Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier!"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door robtil Bekijk Berichten
    leuk die Panhard in die watermolen trouwens ...)
    toch zeer bijzonder die wagen....
    blijf hem volgen....
    Ja die wagens staat er al een halve eeuwigheid. Ergens 1980/81 heeft de eigenaar hem gekocht. Hij wil hem gaan restaureren, maar vind er maar geen tijd voor. In de hoek staat een volledig nieuwe motor in krat klaar voor de wagen. Maar gezien het feit dat die er al even lang staat, ga ik er van uit dat die ook gereviseerd mag gaan worden voor het gebruik.
    Ik heb al diverse pogingen gedaan het beestje te kopen. Maar ze doen hem niet weg. Maar vergeten doe ik hem idd niet.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door robtil Bekijk Berichten
    mooi project Arco!
    ik kan me voorstellen dat je er bewust regen en andere natte troep overeen wilt gooien...
    doodzonde dat Chatillon weg is ... klote politici ....
    hoe kom je aan die 1:18 auto's ....koop je ze picobello en takel je ze vervolgens hard toe ?
    koop je dan de modellen en types van Chatillon ...of eender wat ?

    gister het boek bijzondere autokerkhoven van Ard en Arnoud gehaald...zeer mooie foto's...
    de hele tristesse van Chatillon komt weer boven...gauw wegleggen dat boek
    De wagens koop ik deels nieuw via marktplaats, en deels ook oudjes. Ik heb niet echt specifiek Chatillon modellen, maar gewoon wagens die me bevallen. Hier in heeft een Chatillon model uiteraard wel de voorkeur. Water er overheen gooien heeft helaas geen enkel effect op de wagens. Het is allemaal geduldwerk met verf etc. Alleen al om de goede mix te krijgen voor een goed roest effect is een heel werk. En dan de roestgaten. Vergeet niet dat de dikte van het plaatwerk van een echte auto tussen de 0,6 en 1,2 mm dik is voor daken en spatborden. In de modellen word giet metaal gebruikt dat al dikker is dan het feitelijke 1:1 plaatwerk! Dat wordt gedaan dat kinderhandjes niet het geheel indrukken. Dit moet dus allemaal met een dremel dunner gemaakt worden. Ook moet alles redelijk kloppen met wat er in een echt bos gebeurd met zo'n wagen. Dus daar gaan echt heel veel uren in zitten.
    Daar naast krijg je dan de aankleding zoals losse motorblokken, planten ondergrond en nog veel meer. Dus erg leuk maar ook erg veel werk.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    leuk die Panhard in die watermolen trouwens ...)
    toch zeer bijzonder die wagen....
    blijf hem volgen....

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    mooi project Arco!
    ik kan me voorstellen dat je er bewust regen en andere natte troep overeen wilt gooien...
    doodzonde dat Chatillon weg is ... klote politici ....
    hoe kom je aan die 1:18 auto's ....koop je ze picobello en takel je ze vervolgens hard toe ?
    koop je dan de modellen en types van Chatillon ...of eender wat ?

    gister het boek bijzondere autokerkhoven van Ard en Arnoud gehaald...zeer mooie foto's...
    de hele tristesse van Chatillon komt weer boven...gauw wegleggen dat boek

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied




    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Nog even een updat van het 1/18 "chatillon" dat ik aan het bouwen ben.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
    Simca 1100
    Ow, ik dacht dat het om een busje ging, daar hadden we het over vlak er boven. En die zijn ook vaak wit en de oudere hebben ook kleine lichten. Maar goed, ook een 110 is van harte welkom hoor

    Leave a comment:


  • Tigra
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
    Ja zeker willen we foto's van die bus
    Simca 1100

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Taunomatic Bekijk Berichten
    I can't wait!
    Ja zeker willen we foto's van die bus

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Mooie collectie die daar staat. Die ponton lijkt me een leuke project wagen. .

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
    Wij weten ook ene staan vorige week toevallig ontdekt, met franse platen op, maar toch aan het verloederen tegen een bosje Een witte, hele vroege met kleine achterlichtjes Normaal volgende week foto's!

    I can't wait!

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Jawadde, daar staan heel wat mooie klassiekerkes bij elkaar!

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    [ATTACH]84611[/ATTACH]

    [ATTACH]84612[/ATTACH]

    [ATTACH]84613[/ATTACH]

    [ATTACH]84614[/ATTACH]

    [ATTACH]84615[/ATTACH]

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    [ATTACH]84606[/ATTACH]

    [ATTACH]84607[/ATTACH]

    [ATTACH]84608[/ATTACH]

    [ATTACH]84609[/ATTACH]

    [ATTACH]84610[/ATTACH]

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Vandaag wat op stap geweest in de omgeving...



    DSC08548.jpg

    DSC08541.jpg

    DSC09745.jpg

    DSC09742.jpg

    DSC09744.jpg

    Leave a comment:


  • WV.
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Gert1 Bekijk Berichten
    Van wie is die, of waar staat die? Ik zou er nl nog stukken van kunnen gebruiken
    Die trekhaak

    Leave a comment:


  • opelfreak
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Taunomatic Bekijk Berichten
    Dat hoopje is inderdaad ook een Simca 1100, LX versie. Zijn er nog bruikbare onderdelen voor de mijne aan???
    Wij weten ook ene staan vorige week toevallig ontdekt, met franse platen op, maar toch aan het verloederen tegen een bosje Een witte, hele vroege met kleine achterlichtjes Normaal volgende week foto's!

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    En tot slot heb ik natuurlijk ook een persoonlijk vw busje dat in een bos staat te verpieteren. net als enkele collega's hier op het forum. Deze wordt als bloempotten opslag gebruikt. De eigenaresse heeft hem na een vakantie in augustus 1983 daar geparkeerd, en door dat haar man overleed is de auto daarna niet meer gebruikt. Zij durft er niet in te rijden namelijk. Ik moet er nog meer foto's van hebben. Van voor dat hij zo erg ingegroeid is geraakt. Je kunt nu niet eens dichter dan 5 meter er bij in de buurt geraken.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Hier is er nog ene uit mijn oude papier archief. Een zeer zeldzame spijlbus met schuifdeur. Niet meer in gebruik voor de functie waar hij ooit voor bedacht is, maar voor mobiele schuilplaats! Hij wordt voor de jacht het bos in gesleept, en dan enkele weken achtergelaten. De bodem bestaat uit geschat 200 jaar oude eiken planken uit een gesloopt klooster. Ook staat er een potkachel in.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Een poosje geleden heb ik het over de panhard PL17 Tigre gehad die ik wist te staan. Ik ben terug geweest, maar helaas kon er niet meer bij komen. Ik heb wel even de foto's gescaned die ik zo snel vond van toen der tijd. Groeten Arco (foto's uit 1990)


    Last edited by ; 03/11/2011, 16:29.

    Leave a comment:

Working...
X