Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop BMW M3 E30 cabrio en advies nodig...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aankoop BMW M3 E30 cabrio en advies nodig...

Hallo iedereen!

Even kort het verhaal schetsen en ik had graag jullie mening gehad...
    Als kind speelde ik vaak hier in het straat met de andere kinderen en het was toen dat ik haar voor de eerste keer zag... een grijze BMW M3 E30 cabrio, ik was op slag verliefd! Hij was van een vrouw die een paar straten verder woonde.
    Nu zijn we vijftien jaar later en vernam ik via vrienden van mijn ouders dat de vrouw eraan denkt om hem te verkopen... Ik heb contact met haar opgenomen en ben samen met mijn vader de wagen gaan bekijken ( hij heeft totaal geen interesse voor auto's).
    Het betreft dus een VOLLEDIG originele BMW M3 E30 cabrio van 1990, de carrosserie is in zeer goede staat, het interieur is afgeleefd, de vrouw heeft de wagen namelijk al 18jaar gebruikt voor woon-werk verkeer... De auto is altijd onderhouden geweest bij BMW (onderhoudsboekje aanwezig) maar heeft wel 250000km op de teller.
    Ik ben een testrit gaan doen en hij reed wel fantastisch!
    Nu mijn ouders vinden het een dwaze investering en willen me hierin niet steunen... Ik zal het dus als ik hem wil als 24jarige zelf men doen. Is het een verstandige investering? Er zijn van dit type maar 786 wagens wereldwijd gemaakt!!!!! De eigenaars hebben er geen verstand van en willen niet écht een prijs noemen, ik denk dat ze rond de 10000 euro een realistische prijs vinden... Wat is jullie mening hierover? Zijn er veel liefhebbers voor deze wagens? Is er een markt voor?
    Ik hoor het graag!

Alvast bedankt!

Ceke

Voor 10000euro doe je alleszins geen miskoop.

Comment

Heb die al gezien... In Erondegem?
      Met die garagist daar (garage de Clerck) het er nog over gehad. Is idd van een mevrouw zei hij, en ze weet dat haar M3 zo zeldzaam is, maar ze draagt er toch niet echt veel zorg voor. Getuige het interieur Dus ik weet niet of ze er maar 10.000 voor gaat vragen? Blijkbaar is ze er wel van op de hoogte dat het een zeldzame wagen is..

250.000km is natuurlijk veel, maar het is en blijft een verzamelstuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
        Heb die al gezien... In Erondegem?
        Met die garagist daar (garage de Clerck) het er nog over gehad. Is idd van een mevrouw zei hij, en ze weet dat haar M3 zo zeldzaam is, maar ze draagt er toch niet echt veel zorg voor. Getuige het interieur Dus ik weet niet of ze er maar 10.000 voor gaat vragen? Blijkbaar is ze er wel van op de hoogte dat het een zeldzame wagen is..

Als ie aan de andere kant al 250.000 km heeft, zal ie allicht wel goed onderhouden geweest zijn...

Maar 10k voor een M3 cabrio is geen geld. Het chassisnummer alleen is wa waard...
        1991 BMW E30 318is

Comment

wil je een museumstuk of iets waar je dagelijks mee kunt gaan rijden zonder problemen of grote kosten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jmke Bekijk Berichten
            wil je een museumstuk of iets waar je dagelijks mee kunt gaan rijden zonder problemen of grote kosten?

Ik wil niks

Comment

Bedankt mannen!

Ik ben al een ontnuchtering rijker, de hydraulische pomp van het cabriodak is stuk, ben bij een bmwexpert geweest en de kostprijs is 4000euro... SLIK

@greg: kwas ook al eens gaan praten met De Clerq. Wij zijn thuis enthousiaste Saab rijders, ik ben eigenlijk enorm geinteresseerd in de aankoop van jouw saab. (ik was op zoek naar één van dat model maar erg courant zijn ze niet in goede staat en met die motorisatie...) Is hij nog te koop en zoja te bezichtigen?

Greetz

Céke

Comment

4000€, dat is gewoon de waarde van een deftige e30 cabrio
                dat moet goedkoper kunnen

Comment

Ik wil niks
                  "men" dan

Comment

Die vrouw is van Wetteren zeker?
                    Zie hier al jaren een vrouw rijden met een M3 cabrio.
                    2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                    2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                    2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Denk als je deze wagen koopt dat je geen maand doorkomt zonder kosten... wagen van 20j oud met al gigantisch veel km's... Motor moet die km's wel aankunnen, ben ik zeker van. Maar hoe zit het met de koppeling ed. een kleine 300pk heeft gedurende die 250k km er opgekomen met zijn krachten.

Kopen als investering? Een wagen is nooit een investering, zal je altijd veel meer kosten dan wat je nadien nog voor krijgt.

Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk Berichten
                        Kopen als investering? Een wagen is nooit een investering, zal je altijd veel meer kosten dan wat je nadien nog voor krijgt.
                        .. dat ligt eraan of je het kunt opbrengen om zo'n wagen op punt te zetten en slechts heel af en toe buiten te halen. Ga je er nog 50000 km binnen de kortste tijd opzetten, dan vrees ik ervoor ... anders zal een M3 e30 zeker zijn waarde houden (of misschien zelfs meer waard worden, als je hem aan een leuke prijs krijgt).

Het dak zou ik gebruiken om de prijs flink te drukken .. en dan zijn er zeker (als je gaat zoeken op bv. e30.de goedkopere wegen om het te maken). (4000 euro is toch zeker het hele dak! en niet alleen de hydraulikmotor die meestal kapot gaat)

.. en voor de mensen (als die er al zijn) die zich afvragen over wat voor een wagen het gaat een voorbeeldje

Comment

@ xxxracexxx: de M3 van de eerste generatie had 200 pk, het betrof de handgemaakte 2300cc S14 motor. Wat zeker is dat er altijd heeeel rustig met de wagen is gereden.

@ abtler: Merci voor de foto's maar persoonlijk is het niet zo'n mooi exemplaar, de velgen, lichten, uitlaat enz... zijn niet origineel en dat mismeesterd de auto vind ik...

Ceke

Comment

10.000 is een interessante prijs, sowieso. Je zult altijd nog wel een paar kosten hebben. Een nieuwe pomp voor het dak is duur, maar 4.000 lijkt me wel heel erg veel.

Een auto moet je niet zien als een investering, maar als een hobby. Hobby's kosten geld .. en met een E30 cabrio is het natuurlijk wel fijn dat ze een beetje waardevast zijn.

Hou rekening met het feit dat de E30 M Cabrio's niet zo fenomenaal in de markt liggen meeste mensen willen een coupé
                            1963 Land Rover Series IIa
                            1994 Mercedes SL320
                            2015 Land Rover Discovery SDV6
                            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Grijze, met zwarte velgen? En gele koplampen?
                              1982 BMW E28 528i
                              2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

Working...
                              X