Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Opelfreak, ik zat ook te denken dat het die Panhard is. Hij is natuurlijk niet meer in dezelfde vorm als in het boek
Je moet in het boek de Peugeot 203 break eens opzoeken, ik vraag me af of dat het ook in Chatillon is....
Opelfreak, ik zat ook te denken dat het die Panhard is. Hij is natuurlijk niet meer in dezelfde vorm als in het boek
Je moet in het boek de Peugeot 203 break eens opzoeken, ik vraag me af of dat het ook in Chatillon is....
Idd! Over de Peugeot zat ik ook te twijfelen!
Staat ook nog een erg mooie foto in van een Chatillon 'kloon' in Holland, maar die sloperij is al weg sinds begin jaren '80
Opelfreak, ik zat ook te denken dat het die Panhard is. Hij is natuurlijk niet meer in dezelfde vorm als in het boek
Je moet in het boek de Peugeot 203 break eens opzoeken, ik vraag me af of dat het ook in Chatillon is....
De 203 break is aan zekerheid grenzend niet in Chatillon, die had de motorkaop nog bevestigd. Was wel inclusieg schutbord los gerot, maar niet weg zoals in het boek.
Groeten Arco
Staat ook nog een erg mooie foto in van een Chatillon 'kloon' in Holland, maar die sloperij is al weg sinds begin jaren '80
Je bedoelddie van de sloperij in hollandsrading. Dat moet idd ook een walhalla geweest zijn. Maar die is al heeeeeel lang weg. Sloperij tienhoven is ook zo iets geweest.
Groeten Arco
In het bos in Chatillon is me trouwens wat opgevallen, en ik heb er nog geen antwoord voor gevonden. Des gevraagd wist de eigenaar ook niet waarvoor het was.
Op een aantal van de wagens waren namelijk dikke stalen balken gelast aan de voorkant (zie foto). Mijn vermoeden is dat eventuele niet rijdende wagens met deze wagens het bos in zijn geduwd. Enkele andere wagens hadden namelijk op de kofferbakken schades zitten die potentieel van dit duwen gekomen zouden kunnen zijn, al waren dat er maar relatief weinig. Ik meen dat ik een auto of 5 met deze "duwbalken" heb gezien. En het aantal wagens met schade is me niet bekend, maar ik gok op een stuk of 8 a 10.
Heeft iemand het antwoord op deze vraag?
Groeten Arco
Ik heb net een antwoord gekregen op de bumperbalk vraag van Hans Veij. Dit is wat hij me zei in het betreffende mailtje:
quote: Nu nog even over de auto's welke voorzien waren van een stalen balk aan de voorzijde,deze werden veelal gebruikt als smokkelauto. Lang geleden waren de smokkelroutes in Belgie zeer berucht,zij brachten de smokkelwaar zoals sigaretten en boter naar onder andere nederland.Er werd veel gebruik gemaakt van bospaden plus dat er alleen s'nachts werd gereden (vandaar de balken)Vertel dit maar namens mij aan de mannen op het forum.
ik denk dat jullie deze fordjes ook nooit gezien hebben
ze stonden op het kleine veld
van volkswagens heb ik geen foto's omdat ik usa liefhebber ben
Die Fordjes stonden er idd niet meer toen ik er was. Dat is dus weer een hele aanvulling voor de ontwikkeling van mijn chatillon inzichten. De foto's uit het dorp zijn ook ERG mooi. eindelijk weer wat meer inzichten in wat zich daar heeft afgespeeld.
@ Buick: Ik heb trouwens het adres van hans op je pm gezet.
Groeten Arco
@ Buick :schitterende fotos weer . Eindelijk weten we nu dat de bestelwagen op het kleine veld een Austin A40 was . De autos aan de oostkant van het dorp in posting #1531 zijn 1 : Pontiac Chieftain 1957 2 : Ford Fairlane 1958 3 : Chevrolet Styleline 1951/52 4 : De soto Diplomat 1959 (export model) en 5 : Oldsmobile 88 1954 . De 3 Fords 55/56 op het boerderijveld waren al weg voor mijn eerste bezoek, er lag enkel nog een chassis van 1 van die wagens voorin stond nog wel die gele en een zwarte ernaast op z'n kop Heb je trouwens nog fotos van de 46 tot 48 Fords die in het bos stonden voor ze vernield werden ? Ik heb er resten van 9 van die dingen ontdekt en de laatste twee gezien voor ook die compeet vernield werden om de achterassen te roven . Alvast bedankt Jack
hij heeft veel van dit soort ford's gehad
ik heb er thuis een aantal klokken van en die kwamen uit zijn garage
dus van autos die al eerder waren gesloopt
ik zal tussen de foto's eens gaan zoeken
Comment