Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik denk ze zondag ook te plaatsen als ze wat droog weer geven...
    zolang zal het iig niet meer duren en deze ochtend was het weer 1.5° en deze avond als naar huis kwam 4°
    2013- Volvo V60 D3 R-Design
    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlexV Bekijk Berichten
      Inderdaad, ik was eerst ook een beetje argwanend, maar kon na enige rondzwervingen op het internet toch vaststellen dat Nokian bij de meesten positief tot zeer positief onthaald werd, en gezien de prijs, was de keuze snel gemaakt

Ik had me gebaseerd op het oordeel van De Zweed (denk ik), hij had goede ervaringen met dat merk. Ook het feit dat ze in Scandinavië toch redelijk wat ervaring hebben met winterse omstandigheden. Dat ze vooral goed zijn onder extreme omstandigheden is totaal geen minpunt voor het meer gematigde aspect van de winter bij ons, integendeel denk ik. Als ze ginder goed voldoen is dat bij ons maar mooi meegenomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
        ik denk ze zondag ook te plaatsen als ze wat droog weer geven...
        zolang zal het iig niet meer duren en deze ochtend was het weer 1.5° en deze avond als naar huis kwam 4°
        Ik heb deze morgen -2°C gezien, en de rest van de dag 4.5°C. Ik heb een goed moment gekozen om mijn wintervelgen te plaatsen, denk ik

Comment

• Ik heb geen winterbanden...

Steekt dat zo nauw?

Comment

• op de mini heb ik ze vandaag laten steken en op de BMW is het voor donderdag voorzien . Minike rijdt veel zachter nu ...

Comment

• Ik ook niet.

Met de Saxo de laatste twee winters met de zomerbanden gereden en geen enkel probleem.

Op de C4 ga ik deze winter ook nog eens op zomerbanden doen, volgend jaar zien wat het dan word, normaal gezien gaan er dan nieuwe velgen (17" of 18") met zomerbanden op komen. Dan kan d'r mss winterrubber op de 16" velgen komen.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• op mijn camionette waar ik mee rond de kerk rijd steek ik ook geen winterbanden ... da spel is trouwens al 15 jaar oud en dat kan al zo een kwaad meer als ik daar even mee tegen de stoeprand schuif

mijn andere wagens zijn ook veel krachtiger en doe ik ook meer kilometers mee en dan vind ik het toch wel belangrijk dat het zo veilig mogelijk kan .

Comment

• morgen wordt mn setje nokians geplaatst. Ben benieuwd...

Comment

• Wanneer is 'n winterband in Duitsland en Oostenrijk echt 'n winterband ?
                    * Als er 'n sneeuwvlok * opstaat ?
                    * Of als er M+S opstaat ?

Of moeten beide vermeldingen op de band aanwezig zijn ?

Bedankt

Comment

• M+S staat voor "Mud + Snow", maar is geen winterband.

De enige winterband is er eentje met een symbool van een berg met sneeuwvlok in.

Last edited by ; 17/11/2010, 10:43.

Comment

• wat niet wil zeggen dat een m + s geen sneeuwvlok kan hebben

Comment

• Volgens mij is een band met de aanduiding M+S wel degelijk een winterband, enkel is dit een verouderde en achterhaalde aanduiding en is dat tegenwoordig een bergje met een sneeuwlokje geworden.

Dat is toch wat ik terug vind op vele websites van winterbanden?

Ik heb zelfs al sites gevonden waar ze dezelfde band in 2 versies verkopen, de eene met M+S erop en de andere met het berje en sneeuwvlokje. De reden zou zijn dat er landen zijn die maar een van de twee symbolen aanvaarden als aanduiding van een winterband.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Volgende week donderdag gaan ze er terug onder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Volgens mij is een band met de aanduiding M+S wel degelijk een winterband, enkel is dit een verouderde en achterhaalde aanduiding en is dat tegenwoordig een bergje met een sneeuwlokje geworden.

Dat is toch wat ik terug vind op vele websites van winterbanden?

Ik heb zelfs al sites gevonden waar ze dezelfde band in 2 versies verkopen, de eene met M+S erop en de andere met het berje en sneeuwvlokje. De reden zou zijn dat er landen zijn die maar een van de twee symbolen aanvaarden als aanduiding van een winterband.
                              In Duitsland moet het symbool op de band staan, anders telt hij niet als winterband dacht ik.
                              Als de banden minder dan 4mm profiel hebben worden ze aanzien als zomerbanden.
                              Last edited by torque; 17/11/2010, 20:22.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                                op de mini heb ik ze vandaag laten steken en op de BMW is het voor donderdag voorzien . Minike rijdt veel zachter nu ...
                                Het lijkt me dat veel mensen winterbanden op hun auto leggen om een excuus te hebben om toch minstens 4 maanden per jaar comfortabel te kunnen rijden ipv met een mooi ogende velg met een klein laagje rubber

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                                  Het lijkt me dat veel mensen winterbanden op hun auto leggen om een excuus te hebben om toch minstens 4 maanden per jaar comfortabel te kunnen rijden ipv met een mooi ogende velg met een klein laagje rubber
                                  Shit, KC heeft me door. Eigenlijk haat ik die zomervelgen met te hard rubber, maar ja, je zit op AF, dus je moet mee hé...

PS: vanaf volgende week woensdag zal ik ook weer voor een paar maanden kunnen genieten van een autoritje...

Comment

• Nokians besteld
                                    Database error.
                                    The database has encountered a problem.

Comment

• Dus voor een skireis naar Oostenrijk via Duitsland volstaan M+S banden niet ? Of zou men begrip tonen bij 'n eventuele controle .?

Comment

• Nee. Winterbanden. Bergje met sneeuwvlok.

Comment

• daarnet mijn 16" winterbanden: Dunlop SP wintersport 3D opgelegd.
                                          word bijna zeeziek in men auto, zo zweven over de baan ...
                                          je voelt geen enkel putje nu en plakt aan de baan.
                                          benieuwd volgende week als het kouder word.
                                          2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Working...
                                          X