het.

    Laat ons hopen dat de garagist om de hoek nog even vriendelijk blijft wanneer u met een verontrustend motorlawaai zijn garage binnenrijdt.
    Bron: Nieuwsblad.be


    Ga jij met je wagen naar Auto5 gaan voor onderhoud wanneer ze 30% goedkoper zijn? Ik alvast niet want ik doe het onderhoud aan mijn wagen zelf en mocht ik dit niet doen dan zou ik nog niet gaan omdat ik totaal geen vertrouwen heb ik de mechaniekers die bij Auto5 werken.

  • #2
    Voor die ene onderhoudsbeurt per jaar die mijn wagen nodig heeft blijf ik bij mijn merkgarage gaan.
    Er zijn ook een aantal merken die je levenslange mobiliteitsgarantie enz bieden wanneer je je wagen bij hen laat onderhouden.
    Ik vermoed weinig verschuiving van merkgarage naar "Auto 5", als ze die belofte al kunnen waarmaken van die 30%, en hoe ga je dat controleren of je effectief zoveel meer zou betaald hebben bij je merkgarage?

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten


      Ga jij met je wagen naar Auto5 gaan voor onderhoud wanneer ze 30% goedkoper zijn? Ik alvast niet want ik doe het onderhoud aan mijn wagen zelf en mocht ik dit niet doen dan zou ik nog niet gaan omdat ik totaal geen vertrouwen heb ik de mechaniekers die bij Auto5 werken.
      Daar ben 'k het mee eens. Ik denk dat we dat hier thuis ook niet doen
      2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

      Comment


      • #4
        Hier worden de auto's ook zelf onderhouden (op de Benz na dan en eventuele grote dingen zoals distributieriem).

        NOOIT zal ik een auto afleveren bij de auto5 voor een onderhoudsbeurt...

        Comment


        • #5
          nou hoeft het niet auto-5 te zijn voor mij, maar 30% minder betalen zegt mij wel iets
          gierig is plezierig

          maar hoe het komt dat er geen probleem is met de garantie ontgaat me ergens

          Comment


          • #6
            als men ziet hoeveel dagen in de merkgarages aan vorming besteed wordt, is het gauw duidelijk dat ze bij Auto5 enkel uw wagen kunnen verknallen
            olie verversen, dat misschien, maar dat kan ik ook en dan met produkten die zelf kies
            ik zou ze zelfs geen remblokjes laten vervangen, uit vrees dat ze ersatz-onderdelen monteren
            bij mijn merk-dealer zijn de prestaties en de onderdelen 2 jaar lang gewaarborgd, en dat verantwoordt (deels) de prijs
            het lijkt mij beter geen wagen te kopen waarvan men achteraf het (deskundig) onderhoud niet kan betalen !

            Comment


            • #7
              Het hangt af van welke wagen... Met de Z4 zien ze me daar enkel op de parking als ik een nummerplaathouder of snelbinder nodig heb. Met de 1.3 Fiesta van 2000 kunnen ze bijna niks kapot doen, maar ben je wel voor weinig geld gesteld.

              Comment


              • #8
                Mij zullen ze daar nooit zien.

                Goedkoop is heel vaak duurkoop.

                Comment


                • #9
                  Mijn ouders zijn daar es geweest vo 2 nieuwe ruitewissers op hun vw notchback van 1970...
                  Na de eerste bui lag de rechter er al af...

                  Heb er dan ook es zelf geweest vo nen uitlaat, kompleet van uitlaatcollector tot einddemper, vo menne golf 2 : hij was niet mooi in lijn gelegd,met als resultaat dat ie overal tegenkletterde bij de minste bocht,drempel, enz...

                  Ik maak nu liever tijd om het zelf te doen.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    als men ziet hoeveel dagen in de merkgarages aan vorming besteed wordt,...
                    Ja dat is juist, een zeer diepgaande vorming : Als er iets moet hersteld worden, maar je bent niet zeker, kijk in de lijst van onderdelen welke het duurste is, en vervang dat. Ook goed is een onderdeel dat niet zo duur is, maar veel werkuren nodig heeft om te plaatsen.














                    Jaja, we zullen ook wel eens zien of het probleem opgelost is. Beloofd !
                    Ik kan u een koppel merkgarages opnoemen die bovenstaande als norm hanteren. Ook een klassieker is, iets herstellen, maar iets anders kapot doen. Toppers in al dit, zijn - bij mijn ervaring - BMW en Ford.

                    Veel beter is VW (vroeger VW-Audi) en Opel.

                    Let wel : mijn mening.
                    Last edited by ; 23/11/2009, 23:57.

                    Comment

                    Working...
                    X