Ik ben ook zeer tevreden van mijn Hankook banden. Toen ik de wagen ging ophalen was mijn eerste reactie, pfff Hankook, die gaan niet lang meegaan. Ondertussen al 69.000 km en nog steeds de originele bandenset.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Was zondag maar wat blij dat de winterbanden op de wagen stonden. We hadden nl. een verlengd weekendje Alsace geboekt en zondag hadden we een rit gepland naar Natzweiler voor een bezoekje aan het ex-concentratiekamp Struthof. We waren vertrokken in de gutsende regen, deze ging onderweg over naar smeltende sneeuw en dan naar vaste sneeuw. Bij momenten lag er een dikke 5 cm. sneeuw op de baan en ondanks de Michelins Alpin 4 schoof de wagen tijdens het nemen van haarspeldbochten en met veel moeite controleerbaar nog alle kanten op. Moet er niet aan denken wat het zou gegeven hebben met zomerbanden.
Comment
-
In Duitsland is er geen verplichte periode. Je moet enkel winterbanden hebben bij winterse omstandigheden zoals ijzel, sneeuw etc. Het is dus niet zo dat dit bv verplicht is per 1 oktober.Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten@megane cc :
In Duitsland MOET je nu toch met winterbanden rijden of is dit pas later op het jaar ???
Comment
-
Had al zo'n voorgevoel toen ik dit zelf vroeg...........maar idd dit is zoOorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIn Duitsland is er geen verplichte periode. Je moet enkel winterbanden hebben bij winterse omstandigheden zoals ijzel, sneeuw etc. Het is dus niet zo dat dit bv verplicht is per 1 oktober.
Het lijkt me trouwens onverstandig om nu zonder je wintersetje de baan op te gaan naar DE als je ze toch hebt liggen ....
Comment
-
ja maar nu wordt het toch wel stillekes tijd hoorOorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenZoals ieder jaar wacht ik zo lang mogelijk om mijn zomerset voor mijn winterset te wisselen.
Comment
-
Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen een 185/65R15 en een 225/40R18 band. In die laatste maat heb je sowieso een minder zwabberig gevoel door de lagere en stijvere wang. En ook de breedte zorgt er voor dat zelfs een budgetband goed kleeft wanneer het droog is.Oorspronkelijk geplaatst door Wouter1981 Bekijk BerichtenNiet mee akkoord. Sommige banden zijn ronduit gevaarlijk. Op mijn nieuwe wagen lagen nieuwe goodride radial S06 M+S en die waren rampzalig en die worden zelfs half en half als winterband geproomd (M+S aanduiding)!
De ANWB test het hele jaar door. Van de nieuwste auto’s tot occasions. En van autobanden tot dakkoffers. Zo helpen we je de beste keuze te maken en ga je veilig en onbezorgd op weg.
verkies je echt zo'n band buiten een deftig exemplaar puur om een paar 10tal euro's te sparen? Ik ben wel akkoord dat de absolute (dure) topbanden ook voor de meeste mensen totaal overbodig is en soms voor overmoed zorgen maar dat iets toegelaten is op de markt en door "de testen" geraakt wilt langs geen kanten zeggen dat ze goed zijn.
Comment
-
Zo opvallend vind ik dat niet. Enkel bij het vertrek heb je wat voordeel met 4x4, maar gewoon grip tijdens het rijden en bij het remmen hebben weinig te zien met 4x4.Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
Comment
-
Dan zou het al een exacte wetenschap moeten zijn dat je net wel zou kunnen stoppen met dure merkbanden en net niet met budgetbanden. En dat zal de verkeersdeskundige dan wel uitmaken. Nu ja, eigenlijk niet. Want daar kijken die mannen niet naar. Indien het voertuig voldoet aan de technische voorschriften en de banden hebben voldoende profiel dan is de zaak wat dat betreft gesloten.Oorspronkelijk geplaatst door ace_fix_268 Bekijk BerichtenIn noodgevallen heb ik toch graag goed rubber onder mijn auto. Je zal het maar voorhebben dat er ne kleine voor jouw auto springt en jij komt af met goedkope rommel. Hoe ga je dat oplossen ? .
Comment
-
Tractie bij nat is niet schitterend, al komt dat deels door toch wel aardig wat koppel op de voorwielen (+400nm). Bij het uitkomen van een rond punt in 3de heb ik wielspin wanneer ik te snel op de gas ga. Dus dat is wat aanpassen, maar verder mag ik prijs/kwaliteit niet klagen.Oorspronkelijk geplaatst door Wouter1981 Bekijk BerichtenZelfs in natte omstandigheden? Want dan waren ze bij mij nu net extreem slecht. Misschien dit type van hen beter is of beter bij je wagen past. Het klopt dat de M+S een vereiste is in Duitsland maar het is niet omdat er die aanduiding erop staat dat het een winterband is. Er zijn zelfs pure zomerbanden die de M+S aanduiding hebben. Echt logisch is het niet.
Comment
-
Voor een paar tientallen euro's zou ik het niet doen neen, maar het is eerder een euro of 50-60 per band. Ofwel verdien jij zo veel dat jij dat enkele 10tal euro's noemtOorspronkelijk geplaatst door Wouter1981 Bekijk Berichtenverkies je echt zo'n band buiten een deftig exemplaar puur om een paar 10tal euro's te sparen?
Comment
-
Er staat een test in Test Aankoop van deze maand.Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenDan zou het al een exacte wetenschap moeten zijn dat je net wel zou kunnen stoppen met dure merkbanden en net niet met budgetbanden. En dat zal de verkeersdeskundige dan wel uitmaken. Nu ja, eigenlijk niet. Want daar kijken die mannen niet naar. Indien het voertuig voldoet aan de technische voorschriften en de banden hebben voldoende profiel dan is de zaak wat dat betreft gesloten.
Daarin komt duidelijk ter sprake dat er een groot verschil is tussen de banden wat betreft remafstand.
Citaat: In maat 185/60 heeft een auto met Continental-banden bijvoorbeeld genoeg aan 57 meter om van 100 km/h tot stilstand te komen, maar als hij is uitgerust mer Marangoni-banden, doet hij daar 75 meter over. Die 18 meter extra (ruim 30% meer!) kan het verschil maken tussen net geen of net wel een zwaar ongeval.
Het maakt dus veel uit. Het is 50 EUR meer, maar een ongeval is net iets duurder...
Comment
-
Is ook zo...Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenje kunt veel goedkoper wat meer afstand houden
Comment
-
En in de maat 225/40R18?Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk BerichtenEr staat een test in Test Aankoop van deze maand.
Daarin komt duidelijk ter sprake dat er een groot verschil is tussen de banden wat betreft remafstand.
Citaat: In maat 185/60 heeft een auto met Continental-banden bijvoorbeeld genoeg aan 57 meter om van 100 km/h tot stilstand te komen, maar als hij is uitgerust mer Marangoni-banden, doet hij daar 75 meter over. Die 18 meter extra (ruim 30% meer!) kan het verschil maken tussen net geen of net wel een zwaar ongeval.
Het maakt dus veel uit. Het is 50 EUR meer, maar een ongeval is net iets duurder...
Comment
-
- Laat een gat tussen u en uw voorligger en iedereen kruipt in dat gat.Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenje kunt veel goedkoper wat meer afstand houden
- Kind steekt plots over? Tja, dan moet ge rekenen op uw banden en niet op meer afstand tussen u en uw voorligger.
- ...
Dit is pas de dagdagelijkse realiteit ipv de utopie dat iedereen de veilige afstand bewaart.
Ge weet goed genoeg dat geen enkele bestuurder altijd de optimale remafstand houdt.
Comment

Comment